نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی

آموزش نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی

همه ما به خوبی با موتور جستجوگر گوگل آشنایی داریم و می دانیم که اگر گوگل و موتورهای جستجوی اینترنتی نباشد، بسیاری از سوال های ما بی جواب می ماند.

جستجو در گوگل به دو دسته جستجوی معمولی و پیشرفته تقسیم بندی می شود. زمانی که به دنبال یک مطلب، عکس یا ویدئو در گوگل هستید، در واقع از جستجوی معمولی این موتور قدرتمند استفاده می کنید؛ ولی وقتی به اطلاعات جزئی تر و خاص تر احتیاج داشته باشید، باید امکانات جستجوی پیشرفته که گوگل در اختیار شما قرار داده است را انتخاب کنید.

یکی از این جستجوهای پیشرفته، نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی و کامپیوتر است، که در ادامه مقاله این موضوع را به طور کامل بررسی می کنیم.

برای انجام این جستجوی پیشرفته با استفاده از سیستم های خانگی (Pc ، Laptop) کافیست موتور جستجوگر گوگل را بازکنید و از قسمت بالا سمت راست صفحه، گزینه Images را انتخاب کنید. صفحه ای جدید برای شما باز می شود که نوار جستجو گوگل در آن کمی تغییر کرده، به این صورت که به انتها نوار جستجو یک دوربین اضافه شده است. با کلیک بر روی دوربین، گوگل دو حالت جستجو برای شما نمایش می دهد:

  1. حالت اول جستجو بر اساس آدرس اینترنتی (Url) عکس مورد نظر است، که کافیست آدرس عکس خود را در این قسمت کپی کنید تا جستجو شروع شود.
  2. حالت دوم جستجو بر اساس عکسی است که شما از سیستم خود برای گوگل بارگذاری می کنید. برای اینکار کافیست در بخش Upload an image بر روی Choose File کلیک کرده و عکس مورد نظر خود را برای جستجو آپلود کنید.

نحوه سرچ عکس در سیستم های خانگی کار راحتی است، اما نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی کمی متفاوت تر است. فرض کنید شما در دستگاه همراه یا گوشی خود عکسی دارید و می خواهید منشاء آن را پیدا کنید؛ یا به دنبال همان عکس، با کیفیت بهتر یا عکس های مشابه هستید و به سیستم خود هم دسترسی ندارید در این صورت چه کار می کنید؟

موتور جستجوگر گوگل در دستگاه های همراه به صورت معمول گزینه Images ندارد، پس شما باید برای اینکار از راه های میان بر دیگر استفاده کنید؛ که در ادامه مقاله نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی را به طور کامل برای شما توضیح می دهیم.

سرچ بر اساس عکس در دستگاه های همراه به دو روش انجام می شود:

  • با استفاده از تبدیل نسخه اندروید کروم به نسخه دسکتاپ کروم
  • با استفاده از سایت ها و نرم افزار های مخصوص این کار

ابتدایی ترین نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی، به این صورت است که صفحه کروم گوشی خود را به کروم دسکتاپ تبدیل کنید. برای اینکار بعد از باز کردن مرورگر کاربردی کروم در گوشی خود، سه نقطه ای را که در قسمت بالا سمت راست صفحه قرار دارد لمس کنید. از منوی باز شده گزینه Request Desktop Site را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه نسخه دسکتاپ Google Image بارگیری شده و نماد دوربین برای شما نشان داده می شود و به راحتی می توانید مانند برنامه کروم در سیستم های خانگی، سرچ بر اساس عکس را در گوشی انجام دهید.

قابلیت دیگری که گوگل برای جستجو بر اساس عکس به موتور جستجویش اضافه کرده این است که شما در کنار جستجوی عکس های مشابه با عکس خود، می توانید با استفاده از لنز، اجزای موجود در عکس را هم به راحتی جستجو کنید. برای اینکار کافیست انگشت خود را بر روی عکس نگه داشته و گزینه Search With Google lens  را انتخاب کنید. این قابلیت زمانی استفاده می شود که شما بخواهید علاوه بر جستجوی خود عکس، جزئیات آن را نیز مورد بررسی قرار دهید. این نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی مختص دستگاه های همراه است و در نسخه دسکتاپ، این ویژگی به این صورت دیده نمی شود.

اگر بخواهید در دستگاه همراه خود جستجو را بر اساس عکسی که در گوگل پیدا کرده اید انجام دهید، کافیست انگشت خود را بر روی عکس مورد نظر نگه داشته و از بین گزینه های نمایش داده شده گزینه Search Google For this image را انتخاب کنید در این صورت گوگل بر اساس عکس انتخابی شما جستجو را انجام می دهد.

در صورتی که این نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی برای دستگاه همراه شما قابل استفاده و کاربردی نبود نگران نباشید، راه کارهای دیگری هم وجود دارد که بسیار کارآمدتر و راحت تر از سرچ در نسخه دسکتاپ کروم است.

امروزه نرم افزارها و سایت های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد. در این قسمت مقاله می خواهیم شما را با سایت های کاربردی در زمینه جستجو بر اساس تصاویر آشنا کنیم.

 

نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی به کمک سایت  Bing

نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی به کمک سایت  Bing

یکی دیگر از موتورهای بزرگ جستجوی تصویر که از طرف شرکت ماکروسافت معرفی شده است،  Bing نام دارد. با استفاده از این موتور جستجو به راحتی می توانید بر اساس عکس های خود عملیات جستجو را انجام دهید. برای این کار کافیست از مرورگر گوشی خود وارد سایت Bing.com شده و تصویر مورد نظر را در این سایت آپلود نمایید. با استفاده از این سایت می توانید در مورد اشیا، گیاهان، ابزار و موارد دیگری که با گوشی خود از آنها عکاسی کرده اید، اطلاعات جامع و کاملی بدست آورید. بعد از ورود به این سایت پیامی مبنی بر وجود نسخه اندروید این موتور جستجوگر به شما نمایش داده می شود، که در صورت تمایل می توانید آن را بر روی دستگاه همراه خود نصب کنید.

 

نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی به کمک سایت   Tineye

نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی به کمک سایت   Tineye

 سایت Tineye هم مانند سایتBing  مختص جستجو بر اساس عکس یا همان جستجوی معکوس عکس می باشد. برای استفاده از این سایت مانند سایت بینگ، کافیست در مرورگر گوگل خود عبارت Tineye.com را تایپ کنید. صفحه مرورگر بدون نیاز به فیلتر شکن و به راحتی سایت را برای شما باز می کند. در صفحه باز شده با لمس گزینه Upload امکان آپلود کردن عکس از حافظه گوشی و یا دوربین گوشی فراهم می شود و به راحتی می توانید عکس مورد نظر خود را مورد جستجو و بررسی قرار دهید. همچنین در صورتی که آدرس url عکسی را داشته باشید، با اضافه کردن آن، در قسمت Paste or inter image url جستجو بر اساس عکسی که آدرس آن درج شده است، انجام می شود.

 

نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی به کمک سایت   Yandex

نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی به کمک سایت   Yandex

Yandex یک مرورگر و موتور جستجوی روسی است که با کمک آن می توان در دستگاه های همراه جستجو بر اساس عکس را انجام داد. برای این کار مانند دو سایت قبلی در مرورگر دستگاه خود کلمه Yandex.com را تایپ کنید و بعد از باز شدن صفحه اصلی سایت، با کلیک بر روی علامت دوربین در نوار جستجوی مرورگر تصویر مورد نظر خود را از دوربین گوشی یا حافظه آن، آپلود کرده و منتظر نتایج جذاب جستجو باشید.

همانطور که مطالعه نمودید در این مقاله شما را با نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی آشنا کردیم. شما برای این کار به یک گوشی هوشمند و یک مرورگر مانند کروم احتیاج دارید. در صورتی که تمایلی به استفاده از مرورگرها برای جستجوی تصاویر خود ندارید، می توانید این کار را به کمک نرم افزارهای متعددی که برای جستجوی تصاویر طراحی شده اند انجام دهید. با یک سرچ کوتاه در پلی استور لیستی از این نرم افزار ها به شما نمایش داده می شود که با توجه به نیاز و قابلیت های گوشی همراه خود، می توانید از آنها استفاده کنید.

نظرات کاربران