بهترین زبان های برنامه نویسی

معرفی بهترین زبان های برنامه نویسی

با گذشت زمان، مسائلی که هر شخص باید دانشی نسبت به آن ها داشته باشد، گسترده تر می شود. به این صورت که در زمان های گذشته، این که هر کس تنها زبان مادری خود را به طور کامل یاد بگیرد، کافی بود. با پیشرفت زمان، انسان ها به یادگیری زبان های کشورهای خارجی و زبان انگلیسی که زبان بین المللی شناخته شده بود، پرداختند اما امروزه دیگر یادگیری این زبان ها جزو موضوعات پیش پا افتاده محسوب می شود و مردم هر جامعه باید به یادگیری زبان دیگری بپردازند.

از آن جا که برنامه های کامپیوتری و دیجیتالی و ربات ها بخش اعظمی از زندگی مردم را کنترل می کنند و بسیاری از کارهای روزمره ما هم با استفاده از کامپیوترها انجام می شود پس شما نیاز دارید که زبانی را یاد بگیرید که بتوانید با آن با کامپیوترها و ربات ها ارتباط برقرار کنید و دستورات لازم را به آن ها بدهید. به این زبان، زبان برنامه نویسی می گویند.

زبان های برنامه نویسی از زمانی که مردم با آن ها آشنا شدند، پیشرفت های زیادی کرده اند و تحولات زیادی را گذرانده اند. امروزه سرعت پیشرفت و تغییر و توسعه زبان های برنامه نویسی بیشتر از هر زمان دیگری است. حجم این تحولات به حدی زیاد است که اگر شما امروز خود را به عنوان یک متخصص در برنامه نویسی بدانید، ممکن است چند وقت دیگر دانش شما در حد دانش یک مبتدی شناخته شود.

بهترین زبان های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی مانند هر زبان دیگری از سطوح مختلفی مثل سطح مبتدی، سطح متوسط و سطح حرفه ای و متخصص تشکیل شده است. همچنین به دلیل بزرگ بودن دنیای وب، کامپیوتر و تکنولوژی، زبان برنامه نویسی برای موارد مختلف، متفاوت است. در واقع دلیل توسعه و تحول زبان های برنامه نویسی این است که روز به روز، دنیای تکنولوژی پیشرفت می کند و متناسب با پیشرفت دنیای تکنولوژی، زبان های جدیدی نیز وارد عرصه می شوند. هر کسی که می خواهد تازه شروع به یادگیری یک زبان برنامه نویسی کند، این سوال را از خود می پرسد که بهترین زبان های برنامه نویسی چه زبان هایی هستند و در ابتدا به یادگیری کدام زبان بپردازد. ما در این مقاله سعی می کنیم که پاسخی برای این سوال پیدا کرده و شما را با بهترین زبان های برنامه نویسی آشنا کنیم.

بهترین زبان های برنامه نویسی

سطوح زبان های برنامه نویسی

همانطور که بیان کردیم، زبان برنامه نویسی همانند بقیه زبان ها، از سطح مبتدی و آسان شروع شده و تا سطح متخصص و حرفه ای و پیچیده جلو می رود. دلیل تفاوت زبان های برنامه نویسی با یکدیگر این است که هر زبان برنامه نویسی با هدف خاصی ایجاد می شود و کار خاصی را صورت می دهد. در نتیجه کلمات کلیدی در یادگیری هر زبان برنامه نویسی متفاوت است. بهترین زبان های برنامه نویسی از نظر سطح انتزاع تفاوت می کنند و به طور کلی بهترین زبان های برنامه نویسی به دو دسته «زبان سطح پایین» و «زبان سطح بالا» طبقه بندی می شوند.

  • زبان های برنامه نویسی سطح پایین

زبان های برنامه نویسی سطح پایین، تصویری انتزاعی از سخت افزار را به ما نشان می دهند. این زبان ها همانطور که از نامشان پیداست، زبان های پیچیده ای محسوب نمی شوند و طبیعتا کاربردی که در دنیای وب و برنامه نویسی نیز دارند، کم است. متاسفانه با این که این زبان ها چندان کاربردی ندارند اما یاد گرفتن این زبان ها به دلیل این که از زبان انسان بسیار دورتر هستند، سخت می باشد. زبان های برنامه نویسی سطح پایین به صورت دو عدد 0 و 1 نمایش داده می شوند. این زبان ها به عنوان زبان ماشین و زبان مونتاژ، در بین زبان های برنامه نویسی قرار می گیرند.

  • زبان های برنامه نویسی سطح بالا

زبان های برنامه نویسی سطح بالا، در نقطه مقابل زبان های برنامه نویسی سطح پایین قرار دارند. این زبان ها، به زبان های انسانی بسیار نزدیک هستند. در نتیجه اگر شما بخواهید زبان های برنامه نویسی سطح بالا را یاد بگیرید، کارتان بسیار آسان تر از یادگیری زبان های برنامه نویسی سطح پایین است اما حواستان باشد که در یادگیری هر دو زبان، باید دانشی نسبت به مفهوم الگوریتم ها داشته باشید.

اگر بخواهید زبان های برنامه نویسی سطح بالا را به یک زبان برنامه نویسی سطح پایین تبدیل کنید، باید از یک کامپایلر استفاده نمایید. به طور کلی مزیت های زبان های برنامه نویسی سطح بالا بیشتر از مزیت های زبان های برنامه نویسی سطح پایین است چون علاوه بر این که یادگیری و حفظ زبان های برنامه نویسی سطح بالا آسان تر است، این زبان ها می توانند مستقل از نوع کامپیوتری که با آن زبان را می نویسید، نوشته شوند.

بهترین زبان های برنامه نویسی

بهترین زبان های برنامه نویسی

همانطور که بیان کردیم زبان های برنامه نویسی به دلیل پیشرفت روز افزون تکنولوژی، هر روز در حال توسعه و تغییر هستند و چون تنوع در کارهای برنامه نویسی بسیار بالاست، زبان های برنامه نویسی متنوعی با ویژگی های مختلفی وجود دارند. اگر شما می خواهید به تازگی به یادگیری یکی از زبان های برنامه نویسی بپردازید و نمی دانید که بهترین زبان های برنامه نویسی چه زبان هایی هستند، پس بهتر است با ما در ادامه این مقاله همراه شوید. در زیر لیستی از بهترین زبان های برنامه نویسی را برای شما تهیه کرده ایم:

  1. پایتون

پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری مبتدیان محسوب می شود. اگر فکر می کنید که چون پایتون برای یادگیری مبتدیان مناسب است پس چندان زبان برنامه نویسی قدرتمندی نیست، اشتباه می کنید. شرکت های بزرگی مثل Instagram، Youtube، SurveyMonkey،  Pinterest و خیلی از شرکت های دیگر، از زبان پایتون استفاده می کنند.

یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون بسیار آسان است و چون خیلی از استارت آپ ها از پایتون استفاده می کنند، اگر به دنبال کار هستید، با یادگیری پایتون، می توانید به سرعت مشغول به کار شوید.

  1. جاوا

جاوا

هر کسی که بخواهد وارد دنیای بزرگ برنامه نویسی شود، امکان ندارد که نام جاوا به گوشش نخورده باشد. ثباتی که جاوا از خود نشان داده است، باعث شده است تا بسیاری از شرکت های بزرگ از آن استفاده کنند. اگر علاقه مندید که در یک شرکت بزرگ مشغول به کار شوید و آرام آرام در آن پیشرفت کنید، بهتر است که به یادگیری جاوا بپردازید.

  1. C و C++

C و C++

C و C++ زبان هایی هستند که به عنوان زبان های پایه برنامه نویسی شناخته می شوند. می توان گفت که تمامی سیستم های سطح پایین با این زبان نوشته شده اند. اگر دوست دارید که در سطح سیستم و ماشین، زبان برنامه نویسی یاد بگیرید و پیچیدگی های زبان های سطح پایین شما را اذیت نمی کند، پس بهتر است با زبان C++ آشنا شوید.

نظرات کاربران