سئو و شبکه های اجتماعی

سئو و شبکه های اجتماعی

سئو و شبکه های اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و سیگنال های شبکه های اجتماعی عاملی برای رتبه بندی سایت شما محسوب می شوند. اما در این میان ابهامات و حقایقی وجود دارد و ما قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی آنها در رابطه میان سئو و شبکه های اجتماعی بپردازیم.

تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر سئو

ما می دانیم که سئو و شبکه های اجتماعی با هم مرتبط هستند اما از میزان تاثیرگذاری این دو آمار دقیقی در دست نیست. در این رابطه سوالاتی مطرح می شود، به عنوان مثال فرض کنید سیگنال های شبکه های اجتماعی مربوط به یک نمایه منقضی شده اند اما آیا گوگل پیوندهای منتشر شده در حساب های اجتماعی را پیوند معتبری می داند؟ آیا وقتی یک پست وبلاگ در توییتر منتشر می شود، این پیوندهای جدید باعث افزایش رتبه جستجو پست می شوند؟

به نظر گوگل شبکه های اجتماعی را برای جست  و جوی داده ها به همان روشی که برای هر سایت دیگری اقدام می کند، جستجو می کند. در واقع با صفحات فیس بوک و توییتر مانند سایر صفحات موجود در فهرست وب رفتار می شود، بنابراین اگر اتفاقی در توییتر یا در فیس بوک رخ دهد و گوگل قادر به جست و جوی آن باشد می تواند آن را در نتایج خود لحاظ کند.

به عبارت دیگر اگرچه اعتبار یک حساب اجتماعی بر رتبه جست و جو تأثیر نمی گذارد اما پیوندهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی می توانند به عنوان پیوندهای معتبر شناسایی و دسته بندی شوند و بنابراین بر رتبه سئو یک صفحه وب تأثیر می گذارند. به همین دلیل است که به نظر ما این دو با هم مرتبط هستند.

رتبه بندی شبکه های اجتماعی در موتورهای جست و جو

رتبه بندی شبکه های اجتماعی در موتورهای جست و جو

اگر چه حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی ممکن است بر موقعیت و رتبه بندی یک صفحه وب در لیست جست و جو تأثیر بگذارد یا نگذارد، اما پروفایل های اجتماعی شما قطعا بر محتوای نتایج جستجوی شما تأثیر می گذارند. در واقع پروفایل های شبکه های اجتماعی اغلب در میان نتایج برتر در لیست جست و جو برای برندها هستند.

شبکه های اجتماعی می توانند احساس شخصی تری را نسبت به صفحات وب به مخاطب منتقل کنند در نتیجه یک روش عالی برای درک ماهیت یک کسب و کار هستند. بنابراین اگر یک حساب اجتماعی مربوط به یک سایت در بالای نتایج جست و جو به مخاطب نشان داده شود به همان اندازه که روی وب سایت آنها کلیک می کنند، احتمالا روی آن نیز کلیک خواهند کرد.

شکی نیست که پروفایل های اجتماعی شما برای گوگل و به ویژه برای افرادی که به صورت آنلاین دنبال شما هستند اهمیت دارند. چند حساب فعال در شبکه های اجتماعی می تواند تجربه شناخت آنلاین برند شما را جذاب و شخصی تر کند. به این ترتیب داشتن پروفایل ها با اطلاعات به روز و محتوای جذاب مهم است و می تواند در رابطه بهینه سازی سئو و شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی داشته باشد.

تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر سئو، موتورهای جست و جو ی جدید

سئو و شبکه های اجتماعی

امروزه مردم فقط به گوگل و Bing نمی روند تا مشکلی را بررسی کنند و یا چیزی را جست و جو کنند. آنها معمولا از شبکه های اجتماعی برای یافتن آنچه که به دنبال آن هستند استفاده می کنند.

پاتل در مقاله خود در مورد سئو و شبکه های اجتماعی این نکته را بیان می کند: “ما باید بدانیم که بهینه سازی سرچ انجین شامل جست و جوهایی است که در موتورهای جستجوی شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد.” در نتیجه ارتباط میان سئو و شبکه های اجتماعی غیر قابل انکار است.

برای اینکه در موتورهای جست و جوی شبکه های اجتماعی دیده شوید بهتر است فعالیت خود را در توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و پینترست شروع کنید. زیرا اگر کسی بخواهد در مورد کسب و کار شما اطلاعاتی کسب کند احتمالا Twitter و Facebook را باز کرده و یک جست و جوی سریع برای دیدن حساب کاربری شما در هر یک از این شبکه های اجتماعی انجام می دهد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی و آینده نگری

حتی اگر امروز شبکه های اجتماعی بر سئو و رتبه بندی سایت شما تاثیر ندارند دلیل آن نیست که در آینده نیز تاثیری نخواهند داشت. به زودی شبکه های اجتماعی تبدیل به بخش بزرگ و انکار ناپذیری از جهان وب و زندگی روزمره افراد خواهند شد و به همین دلیل است که ما اکنون بر اهمیت ارتباط میان سئو و شبکه های اجتماعی تاکید داریم.

Bing را فراموش نکنید

Bing

حتی اگر موتور جست و جوی گوگل به ارتباط میان سئو و شبکه های اجتماعی توجه نکند می توانید مطمئن باشید که فعالیت در شبکه های اجتماعی در ارتقا رتبه سایت شما در موتور جست و جوی Bing موثر خواهد بود. بینگ در رهنمودهای مدیریت سایت خود اظهار کرده است:

“شبکه های اجتماعی امروزه در تلاش برای رتبه بندی خوب در نتایج جست و جو نقش دارند، بنابراین سیگنال های مثبت آنها می تواند بر نحوه رتبه بندی سایت شما در طولانی مدت تأثیر بگذارد.”

به نظر بازاریابان تولید محتوا باید سطح فعالیت های خود را گسترش دهند تا روش های بی شماری را که مردم در اینترنت پیدا می کنند و با استفاده از آن در فضای وب فعال هستند را در نظر بگیرند.

آنها همچنین باید در مورد تأثیرات مثبتی که افزایش بازدید از شبکه های اجتماعی می تواند بر روی رتبه بندی جست و جوی آنها و همچنین برجسته بودن نمایه های اجتماعی در نتایج جست و جوی صفحه اول داشته باشند به طور جدی فکر کنند. زیرا به نظر با محبوبیت چشمگیر شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره مردم، نمی توان ارتباط میان سئو و شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت و حتی ناچیز فرض کرد.

نظرات کاربران