رنک مث یا یاست

رنک مث یا یاست

اگر سایت شما هم با وردپرس ساخته شده است می توانید به راحتی آن را بهینه سازی کنید تا رتبه بهتری در سئو داشته باشید. اما برای این کار قطعا به یک افزونه سئو نیاز خواهید داشت. افرادی که سابقه کار طولانی با وردپرس را داشته اند، وقتی اسم از پلاگین برای سئو سایت وردپرس به میان می آید، اولین پلاگینی که به آن فکر خواهند کرد. پلاگین یاست قطعا یکی از بزرگترین پلاگین های سئو از زمان شروع وردپرس بوده است. اما به این معنی نیست که تنها پلاگین موجود، پلاگین یاست است. بلکه پلاگین های محبوب دیگر مانند رنک مث وجود دارند که می توانند به بهبود سئوی سایت شما کمک کند. به همین خاطر ما در این مقاله به مقایسه این دو پرداخته ایم تا شما بین رنک مث یا یاست یک کدام را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

 

یاست

رنک مث یا یاست

این پلاگین محبوب در سال 2010 برای استفاده عموم قرار گرفت و تاکنون به عنوان محبوب ترین پلاگین وردپرس به عنوان یک بهینه ساز سئو در رتبه اول مانده است. یک پلاگین توسط فردی به نام Joost de Valk راه اندازی شد که تا قبل از آن یک مشاور سئو بود. پلاگین یاست به عنوان یک افزونه عملی در وردپرس شناخته می شود. به همین خاطر است که اکثر آمورش ها در اینترنت برای سئوی سایت وردپرس، بر اساس پلاگین یاست هستند. علاوه بر این که این پلاگین محبوب ترین پلاگین وردپرس برای حوزه سئو است، جزو محبوب ترین پلاگین در بین تمامی پلاگین های موجود در وردپرس نیز است. این پلاگین تا به حال 288 میلیون بار بارگیری شده است.

 

رنک مث

رنک مث یا یاست

برای این که مشخص شود بین رنک مث یا یاست کدام یک برای شما بهتر است، نوبت به توضیح در مورد پلاگین رنک مث می رسد. این پلاگین در اواخر سال 2018 عرضه شد و تا سال های زیادی را در مرحله توسعه مانده بود. این پلاگین یکی از پلاگین های جدید وردپرس محسوب می شود که توسط تیم توسعه دهنده My Theme shop پشتیبانی می شود. از همان زمان که این افزونه معرفی شد، مورد استقبال بسیار بالای کاربران قرار گرفت و تا امروز نیز بسیار از کاربران از آن استفاده می کنند. شاید بتوان رنک مث را حتی دومین پلاگین محبوب در حوزه سئو سایت های وردپرسی دانست. برای انتخاب رنک مث یا هاست باید گفت که این پلاگین در کمتر از دو سال به چیزی حدود 500000 نصب فعال رسیده است که برای یک افزونه وردپرس در این بازه زمانی رقم قابل توحهی محسوب می شود. یکی از مواردی که باعث شده است این افزونه به شدت محبوب شود، قابلیت های بسیار زیاد است که به صورت رایگان در اختیار کابران قرار می گیرد.

 

رنک مث در برابر یاست

رنک مث در برابر یاست

حال می خواهیم کمی جزئی تر وارد ماجرا شویم. در این قسمت برای مقایسه رنک مث با یاست ویژگی های هرکدام را نام می بریم. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، تعداد ویژگی های موجود در رنک مث بیشتر از یاست سئو است. اما برای این که گفت رنک مث یا یاست کدام یک را انتخاب کرد، باز هم می گوییم که همه چیز به خود شما بستگی دارد. زیرا داشتن ویژگی های بیشتر در رنک مث صرفا به این معنی نیست که از یاست بهتر است. زیرا اصلا معلوم نیست که شما به ویژگی های اضافه موجود در آن نیاز خواهید داشت یا خیر. اگر به ویژگی های اضافه آن نیاز داشتید آن موقع است که می توان گفت رنک مث برای شما بهتر از پلاگین یاست است.

 

ویژگی های رنک مث برخی از ویژگی های نسخه رایگان:

برخی از ویژگی های نسخه رایگان
  • تنظیم عنوان سئو: شما می توانید با استفاده از آن به راحتی قالب های را ایجاد کنید که به طور خودکار برای محتوا تولید می شوند. با این کار دیگر شما نیازی به تنظیم تک تک توضحیات برای تمامی عناوین نخواهید داشت.
  • توصیف رسانه های اجتماعی : برای این که بین رنک مث یا یاست کدام یک را انتخاب کنید باید گفت که در رنک مث می توان متن و تصاویر را موجود در فیس بوک و توییتر را به راحتی در سایت خود قرار دهید.
  • تمرکز تجزیه و تحلیل کلید واژه: می توانید در پلاگین یک یا چند کلمه کلیدی را وارد کنید و ببینید که سایت چقدر برای آن کلمات بهینه شده است.
  • قشه XML : با استفاده از این پلاگین می توان یک نقشه سایت XML قابل تنظیم ساخت و آن را در سایت قرار داد.
  • داده های ساختار یافته: برای این که بین رنک مث یا یاست کدام یک را باید انتخاب کنید، باید گفت که در رنک مث می توان داده های ساختار یافته قرار داد. یعنی می توانید به نحوی محتوا ها را نشانه گذاری کنید که بتوانید تک تک آن ها را کنترل کنید.

ویژگی های نسخه پرمیوم برنامه

  • می توانید به راحتی عملکرد کلمات کلیدی و رتبه سایت خود را در 12 ماه گذشته ردیابی کنید.
  • ادغام گوگل ترند با پلاگین
  • نقشه سایت گوگل ویدئو سئو
  • نقشه سایت سئوی google news
  • وجود چندین مکان برای سئوی محلی سایت
  • بیش از 20 طرحواره از قبل تعریف شده
  • واترمارک کردن خودکار تصاویر و رسانه های اجتماعی

پلاگین یاست

پلاگین یاست

یاست به طور کلی در نسخه رایگان امکانات کمتری را نسبت به رنک مث ارائه می دهد. اما اگر نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید پشیمان نخواهید شد.

برخی از ویژگی های نسخه رایگان:

  • تنظیم عناوین سئو: ایجاد قالب هایی خودکار برای اعمال روی محتوا ها بدون نیاز به تنظیم دستی برای تک تک محتوا ها
  • نقشه سایت Xml: اگر قصد انتخاب یک پلاگین سئو را دارید، همان طور که می دانید بین رنک مث یا یاست یکی را باید انتخاب کنید. یکی از ویژگی های پلاگین یاست این است که امکان تولید نقشه Xml را به شما می دهد.
  • سرچ کنسول : می توانید سایت خود را به کنسول جست و جو مجهز کنید.

برخی از ویژگی های نسخه پرمیوم

  • پیشنهاد برای لینک های داخلی : یاست می تواند قسمت هایی را برای گرفتن لینک داخلی به شما پیشنهاد کند.
  • کلمات کلیدی چند گانه: می توانید محتوای سایت خود را برای چند کلمه کلیدی متمرکز کنید.
  • بلوک های پیوند داخلی : می توان بلوکی را اضافه کرد که به جای کار دستی، پیوند های مرتبط را به طور خودکار اضافه کند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد پلاگین های سئو وردپرس صحبت کردیم. متوجه شدیم بین رنک مث یا یاست می توانید یکی از این دو را انتخاب کنید. البته پلاگین های دیگری هم وجود دارد ولی همان طور که توضیح دادیم این دو از قدرتمند ترین پلاگین های موجود هستند. به همین خاطر به شرح برخی از ویژگی های هر کدام پرداختیم تا شما بتوانید یکی از این دو را انتخاب کنید.

نظرات کاربران