عکاسی تبلیغاتی چیست

نکات و تکنیک هایی که باید در مورد عکاسی تبلیغاتی بدانیم

اگر می خواهید در دنیای پرهیجان و پر سرعت عکاسی تبلیغاتی موفق شوید، نخستین نیاز شما این است که دقیقاً بدانید که عکاسی تبلیغاتی چیست و چه چیزی آن را از عکاسی تجاری  جدا می کند.

بهترین تبلیغی را که اخیرا دیده اید چه تبلیغی بوده؟ تصویری که داخل این تبلیغ استفاده شده خلاق با رنگهای مرتبط و کادری درست بوده، نه؟ همین مثال ساده نشان می دهد که آن چه در تبلیغات حرف اول را می زند نحوه استفاده از عکسها و مخصوصا عکاسی تبلیغاتی است. برای موفق شدن در یک کسب و کار اینترنتی، علاوه بر خلاقیت در تولید محتوا، باید در عکاسی تبلیغاتی هم خلاقیت به خرج بدهید.

عکاسی تبلیغاتی چیست و چه تفاوتی با عکاسی تجاری دارد؟

برای عکاسی تجاری از ساختمان‌ ها، مدل‌ ها، کالا ها، محصولات و مناظر عکس می ‌گیرند، و این عکس‌ ها صرفا به هدفِ تبلیغاتی هستند که در کتاب‌ ها، گزارشات، تبلیغات و کاتالوگ‌ ها استفاده می ‌شوند. یک عکس تجاری در بخش‌ های خرده‌ فروشی و کلی ‌فروشی و به منظور تبلیغات استفاده می ‌شود. در عکاسی تجاری، کل عکس به محصول مورد نظر اختصاص دارد.

اما در عکاسی تبلیغاتی فرض بر این است که کلیات محصول مورد نظر نیست. بلکه هدف از عکاسی، ایجاد هیجان یا احساساتی است که یک محصول می ‌تواند در بیننده ایجاد کند. هدف عکاسان تبلیغاتی، همان طور که از نامشان پیداست، فروش یا ایجاد نیاز به خرید در مخاطب است.

عکاسی تبلیغاتی چیست

بنابراین چه چیزی باعث ایجاد تصویر تبلیغاتی خوب می شود؟

نکته مهم اینجاست که وقت گرفتن عکس تبلیغاتی حواستان باشد که موضوع عکس، خود محصول نیست بلکه منفعتی است که از داشتن محصول حاصل می شود. اکثر عکسهای تبلیغاتی به طور طبیعی محصولی را دارند که قابلیت فروش دارد ولی همه چیز این عکاسی فقط در گرو فروش نیست. علاوه بر این، تصاویر تبلیغاتی محدود به کادرهای کوچک و بسته نیستند. شما می توانید از هر منظره ای عکس بگیرید، از یک منظره پانوراما برای زمینهای مسافرتی گرفته تا یک دانه قهوه یا مژه ای که برای تبلیغ ریمل مژه و ابرو مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین حتی در عکاسی تبلیغاتی، عکاسان حرفه ای تمایل دارند حیطه ای از عکاسی را که در آن تخصص دارند، توسعه دهند.

 

نکات و تکنیک های عکاسی تبلیغاتی چیست

حتما با مشتری صحبت کنید. ممکن است در مورد تصویر موردنیاز دستورالعملهای دقیقی به شما داده شود، اما اگر ابعاد و اندازه های مورد نیاز برایتان مبهم هست، حتما از مشتری، سؤال کنید.

اطمینان حاصل کنید که منفعت مشترکی را با مشتری احساس می کنید و اصلا هدفتان فروش بیشتر مشتری است تا تحویل دادن پروژه عکاسی تبلیغاتی.

اگر قصد تبلیغ محصولتان را دارید ببینید چگونه رقبای شما محصولات خود را تبلیغ می کنند و تفاوت های بین آنها را تشخیص دهید.

داخل تصویرتان پیام روشنی را منتقل کنید و حداقل ابهام را ایجاد کنید.

عکاسی تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که چشم مخاطب مورد نظر را روی محصول نگه دارد، نه که صرفا از روی مطلب رد شود.

صرفا از تکنیک های فنی و روندهای تبلیغاتی استفاده نکنید. برای خود این عکاسی تبلیغاتی استراتژی داشته باشید.

وقتی عکاسی واقعی به میان می آید، مطمئن شوید به اندازه کافی تجهیزات دارید و در یک محیط مناسب کار می کنید.

از قبل برنامه ریزی کنید. با برنامه ریزی و داشتن برنامه می توانید حواستان به مدل لباسها باشد و از متناسب بودنشان با فضا و مفهوم مطمئن شوید.

وقت خود را بیشتر برای درک عکاسی تبلیغاتی بگذرانید تا تصویر کاملی ایجاد کنید. این امر به ویژه در عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم است.

 

 

تبلیغات جالب و خلاقانه ای که در سطح شهر می بینید یا داخل یک سایت و مجله چشمان را می گیرد، همه توسط عکاسان تبلیغاتی گرفته شده است و راهکاری بسیار عالی برای جذب مخاطب هستند. برای مثال کوکا کولا و پپسی همیشه با به روز بودن در عرصه عکاسی تبلیغاتی و رقابتی که با هم دارند، به برندسازی خودشان کمک می کنند.

نظرات کاربران