محتوای فارسی با chatGPT

محتوای فارسی با chatGPT | آینده ای روشن در زمینه تولید محتوا

با ورود chatGPT به دنیای تولید محتوا، مخالفان و موافقان زیادی شروع به اظهار نظر کردند. بسیاری از فعالان حوزه تولید محتوا، این هوش مصنوعی را تهدید بزرگی برای فرصت های شغلی خود می دانند و معتقدند که به زودی جای نیروی کار انسانی را خواهد گرفت و در نتیجه فعالان این حوزه بی کار می شوند. در مقابل این گروه افرادی هستند که هوش مصنوعی را در خدمت انسان می دانند و معتقدند کیفیت حوزه دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا به کمک chatGPT افزایش می یابد. به هر حال جزء هر کدام از این دو گروه که باشید، تولید محتوای فارسی با chatGPT موضوع بحث های این روز های شما هم هست. با ما همراه باشید تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

چگونه با chatGPT تولید محتوا کنیم؟

محتوای فارسی با chatGPT

اگر شما هم دوست دارید به خانواده 1 میلیون نفری chatGPT بپیوندید و تولید محتوای فارسی کنید کافی است تا چند گام زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • ابتدا کلمه chatGPT را جست و جو کنید.
  • وارد سایت openai.com شوید و بر روی قسمت Try chatGPT کلیک کنید تا بتوانید مراحل ثبت نام خود را انجام دهید.
  • توجه کنید که به دلیل حضور در ایران ممکن است موفق به ساخت اکانت نشوید. فراموش نکنید که ابتدا IP خود را تغییر دهید و سپس ثبت نام را تکمیل کنید.
  • ایمیل خود و گذرواژه یا همان رمز را در کادر مربوط به آن یادداشت کنید. در این لحظه، ایمیلی برای شما ارسال می ‌شود تا از طریق آن، ایمیل خود را تایید کنید تا مشخص شود که ایمیل وارد شده متعلق به فرد دیگری نیست.
  • پس از تایید ایمیلتان به صفحه ثبت نام بازگردید و در بخش Tell us about you، نام کاربری خود را ایجاد کنید.
  • در نهایت باید شماره تلفنی را برای احراز هویت وارد کنید. طبیعتا این شماره باید از خارج ایران باشد؛ پس اگر از میان بستگان یا دوستانتان فردی خارج از کشور زندگی می کند، از شماره او استفاده کنید. در غیر این صورت، شماره های مجازی، چتر نجات شما خواهند شد! این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از کاربران نظرات و گزارش هایی را مبنی بر ناکارآمدی شماره های مجازی منتشر کرده اند. به هر حال، شنیدن کی بود مانند دیدن! دست به کار شوید و خودتان امتحان کنید!

محتوای فارسی با chatGPT

تولید محتوای فارسی با chatGPT

احتمالا با شنیدن عبارت محتوای فارسی با chatGPT به یاد ترجمه های بی سر و ته گوگل می افتید. خب حقیقت دردناکی است! این هوش مصنوعی هنوز به قدرت کامل خود دست نیافته است و محتوای باکیفیتی مانند زبان انگلیسی برای زبان فارسی ارائه نمی دهد. قطعا محتوای فارسی تولید شده با این ابزار کمکی آنقدر باکیفیت نیست که بدون هیچ ویرایشی بر روی بلاگ سایتتان قرارش بدهید. در نظر داشته باشید که پرسش‌ های متداول می‌ تواند کیفیت خروجی را بهبود بخشد. جدا از سختی های دستوری زبان فارسی، زبان ما از نظر ادبی بسیار غنی است و این ادبیات در بسیاری از مواقع به زبان روزمره و محتوا های تولیدی ما راه یافته است. شعر ها، کنایه ها، ضرب المثل ها و… راز تمایز و زیبایی زبان و محتوا های ما با دیگر زبان هاست. این همان نقطه ای است که chatGPT قادر نیست از پسش بربیاید.

موضوعات به اصطلاح بومی، موضوعاتی که مختص به ایران هستند و موضوعاتی که به تخصص زیادی نیاز دارند هم chatGPT را ناتوان جلوه می دهند.

بر اساس آنچه تا به اینجای مطلب گفتیم، هنوز نمی ‌توانیم chatGPT را ابزاری کاربردی برای تولید محتوای فارسی بدانیم؛ اما همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، پرسش‌ های متداول می‌ تواند کیفیت خروجی را بهبود بخشد. پس هرچقدر بیشتر با این ابزار کار کنید، عملکرد بهتری را ارائه می‌ دهد. صبور باشید و اطمینان داشته باشید که گذر زمان و افزایش محتوای فارسی با chatGPT آن را در زمینه تولید محتوای فارسی قدرتمند تر می کند.

آیا محتوای تولید شده با chatGPT در رتبه بندی گوگل دیده می شود؟

آیا محتوای تولید شده با chatGPT در رتبه بندی گوگل دیده می شود

یکی از سختگیرانه ترین قوانین گوگل مربوط به تولید محتوا با هوش مصنوعی بوده است. در گذشته، گوگل برای سایت هایی که هنگام تولید محتوایشان از هوش مصنوعی استفاده می کردند جریمه های سنگینی در نظر می گرفت. ایجاد chatGPT و استقبال از آن و کارایی اش گوگل را متقاعد کرد که قوانین خود را تغییر دهد. در این راستا گوگل نیز تصمیم گرفت تا سرویس هوش مصنوعی خود با نام Bard را در اختیار کاربران اینترنت قرار دهد.

جمع بندی

تولید محتوای فارسی با chatGPT شاید در ذهن شما هم یک شوخی به نظر برسد! به هر حال حق دارید! کیفیت متن های تولیدی به کمک این هوش مصنوعی بسیار پایین است. بسیاری از محتوا های تولید شده فارسی به وسیله chatGPT قابل انتشار نیستند. اما با وجود تمام این مسائل، هیچ کس قادر به انکار آینده روشن این ابزار و نقش آن در تولید محتوای فارسی نخواهد بود. امیدواریم با گسترش روز افزون تکنولوژی، هوش مصنوعی بیش از پیش در اختیار ایرانیان و فارسی زبانان قرار بگیرد.

نظرات کاربران