سرچ پیشرفته گوگل

آسان ترین روش های سرچ پیشرفته گوگل

برای افرادی که به نحوی با سئو سر و کار دارند، سرچ پیشرفته گوگل مطلب جدیدی نیست. سرچ پیشرفته یا همان دستورالعمل هایی که سرچ معمولی را ناکارآمد جلوه می دهد، دستورات کوتاهی است که به خاطر سپردن آن ها کار دشواری نیست. اما آنچه اهمیت دارد به کار بردن درست و به جای این دستور العمل هاست. اکثر افراد از این دستورالعمل ها آگاه هستند؛ اما تعداد کمی هستند که بر آن ها تسلط داشته باشند و از آن ها استفاده کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی کاربردی در خصوص سرچ پیشرفته گوگل بیاموزید.

6 روش سرچ پیشرفته گوگل

  • جست و جوی دقیق: هرچه جست و جو دقیق تر باشد، مطابقت عبارتی که جست و جو می کنید و به دنبال پاسخی برای آن هستید با نتایج جست و جو بیشتر خواهد بود. اولین و راحت ترین راه برای جست و جوی پیشرفته گوگل، جست و جوی دقیق است. برای انجام یک سرچ دقیق، کافی است تا علامت نقل قول را دو طرف عبارت مورد نظر خود قرار دهید. برای مثال عبارت فایده ورزش برای قلب را به صورت “فایده ورزش برای قلب” جست و جو کنید. این علامت سردرگمی گوگل را کم می کند و نزدیک ترین نتایج را به شما نشان خواهد داد. از این شیوه زمانی استفاده کنید که کاملا به دنبال یک عبارت دقیق هستید.
  • جست و جوی گسترده: همانطور که در پاراگراف قبل توضیح دادیم، استفاده از علامت نقل قول نتایج را محدود تر و در نتیجه دقیق تر می کند. حال خوب است با شیوه دیگری از سرچ پیشرفته آشنا شوید که درست نقطه عکس سرچ محدود و دقیق است. از عبارت یا (Or) استفاده کنید تا جست و جوی گسترده تری داشته باشید و نتایج بیشتر و متنوع تری برای شما نمایان شود. از این شیوه زمانی استفاده کنید که عبارت مناسب جست و جو برای رسیدن به هدف مورد نظرتان را نمی دانید و یا به دنبال نتایجی هستید که با عبارت های متنوعی در گوگل جست و جو می شوند. همچنین می تواند عبارت مورد نظرتان را به زبان های گوناگون سرچ کنید تا نتایج گسترده تری نمایش داده شود. برای مثال اگر قصد دارید بدانید که فرنچ پرس چیست، این عبارت را به صورت فرنچ پرس یا french press سرچ کنید.

جست و جوی گسترده

  • جست و جو همراه با حذف: این نوع سرچ پیشرفته گوگل این امکان را فراهم می کند که موارد خاصی را از نتایج سرچ خود حذف کنید. در این صورت موتور جست و جوی شما سراسر اینترنت را زیر و رو می کند؛ اما نتایجی که شامل موارد حذف شده از سوی شما باشند را نادیده می گیرد. زمانی که کلمه یا عبارتی چند معنی دارد، این شیوه سرچ انتخابی عالی است. برای مثال، هنگامی که می ‌خواهید گیاهان را در آمازون مرور کنید و نمی‌ خواهید گوگل فکر کند که در حال تحقیق در مورد تنوع زیست‌ محیطی در جنگل‌ های بارانی آمازون هستید، این شیوه سرچ پیشرفته گوگل انتخاب خوبی است. در چنین شرایطی عبارت مورد نظر را باید به صورت Amazon plants -forest سرچ کنید.
  • جست و جوی سایت: این نوع سرچ به شما این امکان را می دهد که یک وب سایت یا دامنه خاص را صفر کنید. یا از موتور جست و جو بخواهید که نتایج مشابه برای عبارت شما را در یک سایت خاص نشانتان دهند. شما می توانید از این شیوه سرچ برای بررسی عبارت خاصی در سایت رقیبتان استفاده کنید. برای مثال فرض کنید که شما کسب و کاری اینترنتی در زمینه وسایل مورد نیاز برای یوگا دارید. سایت com رقیب اصلی شما در این زمینه است. برای اینکه ببینید این سایت محصولی خاص را دارد یا نه عبارت مقابل را جستو جو کنید: نام کالای مدنظر yogastuff.com site:
  • جست و جوی نوع فایل: اگر در هنگام سرچ پیشرفته گوگل، فرمت عکس مورد نظر خود را قید کنید، نتایج سرچتان محدود خواهد شد. برای مثال اگر به دنبال استفاده از تصاویر برای محصولات سایت خود هستید، فرمت PNG فرمت مناسبی است؛ پس هنگام جست و جوی عبارت مورد نظرتان عبارت filetype:PNG را مقابل کلمه کلیدی قابل سرچ، درج کنید.
جست و جوی نوع فایل
  • جست و جوی مرتبط: این نحوه سرچ پیشرفته گوگل، این امکان را برای شما فراهم می کنند که سایت هایی با محتوای مشابه را بیابید. وقتی جست و جوی مرتبطی را انجام می ‌دهید، گوگل نتایجی را برای سایت‌ هایی که در همان جایگاهی هستند که شما انتخاب کرده ‌اید نشان می‌ دهند. در چنین شرایطی عبارت related: را تایپ کنید و در مقابل، سایت مورد نظرتان را ذکر کنید.

جمع بندی

سرچ پیشرفته گوگل از چند ترفند بسیار ساده تشکیل شده است. ترفند هایی که افراد بسیاری از آن ها آگاه هستند؛ اما نمی توانند به موقع و در زمان مناسب از آن ها استفاده کنند. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با آسان ترین شیوه های سرچ پیشرفته آشنا کنیم.

نظرات کاربران