درون سپاری

درون سپاری چیست ؟ | مزایا و معایب درون سپاری

یکی از اصطلاحاتی که احتمالاً در حوزهٔ تجارت و کسب و کار به گوشتان خورده است، اصطلاح درون سپاری است. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با این موضوع، در مورد آن توضیح دادیم. در ادامهٔ مقاله با ما همراه باشید.

درون سپاری چیست ؟

درون سپاری چیست

همان طور که از اسمش پیداست، درون سپاری یعنی سپردن یک پروژه به یک شخص یا بخشی داخلی از شرکت، نه به یک شخص ثالث خارج از شرکت. در واقع درون سپاری، نقطهٔ مقابل برون سپاری است.

مروری بر برون سپاری

برای آشنایی با این موضوع ابتدا بهتر است که برون سپاری را یادآوری کنیم. همان طور که می دانید در برون سپاری، یک شرکت می توانست برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت خود، پروژه یا کاری را به خارج از شرکت محول کند. حدوداً از دههٔ 1990 بود که شرکت ها به جای استفاده از درون سپاری، از برون سپاری استفاده کردند؛ زیرا با این کار می توان پروژه های شرکت را به نیرو های کار ارزان تر در کشور های در حال توسعه سپرد.

برون سپاری

برون سپاری در مقابل درون سپاری

در برون سپاری همان طور که می دانید یک شرکت برای انجام پروژه های خود یک فرد، گروه و یا شرکت خارجی دیگر را برای انجام پروژه های خود استخدام می کند. این کار از سال 1990 به بعد بسیار فراگیر شد؛ زیرا تقریباً تمام شرکت ها به دنبال این بودند که بتوانند هزینه های خود را با استخدام شرکت های شخص ثالث کاهش دهند. با پیشرفت ارتباطات و تدارکات جهانی مانند اینترنت، برون سپاری رشد بسیار زیادی کرد و درون سپاری کمرنگ تر شد. در حال حاضر نیز برون سپاری به عنوان یک صنعت در حال رشد است.

این را هم بدانید که برون سپاری معایب زیادی دارد. درون سپاری شیوه ای امن تر است اما در برون سپاری خطرات زیادی وجود دارد. برای مثال شما برای اینکه پروژه های خود را به شرکت های شخص ثالث بسپارید، مجبور هستید برخی از اطلاعات حیاتی شرکت مانند سیستم های حسابداری را در اختیار آن ها بگذارید که این باعث به خطر افتادن امنیت شرکت می شود.

علاوه بر این ها در برون سپاری گاهی اوقات پرداخت حقوق در سطح بین المللی می تواند سختی هایی به همراه داشته باشد. همچنین ممکن است پروژه ای که از شخص ثالث تحویل می گیرید، آن چیزی نباشد که می خواهید.

در مقایسه با برون سپاری، درون سپاری کاری کم ریسک تر و مطمئن تر است. شما با درون سپاری می توانید مزایای مختلفی را دریافت کنید. برای مثال با درون سپاری از کیفیت کار مطمئن خواهید بود. درست است که هزینه های بیشتری را متحمل می شوید اما از این بابت که خدمات بهتر و با کیفیت تری به مشتریان خود ارائه می دهید، مطمئن خواهید بود.

همچنین یکی از مزایای بسیار خوب درون سپاری در مقابل برون سپاری این است که کارکنان شما با نحوهٔ کاری شرکت شما آشنا هستند و می دانند که چگونه پروژه های شما را انجام دهند. به همین دلیل است که شرکت ها برای پروژه های پیچیده ترجیح می دهند کار را به نیروی داخلی شرکت خود بسپارند تا دیگر نیازی به آموزش مجدد شخص سوم خارجی برای انجام پروژه نباشد.

برون سپاری در مقابل درون سپاری

مثالی برای درک بهتر درون سپاری

برای درک بهتر درون سپاری فکر کنید که یک شرکت بسیار بزرگ تنقلات در حال عرضهٔ یک مدل جدید از یک خوراکی است که برای شرکت اهمیت خیلی زیادی دارد. استراتژی این شرکت برای عرضهٔ محصول، تبلیغ در شبکه های اجتماعی است.

این شرکت برای انجام بازاریابی و معرفی محصول خود، از نیروی بازاریابی داخلی شرکت استفاده می کند؛ زیرا نیروی داخلی شرکت به خوبی با نحوهٔ اجرای کمپین تبلیغاتی و فرهنگ کاری شرکت آشناست؛ به همین دلیل نیروی داخلی بهتر می تواند کار های تبلیغاتی شرکت را انجام دهد.

در مقایسه با نیروی داخلی شرکت، نیروی شخص سومی که قرار است پروژهٔ تبلیغات به آن ها سپرده شود، هیچ اطلاعاتی از شرکت ندارند و نمی دانند که به کدام یک از ویژگی های کلیدی شرکت برای تبلیغات اشاره کنند.

به همین دلیل است که در اینجا از درون سپاری استفاده می شود و نه برون سپاری. به طور کلی، بهتر است که برای انجام پروژه های حساس و مهم، از نیرو های داخلی شرکت استفاده شود و این وظیفه به نیرو های خارجی سپرده نشود. حتی اگر این کار باعث شود که شما هزینه های بیشتری را پرداخت کنید.

جمع بندی

دو مورد از اصطلاحات رایج امروزی در کسب و کار ها، اصطلاح درون سپاری و برون سپاری است. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با درون سپاری، در مورد آن توضیح دادیم و آن را با برون سپاری که نقطهٔ مقابل این موضوع است، مقایسه کردیم.

نظرات کاربران