قوانین سئو

5 مورد از قوانین سئو که کارشناسان به شما نگفته اند

اگر می خواهید مشتریان آنلاینتان به راحتی شما را از میان هزاران وب سایت مختلف پیدا کنند، باید قوانین سئو را بشناسید. معیار های رتبه بندی زیادی وجود دارد که از طریق آشنایی با هر کدام می توانید رتبه سایتتان را بهبود ببخشید و در صفحات اول گوگل دیده شوید. برخی از مهم ترین این معیار ها شامل لینک سازی، استفاده درست از کلمات کلیدی، توضیحات متای مناسب و غیره می شوند.

اگر محتوای باکیفیتی تولید کنید، مسلما در رتبه بندی بهتری قرار خواهید گرفت. اگر چنین کاری انجام ندادید، انتظار نداشته باشید گوگل شما را به دیگران نشان دهد. برخی از وب سایت ها به دلیل داشتن محتوای بی کیفیت توسط گوگل مجازات می شوند و در رتبه بندی های ضعیف قرار می گیرند؛ بنابراین اگر می خواهید از تاکتیک های سئو در کمپین بازاریابی خود استفاده کنید، حتما قوانین آن را رعایت کنید. به همین دلیل است که در این مطلب تصمیم گرفته ایم 5 مورد از مهم ترین قوانین سئو را به شما معرفی کنیم که کمکتان می کنند در صفحه اول گوگل جای بگیرید. با ما همراه باشید.

 

1- پرهیز از استفاده زیاد از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی به شما کمک می کنند به موتور های جستجو بفهمانید صفحه شما در چه مورد است. سال ها قبل بازاریابان برای اینکه موضوع صفحه خود را به گوگل نشان دهند، به تعداد زیاد از کلمات کلیدی استفاده می کردند. تصور این بود که هر چه بیشتر از کلمه کلیدی استفاده کنند، قوانین سئو گوگل رتبه بهتری به آن ها خواهد داد؛ اما این فرضیه تنها مدت کوتاهی ادامه داشت. وب سایت هایی که برای رتبه بندی بهتر به تعداد زیاد از کلمات کلیدی استفاده می کردند، متوجه شدند که نمی توانند ترافیکی دریافت کنند.

استفاده زیاد از کلمات کلیدی نه تنها محتوای شما را کم اهمیت می کند، بلکه باعث می شود الگوریتم های گوگل رتبه ضعیفی به شما بدهند.

گوگل از مدت زمان ماندن کاربر در صفحه به عنوان یکی از معیار های رتبه بندی استفاده می کند. هرچه کاربر مدت طولانی تری در وب سایت شما حضور داشته باشد، محتوای شما باارزش تر خواهد بود. اگر به دلیل وجود کلمات کلیدی زیاد، کاربر نتواند با صفحه شما ارتباط خوبی برقرار کند، به سرعت صفحه شما را ترک خواهد کرد. اگر گوگل متوجه این موضوع شود، به این نتیجه می رسد که محتوای شما به مفید نیست و ارزش رتبه بندی را ندارد.

توصیه ما به شما این است که در محتوای خود از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید. از کلمات مترادف کلمه کلیدی اصلی در محتوای خود استفاده کنید و به ازای هر 500 الی 800 کلمه محتوا، 2 یا 3 بار کلمه کلیدی اصلی را بکار ببرید.

استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در قوانین سئو بزرگ ترین اشتباهی است که به عنوان یک بازاریاب محتوا می توانید مرتکب شوید. اگر محتوای باارزشی نداشته باشید که به کاربران ارائه دهید، در نهایت توسط گوگل نادیده گرفته می شوید.

 

2- پرهیز از رقابت برای کلمات کلیدی پر استفاده

برای انتخاب کلمات کلیدی تحقیق کنید، اما به خاطر داشته باشید که همیشه استفاده از مرتبط ترین کلمه کلیدی بهترین استراتژی نیست؛ به ویژه در مواقعی که بیش از 70 هزار نفر در حال استفاده از همان کلمه کلیدی هستند.

در جستجوی کلمات کلیدی مشابه یا کلمات کلیدی منحصر به فردی باشید که در عین حال که به موضوع شما مرتبط هستند، افراد کمتری نیز از آن ها استفاده می کنند. از کلمات کلیدی و مترادف آن ها به گونه ای استفاده کنید که مکمل هم باشند. با انجام این کار می توانید محتوایی ایجاد کنید که برای خواننده طبیعی تر است.

موارد گفته شده به این معنا نیست که نمی توانید کلمات کلیدی پر استفاده را بکار ببرید، از آن ها استفاده کنید اما به عنوان مترادف کلمه کلیدی اصلی.

قوانین سئو پرهیز از رقابت برای کلمات کلیدی پر استفاده

3- تولید محتوای یونیک و منحصر به فرد

یکی از مهم ترین استراتژی های سئو، تولید محتوای منحصر به فرد است. اطمینان از مفید بودن و لحن بیان عالی محتوا به اندازه استراتژی ها و قوانین سئو که برای آن طراحی می کنید مهم هستند.

اگر محتوای شما یونیک نباشد، افراد کمتری آن را می خوانند. اگر محتوا توسط افراد کمتری خوانده شود، الگوریتم های رتبه بندی گوگل به آن رتبه بدتری می دهند.

یونیک بودن محتوا چیزی فراتر از کیفیت است. شما باید موضوعی را ارائه دهید که خوانندگان قبلا با آن برخورد نداشته اند.

 

4-عدم استفاده از لینک های بی کیفیت

برخی از مدیران وب سایت به قدری روی لینک سازی داخلی تمرکز می کنند که اهمیت لینک سازی خارجی را از یاد می برند. باید مطمئن شوید که لینک های خارجی شما همگی به محتوای باکیفیت منتهی می شوند. تنها به منظور ایجاد لینک سازی، لینک ندهید؛ زیرا در چنین شرایطی به استراتژی ها و قوانین سئو ضربه خواهید زد.

لینک سازی بد، خوانندگان و مشتریان را آزرده خاطر می کند و می تواند بر رتبه بندی گوگل شما تاثیر بگذارد. برای لینک سازی وقت بگذارید و آن هایی را انتخاب کنید که مرتبط و تاثیرگذار باشند. لینک سازی در واقع تعاملی است که ایجاد می کنید کیفیتی است که گوگل به آن پاداش می دهد.

از طرف دیگر، به محتوا هایی با کلمه کلیدی یکسان که رنک و رتبه بندی بالاتری از شما دارند، لینک ندهید؛ زیرا با انجام این کار تنها به گوگل نشان می دهید که محتوای آن ها کمی بهتر از محتوای شماست.

 

5-به روز رسانی سایت به طور منظم

آیا تا به حال برایتان پیش آمده وارد وب سایتی شده باشید که 10 سال است به روز رسانی نشده است؟ آیا برای مدت طولانی در آن وب سایت مانده اید؟ قطعا پاسخ شما «خیر» خواهد بود.

همیشه در وب سایتتان فعال بمانید و محتوا هایتان را به طور مرتب به روزرسانی کنید. با انجام چنین کاری بعید به نظر می رسد که رتبه بهتری به دست نیاورید.

از به روز رسانی محتوای خود نترسید. مرتب محتوا هایتان را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید کجای کارتان ایراد دارد. محتوا هایی را که رتبه خوبی ندارند به طور مرتب به روز رسانی کنید تا شاهد نتایج فوق العاده آن باشید.

قوانین سئو به روز رسانی سایت به طور منظم

سخن پایانی

اکثر اوقات چیز های کوچک تفاوت های زیادی را ایجاد می کنند. اگر می خواهید در رتبه بندی گوگل جایگاه بالاتری را از آن خود کنید، به قوانین سئو بیشتر از قبل توجه کنید. حتی اگر به یکباره نمی توانید تمامی استراتژی ها و قوانین را اجرا کنید، از ساده ترین آن ها شروع کنید تا نتایج فوق العاده را با چشم خود ببینید. به نظر شما چه قوانین و استراتژی های دیگری وجود دارد که می توانند در رتبه بندی گوگل تاثیرگذار باشند؟ تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران