کنترل استرس

مدیریت استرس کسب و کار کوچک: 8 روش برای کنترل استرس خود

اداره یک کسب و کار کوچک می تواند استرس زا باشد. شما اغلب احساس می کنید همه بار مسئولیت روی دوش شماست، مسئولیت هایی مانند جذب مشتری جدید، راضی نگه داشتن کارمندان و پرداخت هزینه ها. اگر به طور مرتب سعی کنید فشارهای روانی را از بین ببرید، در نهایت به سلامت جسمی و روانی خود آسیب می زنید. این مطلب را تا انتها بخوانید تا بتوانید روش های مدیریت استرس کسب و کار را بشناسسید و کنترل استرس داشته باشید

مدیریت استرس کسب و کار

مدیریت استرس کسب و کار

  1. از یک منتور و مشاور کسب و کار کمک بگیرید

شما اولین شخصی نیستید که صاحب کسب و کار کوچکی هستید، بنابراین کسی را پیدا کنید که در همان شرایط شما بوده است. با ایجاد ارتباط با دیگر صاحبان کسب و کار کوچک، افرادی را می بینید که می توانند توصیه های خوبی به شما می دهند. یک منتور خوب و قوی می تواند به شما کمک کند تا بهترین استراتژی ها را برای شرکت خود تعیین کنید و نکاتی را که آموخته است به اشتراک بگذارید. آنها امروز قبلا در جایگاه شما بوده اند و توانسته اند با مدیریت استرس کسب و کار، راه پیشرفت را طی کنند و از مشکلات عبور کنند.

 

  1. برای مدیریت استرس کسب و کار یاد بگیرید که “نه” بگویید

اگر به همه بگویید “بله” ، در نهایت بیش از حد کار روی سرتان می ریزد و مسئولیتتان بالا می رود، که فقط استرس بیشتری ایجاد می کند. در عوض ، یاد بگیرید که به چیزهایی که برای آنها وقت ندارید یا منطقی مالی برای کسب و کار شما ندارد، نه بگویید. گاهی اوقات، این نه گفتن شرایط سختی برای زندگی شخصی و دوستانه شما پیش می آورد ولی سعی کنید مدیریت کنید تا به مشکل نخورید و از راه مدیریت استرس کسب و کارتان را دنبال بگیرید.

  1. همه کارها را خودتان انجام ندهید

برخی موارد هستند که شرکت شما نمی تواند به آنها “نه” بگویید، اما خودتان شخصاً وقتش را ندارید. در این موارد ، یاد بگیرید که به کارمندان خود تفویض اختیار کنید و کارها را برون سپاری کنید. شما به دلیل مهارت و تجربه هر یک از اعضای تیم خود را استخدام کرده اید ، بنابراین به آنها اعتماد کنید تا کارهایی که در تخصص و حیطه اختیار شما نیستند یا وقت برای انجامش ندارید، به کارمندانتان واگذار کنید. در این صورت مدیریت استرس کسب و کار بهتری را تجربه می کنید و کنترل استرس خواهید داشت چون می دانید که کارها روی روال است.

مدیریت استرس کسب و کار
  1. برای خودتان وقت بگذارید

اگرچه بسیاری از افراد شرکت خود را تأسیس می کنند زیرا می خواهند برنامه خود را کنترل کنند ، اما صاحبان کسب و کارهای کوچک اغلب ساعتهای طولانی کار می کنند و وقت کمی برای خودشان می گذارند. اگر کمی با خودتان خلوت کنید یا برای تفریح خودتان وقت بگذارید می توانید کنترل استرس بهتری داشته باشید و مدیریت استرس کسب و کار را در نظر داشته باشید. گاهی به تعطیلات بروید، با دوستان و عزیرانتان باشید و سعی کنید خودتان را غرق در کار نکنید.

مدیریت استرس کسب و کار

  1. ورزش کنید

اولویت بندی سلامت جسمی می تواند تا حدی از استرس شما کم کند و باعث بهبود سلامت روان شما می شود. نیازی نیست هر روز چند ساعت برای رفتن به باشگاه اختصاص دهید، در عوض ، می توانید در طول ناهار کمی وقت بگذارید و به پیاده روی بروید ، یا می توانید برای چند دقیقه از کامپیوتر خود فاصله بگیرید و چند تمرین کششی انجام دهید. هنگام ورزش ، متوجه می شوید که روحیه شما بسیار بهتر می شود، بنابراین اعتماد به نفس و مدیریت استرس کسب و کارتان هم بیشتر می شود.

 

  1. از تکنولوژی استفاده کنید

فناوری می تواند به شما کمک کند کارهای اداری را با سرعت بیشتری انجام دهید. شما قادر خواهید بود هرچه سریعتر در لیست کارهای خود انجام دهید ، بنابراین می توانید به تمرکز روی آینده بهتر کسب و کارتان بپردازید.  کار را به متخصصین بسپارید و برای مثال خودتان وقت زیادی را صرف دیجیتال مارکتینگ نکنید و خدمات سئو و تولید محتوای متنی را به متخصص این موضوع بسپارید و به باقی جوانب کار بپردازید.

مدیریت استرس کسب و کارمدیریت استرس کسب و کار

  1. زیاد بخوابید

کمبود خواب می تواند بر قضاوت، روحیه و حافظه شما تأثیر بگذارد. اگر خواب را در اولویت خود قرار دهید ، بهتر می توانید مدیریت استرس کسب و کار داشته باشید. خواب خوب و کنترل استرس در این شرایط باعث خواهد شد که حوصله بیشتری خواهید داشت و اگر کسی با سوال یا مشکلی به سراغ شما بیاید، کمتر دچار تنش می شوید و رفتار بهتری هم خواهید داشت.

 

  1. گاهی در ازای انجام کارها، جشن بگیرید

هنگامی که کسب و کار کوچک خود را اداره می کنید، ممکن است احساس کنید هیچ چیز درست پیش نمی رود. وقتی فقط روی نکات منفی تمرکز می کنید مطئنا استرس می گیرد ، بنابراین کمی وقت بگذارید تا قدر کارهای خودتان را بدانید. از هر نقطه عطفی که کسب و کار کوچک شما به آن رسیده است، هرچند کوچک، لیستی تهیه کنید. بعد وقتهایی که ترستان زیاد شد و توانایی کنترل استرس نداشتید، به این لیست رجوع کنید.

نظرات کاربران