اصول برندینگ چیست

اصول برندینگ چیست: 4 مرحله برای ساختن یک برند موفق

بیشتر از 90٪ صاحبان مشاغل کوچک بر این باورند که داشتن برندینگ منحصر به فردی که باعث تمایزشان شود برای رقابت بسیار مهم است. بیش از نیمی از همین جامعه آماری برندینگ را برای جذب مشاغل جدید بسیار مهم توصیف می کنند. تجارتهای قدرتمند مانند اپل و کوکاکولا چه سری درون کارشان نهفته است و اصول برندینگ برای این برندها چیست؟ و چگونه صاحبان مشاغل کوچک می توانند از اصول برندینگ این تجارتها به عنوان منبع الهام استفاده کنند؟ در اینجا چهار مرحله را با هم مرور می کنیم تا بدانیم که اصول برندینگ چیست؟

مراحل اصول برندینگ چیست؟

اصول برندینگ چیست

1. مشخص کنید که چگونه می خواهید شناخته شوید

وقتی مشتر از محصول یا خدمات شما استفاده کرد و تمام شد، دوست دارید چطور شما را توصیف کنند؟ از اصول برندینگ دانستن همین تعریف کلی است که بدانید چه ویژگی غالبی می خواهید؟ برای مثال اگر صاحب یک رستوران هستید، می خواهید مشتریان شما چطور توصیفتان کنند؟

برای مثال بگویند: “وای، این رستوران متنوع ترین منوی شهر رو داره. عالیه!”

“آدم توی این رستوران حس می کنه که برای یک شام خانوادگی سنتی ایتالیایی دعوت شده. ظروف ساده اما بسیار خوشمزه هستند! ”

“این رستوران سرویس سریعی دارد و غذایش هم خوب است، اما قیمتش فوق العاده مناسب است!”

برای برندینگ درست خودتان شعار و وعده پیشنهاده خودتان را مشخص کنید. وعده ای که با رقبای شما متفاوت است.

2. کسب و کار خود را بر اساس وعده برندینگ خودتان سازماندهی کنید

حفظ کردن هدف و وعده ای که در نظر گرفتید تا شما را از قبای خودتان جدا کند، دلالت بر این دارد که شما چهارچوب مشخص تری دارید. به عنوان مثال رستورانی که می خواهد به دلیل قیمت های مناسبش شناخته شود، باید راهی پیدا کند تا در یک عصر تعداد مشتریانی که در هر میز سرویس دریافت می کنند را به حداکثر برساند. حاشیه سود برای هر مشتری کمتر خواهد بود، اما تعداد مشتریان بیشتر میزان سود را بالا می برند.

به عبارت دیگر، برندینگ و نام تجاری شما تأثیر زیادی بر فرمول برنده ای خواهد گذاشت که شغل خود را بر آن پایه گذاری می کنید.

مراحل اصول برندینگ چیست

3. هدف و شعار خود را تبلیغ کنید

تمام مطالب بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما – از رنگ های لوگو گرفته تا متن وب سایت شما – باید به عنوان تابعی از این شعار توسعه داده شود. هر چیزی که در فیس بوک یا LinkedIn می گویید باید مطابق با این پیام باشد، همانطور که باید دکوراسیون داخلی شما هم منطبق بر این شعار و هدف باشد. حتی می توانید دیجتال برندینگ و  پرسنال برندینگ خودتان را هم بر این پایه بنا کنید.

در این مرحله است که نام تجاری و برندینگتان برای فعالیتهای تبلیغاتی شما محوری می شود. علاوه بر این، تبلیغات شما حتی موثرتر خواهد بود، چرا که پیام واضحی برای انتقال خواهید داشت.

4. سازگار باشید

پس از اینکه از چگونگی درک مخاطب از شعار تبلیغاتی تعریفی به دست آوردید، سازماندهی مشاغل خود را بر اساس این ادراک و ابلاغ این وعده، سازگار کنید. به عنوان مثال، اپل به تولید محصولاتی با ظرافت و ابتکارهای مخصوص به خودش شناخته می شود: نمی تواند تلفن جدیدی را ارائه دهد که غیر جذاب باشد، یا یک تبلت جدید که از نظر فن آوری پایین است، یا طرح کلی خیلی متفاوت و زمختی دارد ، چرا که این به معنای شکستن شعار و وعده ای است که به مشتریان داده است.

در اینجا ایده اصلی برندینگ چیست؟ در اینجا این ایده اصلی ایجاد اعتماد است. مشتریان شما دیگر نباید نام تجاری و برندینگ شما را به عنوان یک وعده، بلکه به عنوان یک واقعیت بدانند. یکپارچگی و استقامت اغلب سخت ترین بخش است، اما بخشی است که بیشترین نتیجه مثبت را دارد.

با گذشت زمان، یک برندینگ خوب مدیریت شده تبدیل به یک وعده و شعار برای شرکت می شود و به طور فزاینده ای به مشتری دست پیدا می کند. ممکن است 10 رستوران ایتالیایی در این محله وجود داشته باشد، اما تنها یک مورد از این رستورانها وجود دارد که مشتریانش انتظار دارند یک شام خانوادگی سنتی ایتالیایی را تجربه کنند. به این ترتیب نام تجاری رستوران دیگر نام و نشان رستوران نیست – این انتظار مشتریان آن است.

نتیجه گیری

هنگام اعمال چنین استراتژی و اصول برندینگی، تجارت شما به تدریج قادر خواهد بود هم قیمت و هم فروش خود را افزایش دهد (بله، اصولا قیمت و فروش با هم به رشد می رسند!). برندینگ و نام تجاری شما به یکی از با ارزش ترین دارایی های کسب و کار شما و یکی از بیشترین عوامل تأثیرگذاری شما تبدیل خواهد شد.

نظرات کاربران