مزرعه لینک

مزرعه لینک در سئو چیست و چرا باید از آن اجتناب کرد

یکی از مواردی که در کلاه سیاه سئو عنوان می شود، استفاده از مزرعه لینک برای لینک سازی است. آیا می دانید که چرا لینک سازی پولی غیرقانونی تلقی می شود؟ آیا فکر کرده اید که این روش را در وب سایت خود نیز اعمال کنید؟ در این مطلب می بینیم که مزرعه لینک چیست و چرا نباید از این تکنیک برای بالا بردن موقعیت وب سایت خودتان در موتورهای جستجو استفاده کنید.

همه ما می دانیم که یکی از بزرگترین عوامل رتبه بندی صفحه وب تعداد پیوندهای با کیفیت و بک لینک به آن است. تکنیک های ایجاد لینک نقش مهمی در رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو دارند. تعداد پیوندهای با کیفیت از وب سایت و هدایت شده به وب سایت ، به ارتقای جایگاه یک سایت در موتورهای جستجو کمک می کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای بدست آوردن موقعیت برتر از روش غیراخلاقی ایجاد لینک در وب سایت خود استفاده می کنند. این پیوند غیراخلاقی، مزرعه لینک نامیده می شود.

سئو کلاه سیاه

مزرعه لینک در سئو چیست؟

مزرعه پیوند به گروه وب سایتهایی گفته می شود که برای افزایش رتبه یک وب سایت در صفحات نتیجه جستجو ایجاد شده اند. این وب سایت با پیوندهای متقابل با سایر سایت ها ارتباط برقرار می کند. در واقع می توانیم بگوییم که یک وب سایت بابت لینک های ورودی به یک ارائه دهنده پول پرداخت می کند. صفحه مزرعه پیوند به طور کلی مشابه صفحه وب به نظر می رسد و تنها تفاوت آن در مزرعه لینک بودن به عنوان محتوا است. این هایپر لینک ها مربوط به وب سایت نیستند. گوگل با الگوریتم گوگل پنگوئن شروع به شناسایی این سایت ها کرده است و آنها را جریمه می کند.

 

هدف از مزرعه لینک چیست

هدف اصلی مزارع لینک فقط بالا بردن رتبه بندی یک وب سایت در صفحات نتیجه موتور جستجو است. استفاده از مزرعه لینک یک روش سئو کلاه سیاه است.

مزرعه لینک چرا توسط گوگل شامل مجازات شده است؟

قرار دادن لینک در مزارع لینک توسط گوگل مجازات می شود چرا که آنها محتوای بی کیفیت تولید می کنند. فقط برای کسب رتبه بالا در صفحات نتیجه موتور جستجو، این نوع وب سایت ها از پیوندهای نامرتبط استفاده می کنند. به همین دلیل پیوند مزرعه آنها را غیرقانونی می داند و اتخاذ آن عمل خوبی نیست. امروزه ، گوگل بسیار باهوش است و می توانید آن را گول بزنید. اگر می خواهید برای افزایش رتبه وب سایت خود از روش مزرعه لینک استفاده کنید ، مطمئناً شما را به دردسر انداخته است.

نه تنها گوگل بلکه سایر موتورهای جستجو این نوع وب سایت هایی را که از تکنیک های تولید لینک استفاده می کنند، مجازات می کتد. دلیل ساده این است که موتورهای جستجو می خواهند حداکثر رضایت را برای مشتریان خود فراهم کنند. اما صفحه وب مزرعه لینک برای بازدیدکنندگان فایده ای ندارد ، به همین دلیل موتورهای جستجو انواع این صفحات وب را به صورت پنل در می آورند.

مزرعه لینک

از سرویس های جستجوگرها که از مزرعه  لینک استفاده می کنند خودداری کنید

اگر کسب و کاری دارید و به دنبال استفاده از خدمات سئو از شرکتی هستید که قول می دهد وب سایت شما را در نتایج گوگل بالا ببرد، مراقب باشید. فقط بررسی کنید که آیا این نوع شرکت ها از تکنیک مزرعه لینک استفاده می کنند یا نه. همچنین شرکتی را انتخاب کنید که از استراتژی های کلاه سفید برای افزایش رتبه وب سایت شما استفاده می کند. لینک سازی از مزارع لینک جزوی از استراتژی کلاه سیاه است.

 

آینده مزرعه لینک

گوگل و سایر موتورهای جستجو فقط برای ارائه بهترین تجربه ممکن کاربر، الگوریتم خود را مرتباً تغییر می دهند. گوگل که مشهورترین موتور جستجوگر دنیاست، قصد ندارند لینک های غیر طبیعی ایجاد شده در یک وب سایت را بپذیرند. بنابراین ، کاملاً واضح است که مزارع لینک هیچ آینده ای ندارد. تولید پیوند، پیوند متقابل و سایر ایجاد پیوندهای غیر طبیعی قابل قبول نیست.

 

امیدوارم با این مطلب متوجه شده باشید که چقدر استفاده از مزرعه لینک نامناسب است. برای بک لینک سازی اصولی از یک مشاوره سئو بهره بگیرید. می توانید با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.

نظرات کاربران