مدیریت استرس کسب و کار کوچک: 8 روش برای کنترل استرس خود
اداره یک کسب و کار کوچک می تواند استرس زا باشد. شما اغلب احساس می کنید همه بار مسئولیت روی دوش شماست، مسئولیت هایی مانند جذب مشتری جدید، راضی نگه داشتن کارمندان و پرداخت هزینه ها. اگر به طور مرتب سعی کنید فشارهای روانی را از بین ببرید، در نهایت به سلامت جسمی و روانی خود آسیب می زنید. این مطلب را تا انتها بخوانید تا بتوانید روش های مدیریت استرس کسب و کار را بشناسسید و کنترل استرس داشته باشید
مدیریت استرس کسب و کار
- از یک منتور و مشاور کسب و کار کمک بگیرید
شما اولین شخصی نیستید که صاحب کسب و کار کوچکی هستید، بنابراین کسی را پیدا کنید که در همان شرایط شما بوده است. با ایجاد ارتباط با دیگر صاحبان کسب و کار کوچک، افرادی را می بینید که می توانند توصیه های خوبی به شما می دهند. یک منتور خوب و قوی می تواند به شما کمک کند تا بهترین استراتژی ها را برای شرکت خود تعیین کنید و نکاتی را که آموخته است به اشتراک بگذارید. آنها امروز قبلا در جایگاه شما بوده اند و توانسته اند با مدیریت استرس کسب و کار، راه پیشرفت را طی کنند و از مشکلات عبور کنند.
- برای مدیریت استرس کسب و کار یاد بگیرید که “نه” بگویید
اگر به همه بگویید “بله” ، در نهایت بیش از حد کار روی سرتان می ریزد و مسئولیتتان بالا می رود، که فقط استرس بیشتری ایجاد می کند. در عوض ، یاد بگیرید که به چیزهایی که برای آنها وقت ندارید یا منطقی مالی برای کسب و کار شما ندارد، نه بگویید. گاهی اوقات، این نه گفتن شرایط سختی برای زندگی شخصی و دوستانه شما پیش می آورد ولی سعی کنید مدیریت کنید تا به مشکل نخورید و از راه مدیریت استرس کسب و کارتان را دنبال بگیرید.
- همه کارها را خودتان انجام ندهید
برخی موارد هستند که شرکت شما نمی تواند به آنها “نه” بگویید، اما خودتان شخصاً وقتش را ندارید. در این موارد ، یاد بگیرید که به کارمندان خود تفویض اختیار کنید و کارها را برون سپاری کنید. شما به دلیل مهارت و تجربه هر یک از اعضای تیم خود را استخدام کرده اید ، بنابراین به آنها اعتماد کنید تا کارهایی که در تخصص و حیطه اختیار شما نیستند یا وقت برای انجامش ندارید، به کارمندانتان واگذار کنید. در این صورت مدیریت استرس کسب و کار بهتری را تجربه می کنید و کنترل استرس خواهید داشت چون می دانید که کارها روی روال است.
- برای خودتان وقت بگذارید
اگرچه بسیاری از افراد شرکت خود را تأسیس می کنند زیرا می خواهند برنامه خود را کنترل کنند ، اما صاحبان کسب و کارهای کوچک اغلب ساعتهای طولانی کار می کنند و وقت کمی برای خودشان می گذارند. اگر کمی با خودتان خلوت کنید یا برای تفریح خودتان وقت بگذارید می توانید کنترل استرس بهتری داشته باشید و مدیریت استرس کسب و کار را در نظر داشته باشید. گاهی به تعطیلات بروید، با دوستان و عزیرانتان باشید و سعی کنید خودتان را غرق در کار نکنید.
- ورزش کنید
اولویت بندی سلامت جسمی می تواند تا حدی از استرس شما کم کند و باعث بهبود سلامت روان شما می شود. نیازی نیست هر روز چند ساعت برای رفتن به باشگاه اختصاص دهید، در عوض ، می توانید در طول ناهار کمی وقت بگذارید و به پیاده روی بروید ، یا می توانید برای چند دقیقه از کامپیوتر خود فاصله بگیرید و چند تمرین کششی انجام دهید. هنگام ورزش ، متوجه می شوید که روحیه شما بسیار بهتر می شود، بنابراین اعتماد به نفس و مدیریت استرس کسب و کارتان هم بیشتر می شود.
- از تکنولوژی استفاده کنید
فناوری می تواند به شما کمک کند کارهای اداری را با سرعت بیشتری انجام دهید. شما قادر خواهید بود هرچه سریعتر در لیست کارهای خود انجام دهید ، بنابراین می توانید به تمرکز روی آینده بهتر کسب و کارتان بپردازید. کار را به متخصصین بسپارید و برای مثال خودتان وقت زیادی را صرف دیجیتال مارکتینگ نکنید و خدمات سئو و تولید محتوای متنی را به متخصص این موضوع بسپارید و به باقی جوانب کار بپردازید.
- زیاد بخوابید
کمبود خواب می تواند بر قضاوت، روحیه و حافظه شما تأثیر بگذارد. اگر خواب را در اولویت خود قرار دهید ، بهتر می توانید مدیریت استرس کسب و کار داشته باشید. خواب خوب و کنترل استرس در این شرایط باعث خواهد شد که حوصله بیشتری خواهید داشت و اگر کسی با سوال یا مشکلی به سراغ شما بیاید، کمتر دچار تنش می شوید و رفتار بهتری هم خواهید داشت.
- گاهی در ازای انجام کارها، جشن بگیرید
هنگامی که کسب و کار کوچک خود را اداره می کنید، ممکن است احساس کنید هیچ چیز درست پیش نمی رود. وقتی فقط روی نکات منفی تمرکز می کنید مطئنا استرس می گیرد ، بنابراین کمی وقت بگذارید تا قدر کارهای خودتان را بدانید. از هر نقطه عطفی که کسب و کار کوچک شما به آن رسیده است، هرچند کوچک، لیستی تهیه کنید. بعد وقتهایی که ترستان زیاد شد و توانایی کنترل استرس نداشتید، به این لیست رجوع کنید.
نظرات کاربران