مدیریت زمان

برای مدیریت زمان چه اولویت هایی باید در نظر بگیرید

برای هر کارآفرینی لازم است که مدیریت زمان را در دست داشته باشد و به این نتیجه برسد که چه فعالیتی ارزش گذاشتن زمان را دارد. در طبیعت یک کارآفرین است که دلش می خواهد همه کارها را خودش انجام دهد، ولی باید یاد بگیرد که یک جایی از این تصمیم دست بردارد و کار را دست کاردان بسپارد. برای اینکه مدیریت زمان کارهایی که لازم است را داشته باشید، باید برای فعالیت های زمان بر چاره دیگری بیاندیشید. مدیریت زمان باعث می شود که کنترل فشار کاری را نیز در دست داشته باشید.

نکته مثبت این است که در عصر کلان داده ها و تجزیه و تحلیل ها ، تقریباً همه چیز قابل اندازه گیری است: از جمله بهره وری و ارزش کسب و کار. اگر از نظر مدیریت زمان دچار مشکل شده اید، در این مطلب از بیزون یاد بگیرید تمرکز زمانی خود را روی ایجاد بیشترین تاثیر بگذارید و به موارد ضرورری بپردازید.

مدیریت زمان

موارد ضروری مدیریت زمان

در روز فقط 24 ساعت وقت دارید و کارهای زیادی روی سرتان می ریزد. به عنوان یک صاحب کسب و کار ، مهم است که بدانید وقت شما کجا صرف می شود ، تأثیر شما بر سازمان چقدر است و آیا جایی برای ساده سازی و بهینه سازی وجود دارد. نگاهی گذرا به نکات مهمی که باید در اینجا بخاطر بسپارید و به شما کمک می کند تا تعیین کنید کجا باید تمرکز کنید و مدیریت زمان را در دست داشته باشد:

ساعت های کاری را دقیق مشخص کنید و به کارمندان و اطرافیان گوشزد کنید که فقط در این ساعت ها با شما در ارتباط باشند.

برای تفکر عمیق و تلاش متمرکز، یک وقت خالی در برنامه خود بگذارید.

زود از خواب بیدار شوید، خواب کافی داشته باشید و در طول روز ورزش کنید.

قبل از ریزه کاری ها، روی تکمیل کارهای سخت تمرکز کنید ، تا مطئن شوید که هر روز بیشترین استفاده را می کنید و پول و زمان خود را درست خرج می کنید و ارزش کسب و کار خود را تخمین بزنید.

یک دفترچه یادداشت همراهتان باشد و اهدافتان را بنویسید.

به عنوان یک قاعده کلی ، اگر کاری به طور مستقیم در نتیجه کار تأثیر نمی گذارد یا در تلاش برای دستیابی به اهداف بلند مدت به شما کمک نمی کند، آن کار را از برنامه خود حذف کنید.

تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده است. سعی کنید از این پیشرفت در جهت اهداف خود و مدیریت زمان استفاده کنید. برنامه و نرم افزارهای زیدی وجود دارد که امور را تسهیل می کنند. مواردی زمان بر مانند ورود اطلاعات ، تجزیه و تحلیل تحقیقات ، مدیریت محتوا ، حقوق و دستمزد و غیره را می توانید از طریق ابزارهای هوشمند پیگیری کنید. به خاطر داشته باشید که میلیون ها صاحب کسب و کار کوچک با چالش های مشابه شما روبرو هستند. به جای اینکه تصور کنید انجام شخصی کار برای شما ضروری است ، همیشه نگاه کنید و ببینید آیا می توانید این کار را به صورت دیجیتالی و اینترنتی انجام دهید تا افسار زمان را در دست داشته باشید.

مدیریت زمان

انجام فعالیتهای متمرکز 

به عنوان یک مالک کسب و کار، سعی کنید به یاد داشته باشید که نقش شما مدیریت خرد نیست. سعی کنید مدیریت موثری در راس داشته باشید و با این روش به کارمندان خود امکان می دهید که کارهای خود را روی روال انجام دهند در حالی که فضای کافی برای کار با ایده ها و مفاهیم جدید تولیدی دارند.

نکته کلیدی در دانستن اینکه کجا باید تلاش خود را متمرکز کنید این است که تعیین کنید کدام فعالیتها بالاترین ارزش کسب و کار را ایجاد می کنند (هم از نظر ارزش واقعی ریالی و هم از نظر فرصت پیشرفت). این کار را می توانید با پرسیدن سه سوال ساده از خود انجام دهید:

 

آیا شرکت در این فعالیت مرا به یک یا چند مرحله به انجام یک کار یا هدف اصلی نزدیک می کند؟

چگونه انجام این فعالیت به من کمک می کند تا نتیجه نهایی را ارتقا دهم و یا فرصت های اضافی برای سازمان خود ایجاد کنم؟

کسب و کار من با پیگیری این مورد چه منابع ، بینش و توانایی هایی کسب می کند و چقدر با کمک به سازمان ما در تأمین سایر نیازها یا خواسته ها سازگار است؟

پس از شناسایی فعالیت های با ارزش بالا برای کسب و کار، سعی کنید هر روز یک تا سه کار را انجام دهید. سپس می توانید تلاش کنید تا ساعت کاری خود را به گونه ای تنظیم کنید که ابتدا بر انجام کارهای مرتبط تأکید کنید. روی کارهای اصلی بیشترین تمرکز را داشته باشید. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا هنگام دستیابی به اهداف بزرگ ، هدف و انگیزه خود را حفظ کنید.

مدیریت زمان

به عنوان یک قاعده کلی ، اگر کاری مستقیماً روی ارزش کسب  و کار تأثیر نمی گذارد یا در تلاش برای دستیابی به اهداف بلند مدت به شما کمک نمی کند ، آن را از برنامه خود حذف کنید.

همانطور که ابتکارات جدید را در نظر می گیرید، با پرسیدن سه سوال دیگر مطمئن شوید که بیشترین بهره را از آنها می برید:

چطور از این راه جدید به درآمد می رسید و چقدر برای کسب و کارتان مفید است؟

این ابتکار جدید قابلیت چه سطحی از انعطاف پذیری را دارد و آیا می توان به وسیله پیشرفت تکنولوژی با کمترین وقت و هزینه به سرانجامش رساند؟ قابلیت این را دارد که وقت زیادی از شما نگیرد و مدیریت زمان را چطور تحت تاثیر قرار می دهد؟

منابع و آموخته های حاصل از تلاش شما در هر زمینه با چه موفقیت و سرعتی می تواند به سایر زمینه ها یا صنایع دیگر مرتبط شود؟

هرچه بیشتر از این دست سوالات چالشی را از خودتان بپرسید ، به عنوان یک صاحب کسب و کار به موفقیت بیشتری می رسید و مدیریت زمان بهتری خواهید داشت که در نهایت به رشد کسب و کار شما کمک می کند.

 

 

نظرات کاربران