رتبه الکسا

رتبه الکسا و اهمیت آن در سئو

اهمیت رتبه الکسا در سئو

به عنوان صاحب یک کسب و کار آنلاین باید بدانید داشتن یک رتبه ی خوب در موتورهای جستجو ضروری است. در واقع اگر در موتورهای جستجو دیده نشوید مخاطب و در نتیجه فروشی نخواهید داشت. علاوه بر این نوع دیگری از رتبه بندی وجود دارد که امروزه بسیاری از شرکت ها در بازاریابی خود بر روی آن تمرکز می کنند این معیار رتبه الکسا سایت شما است. رتبه الکسا به زبان ساده، میزان محبوبیت یک سایت را اندازه گیری می کند. اما این محبوبیت دقیقاً به چه معناست و چگونه رتبه الکسا خوب سنجیده می شود؟

رتبه السکا چگونه اندازه گیری می شود

رتبه الکسا از این نظر مهم است که داده های سطح بالایی را در رابطه با نحوه ترافیک و مشارکت کاربران در اختیار شما قرار می دهد. این داده ها به شما این امکان را می دهد تا درک بهتری از سایت خود و داشته باشید و بتوانید برای بهبود و افزایش محبوبیت آن بر اساس اطلاعات دقیق برنامه ریزی کنید.

دانستن رتبه الکسا شروع خوبی برای ارتقا سایت است اما چگونه میشود آن را ارتقا داد؟ آیا شما واقعا به افزایش رتبه الکسا سایت خود نیاز دارد؟

رتبه الکسا خوب چیست؟

الکسا سایت ها را از شماره 1 تا به ظاهر بی نهایت رده بندی می کند. در سال 2020 ، حدود 1.5 میلیارد سایت با الگوریتم الکسا رتبه بندی شده است. گوگل سایت شماره 1 در جهان با توجه به رتبه بندی الکسا است. 500 سایت برتر الکسا برای افرادی که می خواهند این لیست را ببینند در اینجا لیست شده اند.

در حالی که هیچ تعریف دقیقی برای آنچه که یک رتبه الکسا خوب یا بد است وجود ندارد اما به طور کلی می توان گفت هرچه عدد کمتر باشد رتبه ی شما بهتر است. در واقع به نظر می رسد هر سایتی که رتبه الکسا آن زیر 30000 باشد یک سایت خوب با رتبه خوب است.

معیار رتبه الکسا

رتبه الکسا رقبای خود را شناسایی کنید

یکی از بهترین معیارهایی که می توانید از آن برای تشخیص خوب یا بد بودن رتبه alexa سایت خود استفاده کنید شناسایی رتبه alexa رقبا است. وقتی متوجه شدید که رقبای شما چه رتبه هایی دارند می توانید با استفاده از تحقیقات وضعیت سئو آنها را بررسی کنید و بفهمید که آنها چه کارهایی انجام می دهند که ممکن است شما از آنها مطلع نباشید. مرور صفحات برتر رقبا و مشاهده میزان ترافیک ایجاد شده می تواند شما را در جهت صحیح خود برای رسیدن به موفقیت هدایت کند.

اگر می خواهید رتبه الکسا سایت خود را ببینید می توانید از ابزار  Alexa Rank Analysisبازدید کرده و اطلاعات شرکت خود را در آن وارد کنید. در عرض چند ثانیه الکسا اطلاعات جالبی در مورد سایت شما ارائه می دهد. این داده های تجزیه و تحلیل شده شامل موارد زیر است:

سایت های مشابه که با آنها مخاطب مشترک دارید

معیارهای مقایسه برای تجزیه و تحلیل رقابتی

میزان زمانی که هر کاربر به طور روزانه در سایت شما سپری می کند

رتبه الکسا

تاثیری که رتبه الکسا بر سئو دارد این است که شما می توانید اطلاعات ارزشمندی درباره سایت خود به دست بیاورید و از آنها برای بهبود سئو و ارتقا رتبه در موتورهای جستجو استفاده کنید. در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم به صورت خلاصه به بررسی مواردی را که در ارتقا رتبه alexa و در نهایت بهبود سئو و ارتقا رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو می شود، بپردازیم.

محتوا یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده رتبه یک سایت است. وقتی محتوای موضوعی و مفید ارسال می کنید و در این کار تداوم دارید کاربران تمایل بیشتری به مطالعه آن دارند. تداوم در تولید محتوا باعث ایجاد اعتماد در مخاطبین و افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما می شود. هر چقدر محتوای شما برای مخاطبان آموزنده و با ارزش باشد تمایل بیشتری برای تعامل و به اشتراک گذاری آن با سایر افراد دارند.

هرچه تعداد پیوندهایی که مخاطب را به سایت شما راهنمایی می کند بیشتر باشد اعتبار بیشتری در موتورهای جستجو کسب می کنید و بیشتر در نتیجه جستجوی کاربران پیشنهاد خواهید شد. البته باید در نظر داشته باشید انتشار لینک سایت شما در هر فضایی یک بک لینک مفید و سئو خارجی موثری نیست و مناسب نیست بلکه اگر یک بک لینک موثر می خواهید لینک شما باید در سایت های معتبر و مرتبط منتشر شود.

سعی کنید با برند کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید. این کار علاوه بر اینکه مخاطب جدید برای شما جذب می کند به شما کمک می کند ترافیک سایت خود را نیز بالا ببرید که تاثیر بسیاری در ارتقا رتبه شما در موتورهای جستجو دارد.

شما می توانید با پرداخت هزینه ی مشخصی تبلیغ خود را در صفحه ی اول گوگل منتشر کنید و شاهد تاثیر فوق العاده ی آن در جذب مخاطب و افزایش فروش باشید. این تبلیغ به شما کمک می کند در صفحه ی اول گوگل دیده شوید و ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

نظرات کاربران