سئو Off page

سئو Off Page یا سئو خارجی چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو Off Page یا سئو خارجی مجموعه تکنیک هایی است که در ارتقا رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو تاثیرگذار است. بسیاری از افراد سئو Off Page را با لینک سازی مرتبط می دانند اما باید گفت این تکنیک ها فراتر از لینک سازی هستند و با روش هایی پیشرفته تر از تولید محتوا با هدف ارتقا رتبه ی سایت در موتورهای جستجو مختلف انجام می شوند.

چرا سئو Off Page در پیشرفت سایت اهمیت دارد؟

موتورهای جستجو دهه ها در تلاش بودند تا راهی پیدا کنند تا بهترین نتایج را به جستجوگران و کاربران خود ارائه کنند. آنها برای دستیابی به این هدف تعداد زیادی فاکتورهای سئو داخلی و خارجی را در نظر می گیرند.

سئو Off Page به آنها کمک می کند درک بیشتری از جهان وب سایت ها و کاربران شان، پیدا کنند. یک سایت با کیفیت و مفید به احتمال زیاد دارای لینک های بازگشت بسیار از سایت های دیگر است و احتمالا با برند خود در شبکه های اجتماعی فعال است و توسط مخاطبان خود به اشتراک گذاشته می شود. همه ی این فاکتورها به موتورهای جستجو می گویند که این سایت باید رتبه ی بالاتری دریافت کند.

سئو Off page

مزایای سئو Off Page

اجرای یک استراتژی موفق در سئو Off Page مزایای بسیاری برای صاحبان یک سایت به همراه خواهد داشت.

ارتقا رتبه بندی

مهمترین مزیت سئو Off Page ارتقا رتبه بندی در موتورهای جستجو است که موجب افزایش بازدید و در نتیجه فروش بیشتر خواهد شد.

افزایش در PageRank

رتبه صفحه سایت عددی بین 0 تا 10 است که اهمیت یک وب سایت را از نظر گوگل نشان می دهد. این سیستمی است که توسط لری پیج و سرگئی برین (بنیانگذاران گوگل) ابداع شده است و یکی از دلایلی است که گوگل در نمایش دادن مهمترین نتایج به جستجوگران موفق است.

کسب اعتبار و اعتماد مخاطب

ارتقا رتبه شما در موتورهای جستجو به این معناست که شما موفق شدید با ارائه ی یک محتوای جدید و کاربردی از نظر الگوریتم های گوگل تایید شوید. در نهایت داشتن یک جایگاه خوب در موتورهای جستجو به مخاطب این حس را می دهد که شما قابل اعتماد هستید.

بررسی تفاوت سئو Off Page و سئو On Page

برای درک تفاوت این دو ابتدا باید  در مورد مفهوم سئو صحبت کنیم. سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو اصطلاحی است که برای توصیف مجموعه ای از فرایندها به منظور ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو استفاده می شود. سئو نه تنها برای جلب بازدید کنندگان واقعی و مرتبط مهم است بلکه راهی برای بهبود کاربرپسند شدن سایت شما و افزایش اعتبار آن است. موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده ای برای تعیین اینکه کدام صفحات را در کجای فهرست خود قرار دهند استفاده می کنند. سئو راهی است که با موتورهای جستجو به زبانی که آنها می توانند درک کنند صحبت می کند و به آنها اطلاعات بیشتری در مورد سایت شما می دهد. سئو را می توان به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم کرد.

سئو Off page

سئو On Page یا سئوی داخلی

سئو داخلی به فعالیت هایی اشاره دارد که می توانید در وب سایت خود تغییر دهید تا برای موتورهای جستجو بهینه شود. مهمترین عناصر سئو On Page عبارتند از:

داشتن عناوین و توضیحات مشخص و واضح

ساختارهای URL بهینه شده

پیمایش کاربر پسند

پیوندهای داخلی بهینه شده

قالب بندی متن

بهینه سازی مناسب برچسب ها

بهینه سازی تصویر (اندازه تصویر، نام مناسب تصویر، استفاده از متن)

بارگیری سریع صفحات

ارائه صفحات مناسب مرورگرهای موبایلی

تولید محتوای جدید و با کیفیت

سئو Off Page یا سئو خارجی

سئو خارجی تکنیک هایی از سئو است که می توانید آنها را در فضای خارج از سایت در نظر بگیرید. سئو داخلی مربوط به فعالیت هایی است که می توانید به طور کامل کنترل کنید اما سئو Off Page گاهی اوقات از دسترس شما خارج است. به عنوان مثال اطمینان از کیفیت محتوا در کنترل شماست اما نمی توانید کسی را مجبور کنید که به وب سایت شما لینک دهد، مگر اینکه بخواهد. مهمترین تکنیک های سئو خارجی عبارتند از:

لینک سازی

لینک سازی محبوب ترین و موثرترین روش سئو Off Page است. اگر کسی در سایت و وبلاگ خود به سایت شما لینک دهد یعنی این سایت معتبر است یا محتوای آن ارزش خوانده شدن را دارد در نتیجه این یک امتیاز مثبت برای شما در رتبه بندی موتورهای جستجو است.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

گوگل رسما اعلام کرده است که سیگنال های شبکه های اجتماعی تاثیر در الگوریتم رتبه بندی او ندارد زیرا به راحتی می شود آنها را دستکاری کرد. پس داشتن چندین هزار فالور و یا لایک غیر واقعی تاثیری در رتبه بندی شما در گوگل ندارد. اما اگر موفق شوید با تولید محتوای خوب مخاطبان واقعی جذب کنید و از مخاطبان خود بخواهید شما را به اشتراک بگذارند و سایت شما را مشاهده کنند خواهید دید تاثیر بسیاری در افزایش ترافیک سایت شما و احتمالا افزایش فروش خواهد داشت.

برند سازی

به طور کلی باید گفت گوگل برندینگ را دوست دارد چرا که معتقد است برندها قابل اعتماد هستند. در نتیجه اگر موفق شوید از کسب و کار و سایت خود یک برند بسازید که در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی از آن حرف زده می شود تاثیر زیادی بر بهبود سئو Off Page و افزایش رتبه ی سایت  شما خواهد داشت.

نظرات مشتری

اگر محصولی که تولید می کنید را در سایت های مختلف به فروش می رسانید از مشتریان خود بخواهید حتما نظرات و پیشنهادات خود را بنویسند و یا اگر از شما رضایت داشتند لینک شما را به اشتراک بگذارند. پس از مدتی این حرکت کوچک باعث می شود لینک های زیادی از شما در فضای اینترنت پخش شود و مخاطبان جدید با دیدن نظرات مشتریان به بازدید از سایت شما و خرید ترغیب شوند که در نهایت منجر به ارتقا رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد.

نظرات کاربران