سئو سایت های قدیمی

بازسازی سئو سایت قدیمی

یک سایت ممکن است به صدها دلیل برای مدت زیادی بدون استفاده رها شود. اگر در حال حاضر چنین سایتی دارید و سوال اصلی شما این است که چطور می توان سئو سایت های قدیمی را بازیابی و بهبود بخشید مطالعه ی این مطلب می تواند برایتان مفید باشد.

  1. . سایت را به طور کلی بررسی کنید

برای بازسازی سئو سایت های قدیمی اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چه چیزهایی ارزش نگه داشتن دارند و چه چیزی مانع کار شما هستند. اگر سایت شما متعلق به سال 2011 و قبل از آن است باید در نظر داشته باشید که قواعد سئو و بازاریابی آنلاین از آن زمان تا امروز تغییرات زیادی داشته است و ممکن است سایت قدیمی شما دچار مشکلاتی باشد که امکان بهبود سئو آن دیگر فراهم نباشد. در واقع ممکن است قبل از تغییر الگوریتم های گوگل و قواعد سئو در مدیریت سایت خود تصمیماتی گرفته باشید که با قوانین جدید گوگل و سئو در تضاد باشند و در مسیر بهبود سئو سایت قدیمی خود دچار مشکل شوید.

پس از بررسی قدمت سایت باید به سراغ بررسی طراحی آن بروید. آیا ظاهر سایت شما مدرن به نظر می رسد؟ آیا با استانداردهای سایت های جدید مطابقت دارد؟ آیا باید دوباره طراحی آنجام دهید؟ آیا قصد دارید از سایت با ظاهر قدیمی آن استفاده کنید؟ برای انجام هر چه بهتر ارتقا سئو سایت های قدیمی باید بدانید چه مواردی باید بروزرسانی شوند.

موضوع سایت قبلا چه بوده و شما قصد دارید با چه موضوعی دوباره سایت را راه اندازی کنید؟ مشخص کردن موضوع سایت اهمیت بسیاری در شناسایی رقبا، مشخص کردن حوزه ی کاری و بازاریابی تولید محتوا دارد.

در پروسه بروزرسانی سئو سایت های قدیمی مهم است که امنیت سایت را بررسی کنید و تمام گذرواژه ها را تغییر دهید. نرم افزاری خود را مانند وردپرس و پلاگین هایی را که استفاده کرده اید را بروز کنید. اطمینان حاصل کنید که میزبان سایت شما نیز سرورهای خود را بروز نگه داشته است. رعایت همه این موارد باعث می شود که هیچ هکری وارد سایت شما نشود و سایت جدید شما امن و محافظت شده باشد.

  1. محتوای جدید و خلاقانه تولید کنید

باید گفت اصل اساسی در بهبود سئو سایت های قدیمی انتشار محتوای جدید و کاربردی است. نحوه تغییر الگوریتم گوگل در چند سال گذشته باعث شده است که محتوا به عنوان وسیله اصلی پیشرفت یک سایت شناخته شود. محتوای بد به یک سایت آسیب می رساند و محتوای خوب به ارتقا رتبه آن کمک می کند. اگر سایت شما از حداقل کیفیتی که گوگل مد نظر دارد کمتر باشد شما باید کارهای زیادی را انجام دهید تا بتوانید محتوای قدیمی خود را بروزرسانی کنید یا آن را با یک محتوای جدید جایگزین کنید.

عناوین را بررسی کنید. آیا عناوین بهینه شده اند؟ تاثیر خوبی دارند؟ عناوین بد یا منسوخ شده ارزش نگهداری ندارند.

توضیحات متا را برای هر صفحه بررسی کنید. آیا بهینه شده اند؟ کلمات کلیدی متا را بررسی کنید. اگر در این موارد مشکلاتی وجود دارد بهتر است مطالب خود را برای تغییر آماده کنید.

خود محتوا را بررسی کنید. بررسی کنید که آیا محتوای شما قابل مطالعه است؟ بیش از حد در آن از کلمات کلیدی استفاده نشده است؟ بررسی کنید که محتوای منتشر شده کپی یا سرقت نشده باشد زیرا محتوای تکراری و غیر کاربردی باعث سقوط رتبه سایت شما خواهد شد.

  1. یک برنامه دقیق برای سایت قدیمی خود داشته باشید

سئو سایت قدیمی

در این مرحله شما باید برای بازسازی سئو سایت قدیمی خود تمام اطلاعات مورد نیاز برای شروع برنامه ریزی را داشته باشید تا بدانید دقیقاً چه کاری باید انجام دهید. در حالت ایده آل بهتر است این برنامه ها را در یک محیط آزمایشی اجرا کنید نه در سایت اصلی خود.

کار خود را با انجام هر کاری که در پایه و اساس سایت لازم است شروع کنید. یعنی اگر احساس نیاز می کنید می توانید میزبان یا هاست سایت خود را تغییر دهید و یا برای بروزرسانی و اصلاح پایگاه کد سایت خود اقدام کنید. نصب جدیدترین نسخه وردپرس یا استخدام یک توسعه دهنده برای کدگذاری یک سایت جدید می تواند تاثیر بسیاری در موفقیت شما داشته باشد. صفحاتی که ارزش نگهداری ندارند را حذف کنید. هر تغییری که قصد دارید در محتوای خود ایجاد کنید. این کار را می توانید به صورت چرخشی و با یک جدول زمانی مشخص انجام دهید زیرا احتمالاً محتوای زیادی خواهید داشت که نیاز به تغییر دارد. با بهترین صفحات باقیمانده شروع کنید و از مطابقت آنها با اهداف خود مطمئن شوید و سپس به سراغ بدترین صفحاتی که نیاز به اصلاح دارند بروید.

یکی از مهمترین تغییراتی که باید در سایت خود ایجاد کنید بروزرسانی ظاهر و رابط کاربری آن است. مخاطبان امروزه کم حوصله و پر توقع هستند و اگر ظاهر و کاربری سایت شما نتواند آنها را جذب کند در همان ثانیه های اولیه ممکن است مخاطب خود را از دست بدهید.

  1. تغییر سایت قدیمی و راه اندازی سایت جدید را جدی بگیرید

معمولا کاربران به شما زمان زیادی برای آزمون و خطا نمی دهند در نتیجه مهم است قبل از اینکه سایت خود را در دسترس عموم قرار دهید چندین بار آن را آزمایش کرده و از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری کنید. بهتر است اگر سایت مشکلی دارد ابتدا شما با آن مواجه شوید و پس از رفع آن سایت را به کاربران خود معرفی کنید.

  1. تبلیغ کنید

سایت خود را تبلیغ کنید و لیست افرادی که در خبرنامه ی سایت شما عضو بودند را بروزرسانی کنید. می توانید برای این کار از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید. تبلیغات پولی و ثبت سایت در گوگل از روش های موثر و پربازدهی است که می توانید با استفاده از آنها سایت خود را به گوگل معرفی و مخاطب جدید جذب کنید.

 

 

نظرات کاربران