قانون اهرم در کسب و کار

همه چیز درباره قانون اهرم در کسب و کار | تبدیل غیر ممکن ها به ممکن

قانون اهرم در کسب و کار چیست؟ اهرم یک مفهوم در تجارت، کسب و کار و سرمایه گذاری اولیه است. اهرم در تجارت، به کسب دارایی های جدید برای راه اندازی یا توسعه کسب و کار کمک می کند. هنگامی که یک کسب و کار از اهرم استفاده می کند، به این معنی است که برای تامین نیاز های مالی خود، وام گرفته است. کسب‌ و کار ها همچنین می‌ توانند با جمع‌ آوری پول از سرمایه‌ گذاران، از سهام به عنوان یک اهرم استفاده کنند. به عبارت دیگر، هنگامی که کسب و کار ها سرمایه ای را به هر نحوی قرض می گیرند، این سرمایه اهرمی برای آن ها خواهد بود. در ادامه شما را بیشتر با قانون اهرم در کسب و کار آشنا خواهیم کرد.

اهرم در تجارت به چه معناست؟

برای اینکه بهتر با قانون اهرم در کسب و کار آشنا شوید، بهتر است ابتدا معنی اهرم در تجارت را توضیح دهیم. مفهوم اهرم در تجارت به یک اصل در علم فیزیک مربوط می شود. اهرم وسیله ای است که در به حرکت درآوردن یا بلند کردن اشیا به شما کمک می کند. بدون اهرم، بلند کردن بسیاری از اشیاء ناممکن می شود.

اهرم در تجارت، استفاده از سرمایه یا دارایی ها است. این کار معمولاً با استفاده از پول نقد حاصل از وام ها برای تأمین مالی و رشد و توسعه شرکت انجام می شود. چنین رشدی بدون بهره مندی از وجوه اضافی به دست آمده از طریق قانون اهرم در کسب و کار امکان پذیر نیست.

قانون اهرم در کسب و کار چیست و چگونه کار می کند؟

قانون اهرم در کسب و کار

در این بخش می خواهیم با یک مثال شما را با روش کار قانون اهرم در کسب و کار آشنا کنیم. فرض کنید که یک خرده‌ فروش کوچک می‌ خواهد در کنار یک مرکز خرید، کسب و کار خود را گسترش دهد. این شخص برای گسترش کسب و کارش علاوه بر افزایش اجاره باید وسایل، قفسه ها، میزها و سایر ملزومات را خریداری کند؛ پس او به سرمایه زیادی نیاز خواهد داشت. این خرده فروش و البته اکثر مشاغل کوچک، پول نقد کافی برای پوشش همه این هزینه ها را ندارند؛ بنابراین درخواست وام تجاری می کنند. این وام، یک اهرم است! این اهرم به کسب و کار، این امکان را می دهد تا کاری را انجام دهد که بدون بودجه اضافی نمی توانست انجام دهد. قانون اهرم در کسب و کار، غیر ممکن ها را ممکن می کند!

چگونه اهرم را اندازه گیری کنیم؟

قبل از اینکه درباره خوب یا بد بودن اهرم بحث کنیم، مهم است که بدانیم قانون اهرم در کسب و کار چیست و اهرم چگونه اندازه‌ گیری می‌ شود. حسابداران و تحلیل گران سرمایه گذاری، اهرم را با استفاده از ابزاری مالی به نام «نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام» اندازه گیری می کنند.

نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام، میزان بدهی یک کسب و کار را در مقایسه با حقوق صاحبان سهام (مقدار مالکیت) مالکان اندازه گیری می کند. «نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام» در ترازنامه تجاری نشان داده شده است. برای محاسبه «نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام» با بدهی ها شروع کنید و بدهی های کوتاه مدت، بخش جاری بدهی بلند مدت و بدهی های بلند مدت را محاسبه کنید. هرچه این نسبت کمتر باشد، ایمنی شرکت بیشتر است. قاعده کلی این است که اگر نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام بیشتر از 40 یا 50 درصد باشد، باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

اهرم معمولاً همان وام های بانکی است؛ اما می تواند انواع دیگری از تعهدات نیز باشد.

معرفی دو راه برای استفاده از اهرم برای وام گرفتن

دو راه برای استفاده از اهرم برای وام گرفتن

شما می توانید درآمد کسب و کار خود را با استفاده از اهرم مالی یا اهرم عملیاتی افزایش دهید. اهرم مالی اهرمی است که از استقراض سنتی از یک بانک یا سایر وام دهندگان استفاده می کند؛ در حالی که اهرم عملیاتی از فعالیت هایی مانند تامین مالی، تجاری و پرداختنی ها ناشی می شود.

آیا اهرم چیز خوبی است؟

قانون اهرم در کسب و کار می تواند چیز خوبی باشد، به شرطی که بدهی زیادی به همراه نیاورد و کسب و کار بتواند همه آن را بازپرداخت کند.

اهرم مالی و عملیاتی به طور متفاوتی بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد. پژوهشی در سال 2003 نشان داده است که اهرم ناشی از بدهی های عملیاتی معمولاً سودآوری را بیشتر از اهرم های تامین مالی افزایش می دهد و اثرات مطلوب بیشتری دارد. این موضوع منطقی است؛ زیرا وقتی از تامین کنندگان وام می گیرید، معمولاً در مقادیر کمتر و سریع تر بازپرداخت می کنید، در حالی که وام ها معمولاً برای مدت طولانی تری با مبالغ بالا تر هستند.

خرید های اهرمی

خریدهای اهرمی

خرید اهرمی خرید هایی است که صاحب تجارت با استفاده از پول قرض شده، انجام می دهد. صاحب کسب و کار از دارایی های شرکت به عنوان وثیقه برای وام استفاده می کند.

تفاوت اهرم با مارجین

مارجین نوع خاصی از اهرم است که شامل استفاده از مبالغ نقدی یا اوراق بهادار موجود به عنوان وثیقه برای افزایش قدرت خرید در بازار های مالی است. مارجین به شما این امکان را می‌ دهد که برای خرید اوراق بهادار، اختیار معامله یا قرارداد های آتی با پیش‌ بینی دریافت بازدهی بسیار بالا، از یک کارگزار با نرخ بهره ثابت وام بگیرید.

نتیجه گیری

قانون اهرم در کسب و کار به پیشرفت کسب و کار شما کمک زیادی می کند. هنگامی که کسب و کار ها سرمایه ای را به هر نحوی قرض می گیرند، این سرمایه اهرمی برای آن ها خواهد بود. فقط کافی است تا صاحبان کسب و کار به این نکته توجه کنند که توان بازپرداخت وام را داشته باشند.

نظرات کاربران