6 ایده جذاب تولید محتوا برای رستوران
نظرسنجی های اخیر نشان می دهند که 77 درصد مردم، در انتخاب رستوران ها به محتوای شبکه های اجتماعی آن ها دقت می کنند. علاوه بر این، آمار ها حاکی از آن است که 21 درصد مردم دلیل عدم مراجعه خود را به برخی از رستوران های خاص، کیفیت پایین پست های رسانه ای آن ها اعلام کرده اند. این موضوع به خوبی اهمیت تولید محتوا برای رستوران را روشن می کند. اگر صاحب یک رستوران هستید یا در بخش تبلیغات یک رستوران مشغول به کارید، با ما همراه باشید.
داستان رستوران خود را روایت کنید.
برای اکثر مردم بخش انسانی یک کسب و کار مورد توجه است. به همین دلیل داستانی که پشت رستوران شماست احتمالا برای مخاطبانتان جذاب است. اگر این داستان را همراه با عکس و فیلم های واقعی از زمان گذشته و حال رستوران خود همراه کنید، بازخورد خیلی خوبی خواهید گرفت.
دقت داشته باشید که ساخت یک مستند طولانی کمکی به جذب مشتری نمی کند. داستان را کوتاه و جذاب نگه دارید و روی نقاط عطف و چالش ها تمرکز کنید.
شما باید تلاش کنید تا عواطف مخاطب را درگیر کنید، پس از نشان دادن سختی ها و مشکلات نترسید؛ اما زیاده روی نیز نکنید. جنبه های مثبت و منفی هر دو باید به یک اندازه مورد توجه قرار بگیرند.
از مراحل آماده شدن غذا تولید محتوا کنید.
در تولید محتوا برای رستوان ، یک برگ برنده، تولید محتوای تصویری از آشپزخانه رستوران است.
مردم تمایل دارند که از رعایت اصول بهداشتی در محلی که غذایشان آماده می شود، اطمینان حاصل کنند. به همین دلیل معمولا ویدیو ها و عکس های پشت صحنه برای آن ها جذاب است.
در این ویدیو ها می توانید روی نحوه درست کردن یک غذای خاص یا نقاط قوت آشپزخانه خود مانور دهید تا توجه مخاطب به ویژگی های متمایز رستوران شما جلب شود.
مهارت های سرآشپزتان را به رخ بکشید و اجازه دهید افراد از دیدن تبحر او لذت ببرند.
مطمئن باشید که همین کار کوچک مشتریان زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت.
افراد تیم خود را برجسته کنید.
تولید محتوا از کارکنان رستوران انتخابی پر ریسک است؛ اما مزایای زیادی برای شما به همراه دارد. قصد و هدف نهایی از تولید محتوا برای رستوران ، جذب مشتری بیشتر است، پس در همه مراحل کار باید مخاطب را در نظر داشت.
یکی از عواملی که ممکن است رستوران شما را برای مخاطبتان ویژه و متمایز کند، احساس تعامل و ارتباط با کارکنان شماست. از روابط مثبت و حس خوبی که در محل کارتان برقرار است، محتوا بسازید، طوری که مخاطب احساس کند شما را به خوبی می شناسد و از دوستان او هستید.
مواد اولیه سالم و تازه را نمایش دهید.
نقطه قوت یک رستوران که آن را برای مشتریانش قابل اطمینان می کند، تازگی و سالم بودن مواد اولیه غذا های آن است. پس تولید محتوا با این مضمون می تواند به جذب مشتری کمک شایانی کند.
فرقی نمی کند مواد اولیه را از تامین کنندگان محلی تهیه می کنید یا از فروشگاه های بزرگ، سالم بودن و تازگی آن ها در هر حال برای مخاطبان جذاب است.
به این منظور می توانید از یک روز عادی که برای خرید مواد اولیه می روید، یک ولاگ حرفه ای کامل درست کنید یا در همان لحظه یک لایو اینستاگرامی بگذارید و توضیح دهید که چرا از این تامین کننده مواد اولیه خرید می کنید.
به سوالات دنبال کنندگانتان پاسخ دهید.
یکی از اصل های موفقیت در رسانه های اجتماعی، ساختن تعاملات فعالانه با دنبال کنندگان است. نظرسنجی های مختلف برگزار کنید، سوال بپرسید، لایو پرسش و پاسخ برگزار کنید و در مجموع از هر طریقی که می توانید، مخاطب را درگیر کنید.
برای افزایش تعامل مخاطبان می توانید هدیه ها و تخفیفات مشخصی تعیین کنید. به این ترتیب هم میزان تعامل صفحه شما بالا تر می رود و هم شخص برنده حتما به یکی از مشتریان دائمی شما تبدیل خواهد شد.
به مخاطب اجازه دهید تا حس کند نظر او برای شما حائز اهمیت است. مثلا در انتخاب غذای روز منو، نتیجه نظرسنجی شب قبل را دخیل کنید. این به تعامل بهتر با مخاطبان کمک خواهد کرد.
کامنت های منفی را نادیده نگیرید.
درست است که مواجهه با یک کامنت منفی کار دشواری است؛ اما باید خونسرد باشید. پاک کردن نظرات منفی نتیجه ای عکس دارد و اعتماد مخطبان را از بین خواهد برد.
بهترین راه این است که مسئولانه پاسخ دهید و تلاش کنید تا نظر مخاطب خود را جلب کنید. در این حالت حتی اگر نظر آن مشتری خاص عوض نشود، باز هم شما برنده بازی هستید؛ زیرا می توانید اعتماد بقیه مخاطبان را جلب کنید و نشان دهید که رویکردی مسئولانه نسبت به نظرات منفی اتخاذ می کنید.
جمع بندی
در جهان دیجیتال امروزی، رسانه ها در همه چیز دست دارند؛ حتی انتخاب رستورانی که می خواهیم برای شام به آن سر بزنیم. پس حضور آنلاین یک رستوران در تعداد مشتریان آن نقش دارد. برای جذب مشتریان بیشتر، لازم است که محتوایی جذاب و اصولی برای رستوران خود تولید کنید. در این مقاله چند ایده و نکته کاربردی را در تولید محتوا برای اینستاگرام بررسی کردیم.
نظرات کاربران