قوانین گوگل ادز

با قوانین گوگل ادز آشنا شوید!

گوگل ادز به دنبال ایجاد یک سیستم تبلیغاتی سالم و قابل اعتماد برای کاربران و تبلیغ کنندگان است. هدف گوگل ادز ایجاد کمپین های تبلیغاتی ای است که از قوانین تبعیت می کنند. بخشی از تبعیت از قوانین گوگل ادز به دلیل ایجاد یک محیط امن و سالم برای کاربران است. همین هدف سبب شده تا قوانین گوگل ادز مانع از تبلیغاتی شوند که برای کاربران اینترنت مضر محسوب می شوند. برای تطبیق قوانین و تبلیغ ها نیروی انسانی و تکنولوژی، هر دو، به کمک یک دیگر می آیند.

4 حوزه کلی قوانین گوگل ادز

  • محتوای ممنوعه: محتوایی که نمی توانید تبلیغ کنید.
  • اعمال ممنوعه: برخی اعمال که هنگام ثبت تبلیغ نمی توانید انجام دهید.
  • محتوا های محدود: برخی محتوا ها که می توانید تبلیغ کنید اما با محدودیت هایی.
  • مسائل فنی: استاندارد های کیفیت در تبلیغات.

محتوای ممنوعه

قوانین گوگل ادز
  • کالا های تقلبی

گوگل ادز مانع از تبلیغات کالا هایی می شود که با آرم تجاری و لوگوی یک برند دیگر، می خواهند به فروش برسند. این لوگو ها معمولا یا با لوگوی اصلی یکسان هستند یا تقلبی بودن آن ها قابل تشخیص نیست.

  • کالا ها یا خدمات خطرناک

گفتیم که حفظ امنیت افراد، مهم ترین هدف گوگل است که سبب ایجاد قوانین گوگل ادز شده؛ از همین روی گوگل ادز مانع از تبلیغ کسب و کار ها، کالا ها و یا خدماتی می شود که به افراد آسیب می زنند. مواد روان گردان، دارو های بدون تجویز، طریقه ساخت مواد آتش زا و منفجره و… تعدادی از این کالا ها و خدمات خطرناک هستند.

  • رفتار های دروغین و به دور از صداقت

سرویس گوگل ادز برای صداقت ارزش زیادی قائل است. به همین دلیل از تبلیغاتی مانند آمار ترافیک و بازدید دروغین سایت یا هک سایت و… جلوگیری می کند.

  • محتوای نامناسب و نامحترمانه

از نظر گوگل محتوای باارزش باید قابل اعتماد باشد و  احترام همه افراد را حفظ کند. تنوع در سبک های زندگی انسان ها قابل احترام و زیباست. همین موضوع سبب شده که گوگل ادز از انتشار هر تبلیغی که رنگ و بوی حیوان آزاری، نژادپرستی، ارعاب یک فرد یا گروه خاص، الفاظ زشت و ناسزا و… داشته باشد، جلوگیری کند.

اعمال ممنوعه

اعمال ممنوعه
  • سواستفاده از شبکه های تبلیغاتی

گوگل ادز از هر اقدامی که سبب سواستفاده از شبکه های تبلیغاتی و دور زدن قوانین می شود جلوگیری می کند. نمونه ای از سوء استفاده از شبکه های تبلیغاتی، تبلیغ محتوایی است که حاوی بدافزار است و یا استفاده از تکنیک ها و پوشش هایی است که برای پنهان کردن مقصد و منظور واقعی هستند.

  • جمع آوری داده ها

گوگل ادز به کاربران تضمین می دهد که اطلاعات آن ها مورد احترام قرار می‌ گیرد و از آن ها مراقبت می‌ شود. پس شرکای تبلیغاتی و کاربران سرویس گوگل ادز نباید از این اطلاعات سوء استفاده کنند یا اطلاعات افراد را برای اهداف نامشخص جمع آوری کنند.

نمونه هایی از جمع آوری غیرمسئولانه داده ها عبارت هستند از: دریافت اطلاعات کارت اعتباری از طریق یک سرور غیر ایمن، تبلیغاتی که ادعا می ‌کنند از تمایلات جنسی یا وضعیت مالی کاربر اطلاعات دارند و…

  • ارائه اطلاعات نادرست

 اعتماد کردن کاربران به تبلیغات موجود در گوگل ادز بسیار مهم است. پس این سرویس تلاش می ‌کند تا تبلیغات شفاف و صادقانه ای که برای تصمیم‌ گیری آگاهانه لازم است را ارائه دهد. گوگل ادز به تبلیغاتی که کاربران را با حذف اطلاعات مربوط به محصول یا ارائه اطلاعات گمراه‌ کننده درباره محصولات، خدمات یا مشاغل فریب می‌ دهند، اجازه حضور نمی‌ دهد.

محتوا های محدود

محتوا های محدود

برخی از محتوا ها اجازه تبلیغ دارند اما به صورت محدود. این تبلیغات ممکن است به هر کاربری در هر مکانی نشان داده نشوند. برای مثال برای افراد زیر 18 سال ممنوع باشند یا در برخی کشور ها با توجه به قوانین آن کشور، محدود باشند. تعدادی از این محتوا های محدود عبارت هستند از:

  • محتوای جنسی
  • الکل و مشروبات مختلف
  • قمار و کازینو و…
  • محتوای سیاسی
  • محتوای پزشکی و بهداشتی
  • خدمات مالی
  • برخی علائم تجاری
  • محتوای ساخته شده برای کودکان

مسائل فنی

گوگل ادز می‌ خواهد تبلیغاتی ارائه شود که برای کاربران علاوه بر اینکه آزاردهنده نیستند، جذاب باشند. بنابراین این سرویس الزامات و امکاناتی را برای کمک به انتشار تبلیغات موثر برای کاربران ایجاد کرده است.

قوانین گوگل ادز از تبلیغاتی که شامل یکی از موارد زیر شوند جلوگیری می کنند:

  • عبارات مبهم و یا استفاده حیله گرانه از جملات در تبلیغات
  • غیرکاربردی بودن محتوای تبلیغاتی و دسترسی غیر آسان به تبلیغات یا خدمات
  • عدم توجه به الزامات قالب آگهی ها
  • سایت هایی که امکان برگشت (گزینه بک) را غیر فعال کرده اند.
  • و…

نمونه هایی از الزامات قالب آگهی عبارت هستند از: محدودیت کاراکتر برای عنوان یا متن آگهی، الزامات اندازه تصویر، محدودیت اندازه فایل، محدودیت های طول ویدیو و…

جمع بندی

گوگل ادز سرویسی است که امکان گسترش کسب و کار شما را فراهم می کند و از روش های تبلیغاتی برای این کار استفاده می کند. برای استفاده از این سرویس فقط کافی است برخی قوانین را رعایت کنید. قوانین گوگل ادز در 4 حوزه کلی جمع آوری شده اند که از محتوا تا مسائل فنی را شامل می شوند. در این مقاله سعی شد تا به آسان ترین شیوه ممکن این قوانین را توضیح دهیم.

نظرات کاربران