رمز قوی

7 نکته آسان برای ایجاد (و به خاطر سپردن) رمز عبور قوی

در دنیای امروزه تقریبا همه چیز آنلاین است و به همین دلیل شما به تعدادی زیادی رمز قوی و ایمن برای ورود احتیاج دارید. هر وب سایت معیارهای مختلفی دارد و امکان دارد به خاظر سپردن همه رمزها برای شما سخت باشد. ولی این موضوع نباید شما را وسوسه کند که رمز ورودتان را ساده انتخاب کنید. احتمالا کسی را در اطرافتان دیدید که برای مثال رمز کارت بانکی اش 1371 است و دقیقا سال تولدش را رمز گذاشته است! نکند خود شما جزو همین دسته اید؟  فکر می کنید رمز ورود شما از امنیت کافی برخوردار است؟ سایت کسب و کارتان رمز قوی و مناسبی دارد؟

رمز قوی / رمز ایمن / پسورد قوی

حتی اگر رمز ساده سال تولد یا کد ملی تان را به عنوان رمز ورودتان نگذاشته باشید، بهرحال باید بدانید که معیارها و استانداردهای ایمنی خیلی تغییر کرده است. طبق یک تحقیق در سال 2014 ، تقریباً نیمی از آمریکایی ها اطلاعات شخصی خود را در معرض هکرها قرار دادند. کسب و کارهای زیادی هم از این موضوع مبرا نبوده اند و این موضوع آسیب زیادی به امنیت کسب و کارها می زند.

هر روز بیشتر از قبل، اطلاعات کسب و کارها در فضای ابری اینترنت یا گوگل درایو قرار می گیرد. انتخاب رمز عبور مبهم و پیچیده و تغییر مکرر آن می تواند تفاوت بین باز و بسته گذاشتن در گاو صندوق محل کارتان باشد.  یک رمز قوی و پسورد درست انتخاب کنید و امنیت آنلاین خود را تقویت کنید – و هکرها را از کسب و کار اینترنتی و شخصی خود دور کنید.

از سایت ” howsecureismypassword.net ” می توانید بررسی کنید و ببینید که رمز شما تا چه حد ایمن است. با تایپ کردن رمز ورودتان شاید شوکه شوید که ببینید رمز ورود حساب شبکه های اجتماعی به چه راحتی در دست هکرها قرار می گیرد.

ایجاد پسورد و رمز قوی اطلاعات شما را ایمن نگه می دارد و از نفوذ فردی دیگر به حساب های شما جلوگیری می کند. برای کمک به شما در ایجاد و به خاطر سپردن رمزهای عبور خود ، این هفت نکته را دنبال کنید.

رمز قوی

هفت نکته برای داشتن یک رمز قوی

  1. حروف ، اعداد و نمادها را با هم ترکیب کنید

استفاده از ترکیبی از حروف ، اعداد و علائم رمزهای عبور شما را پیچیده تر می کند ، که این مسئله می تواند کشف آنها را برای هکرها دشوارتر کند. حتی اگر یک کلمه به رمز عبورتان اضافه کنید، می بینید چقدر امنیت بالاتر می روند.

 

  1. از هر دو حرف بزرگ و کوچک استفاده کنید

مانند مخلوط کردن حروف ، اعداد و نمادها ، استفاده از هر دو حرف بزرگ و کوچک رمزهای عبور شما را پیچیده تر می کند. به جای بزرگ نوشتن شروع هر کلمه جدید ، حروف تصادفی را در کل رمز عبور خود بزرگ بنویسید.

 

  1. حروف را با اعداد و علائم جایگزین کنید

وقتی کلمه ای را در رمز ورود خود وارد می کنید ، تغییر یکی از حروف به یک نماد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، به جای تایپ کردن “password ” این طور بنویسید ” p@ssword “. در یک کلمه می توانید چندین بار از این راهکار استفاده کنید و یک رمز قوی بسازید.

 

  1. گذرواژه های طولانی بسازید

هکرها رمزهای عبور هیچکس را حدس نمی زنند. عموما از برنامه هایی استفاده می کنند که به طور مداوم از طریق گزینه ها اجرا می شوند تا زمانی که شما را تشخیص دهند. رمزهای عبور طولانی تر (12 حرف یا بیشتر) زمان بیشتری برای شکستن احتیاج دارند و اگر رمزتان به اندازه کافی طولانی باشد هکرها را از وقت گذاشتن برای شکستنش منصرف می کند.

 

  1. از نام، مکان و اطلاعات شخصی برای رمز استفاده نکنید.

هکرها با گزینه های رمزعبوری شروع به کار می کنند که شامل اسم، سال تولد و سایر مشخصات شخصی باشد.

 

  1. از یک عبارت استفاده کنید

استفاده از عبارات به جای کلمات می تواند رمزعبورهای شما را حتی بیشتر از قبل سفت و سخت کند. می توانید یک شعری که دوست دارید یا یک جمله به یادماندنی از کتابی که دوست دارید انتخاب کنید و حالا این عبارت را به روش های مختلفی تبدیل به یک رمز قوی کنید. می توانید اول هر کلمه از این جمله را در نظربگیرید و به عنوان رمز انتخاب کنید. می توانید عدد و نماد به کلمات اضافه کنید و از تلفیق این موارد با هم یک پسورد خوب و غیر قابل دسترسی بسازید.

همچنین می توانید چند کلمه تصادفی و غیر مرتبط را انتخاب کنید و این کلمات را کنار هم قرار دهید، بعضی از حروف را با علامت و عدد جایگزین کنید و یک رمز قوی بسازید.

 

  1. نوع تایپ آسان را انتخاب کنید تا کلمه آسان تر.

گاهی اوقات ، به خاطر سپردن رمزهای عبور دشوار است. بنابراین ، به جای ایجاد رمزی که به راحتی به خاطر سپرده شود ، رمز عبوری ایجاد کنید که خود کلمه سخت باشد اما تایپ آن آسان باشد چرا که سریعتر در حافظه طولانی مدت شما باقی می ماند.

 

نکاتی برای محافظت از گذرواژه های و رمز قوی شما

پس از ایجاد یک رمز عبور قوی، با رعایت این چهار نکته آنها را ایمن نگه دارید و به امنیت کسب و کارتان کمک کنید:

  • رمز خود را یادداشت نکنید
  • هیچوقت از رمز عبور یکسان برای چندین سایت استفاده نکنید
  • از یک اپلیکیشن مدیریت پسورد می توانید استفاده کنید.می توانید از اپلیکیشنی مثلLastPass ، Dashlane یا  1Passwordاستفاده کنید
  • برای هر کدام از شبکه های اجتماعی یا سایت هایی که نیاز به رمز قوی دارد، احراز هویت چند مرحله ای را فعال کنید. با این روش هنگام ورود یک کد به ایمیل یا گوشی شما ارسال می شود.

 

 

نظرات کاربران