کدام مشاغل جزو مشاغل دیجیتال مارکتینگ هستند؟

کدام مشاغل جزو مشاغل دیجیتال مارکتینگ هستند؟

اگر شما هم قصد شروع کار در دیجیتال مارکتینگ را دارید و در مورد مشاغل دیجیتال مارکتینگ به اطلاعات بیشتری نیاز دارید به جای درستی آمده اید. ما در این مقاله به طور خلاصه و مفید سعی کرده ایم تمام موارد و نکاتی را که در این حوزه لازم است بدانید به شما توضیح دهیم تا بتوانید در این بازار پر تب و تاب شروع خوبی داشته باشید.

در دنیای امروزی، تمام زندگی ما با اینترنت آمیخته شده است. ما در تمامی وسایل از جمله گوشی، تبلت، رایانه ها، لپ تاپ ها، تلویزیون ها، کنسول های بازی و خیلی موارد دیگر برای اتصال به اینترنت و استفاده از آن می کنیم. این موجب می شود تا اینترنت به موردی بسیار ارزشمند همچون معدن طلا برای بازاریاب ها باشد.

اگر همیشه قصد شروع به کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ را داشته اید یا کار در مشاغل دیجیتال مارکتینگ را شروع کرده اید، این مقاله مخصوص شما نوشته شده است. در این مقاله به این که دیجیتال مارکتینگ چیست، چرا مهم است، به چه شکل هایی وجود دارد و این که چگونه می توانید در این حوزه یک شغل برای خود پیدا کنید، می پردازیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اولین چیزی که باید آن را توضیح داد، این است که اصلا دیجیتال مارکتینگ چیست. دیجیتال مارکتینگ اصلاحی است که در آن افراد سعی می کنند کاربرانی را که در اینترنت حضور دارند، به نحوی برای خریدن محصول شان ترغیب کنند. در این شغل کانال ها و روش های مختلفی وجود دارد که بازاریاب ها از آن ها برای ترغیب کردن مشتری ها برای خرید محصول استفاده می کنند.

مشاغل دیجیتال مارکتینگ چیست

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

سوال بعدی که ایجاد می شود این است که چرا مشاغل دیجیتال مارکتینگ مهم هستند و چرا می توان روی آن ها برای رسیدن به یک درآمد خوب حساب باز کرد. برای پاسخ به این سوال کافی است بگوییم که پیشبینی می شود تا سال 2021 فروش جهانی در بازار دیجیتال مارکتینگ چیزی در حدود 5.4 تریلیون دلار باشد. این رقم بسیار بزرگ نشان دهنده این است که دیجیتال مارکتینگ پتانسیل بسیار بالایی برای شروع کار در آن دارد. همچنین طبق تحقیقاتی نشان داده شده که 51 درصد افراد قبل از خرید در مورد محصول مورد نظر خود در گوگل جست و جو می کنند.

اینترنت در دنیا 5.4 میلیارد کاربر دارد. این یک فرصت فوق العاده برای کسب و کار ها است که بتوانند با صرف پول و زمان در آن نتایج مطلوبی دریافت کنند و مشتریان و درآمد خودشان را افزایش دهند. همچنین مشاغل دیجیتال مارکتینگ یک فرصت طلایی برای کسب و کار های کوچک ایجاد می کند تا بتوانند در برابر رقبای بزرگ تر و قدرتمند تر از خود دیده شوند و حرفی برای گفتن داشته باشند.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ امروزه بیشتر از گذشته شده است. برای مثال در اوج قرنطینه و تعطیلی های که به علت کووید 19 ایجاد شد، فروش اینترنتی 200 درصد نسبت به سال قبل در بریتانیا افزایش یافت. این افزایش فروش برای کسب و کار ها و شرکت هایی که بسته شده بودند، یک راه نجات بود.

چرا مشاغل دیجیتال مارکتینگ مهم است

شرکت ها چقدر در حوزه دیجیتال مارکتینگ هزینه می کنند؟

مشاغل دیجیتال مارکتینگ یکی از تجارت های بزرگ جهانی هستند. طبق داده های جمع آوری شده، به طور معمول شرکت ها 11.2 درصد از بودجه شرکت را در اختیار حوزه دیجیتال مارکتینگ قرار می دهند.

برای کسانی که در قصد آشنایی و شروع فعالیت در این حوزه را دارند هیچ قانون سخت یا سریعی وجود ندارد که مشخص کند در این حوزه چقدر و چگونه باید خرج کنید بلکه بستگی به موقعیت شما دارد و پس از تجزیه و تحلیل دقیق مشخص می شود که چقدر باید برای این حوزه خرج کنید و وقت بگذارید.

انواع بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ و مشاغل دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی دارند. دیجیتال مارکتینگ یک کار گروهی است در گروه افراد متخصص در حوزه های مختلف وجود دارد که همه آن ها برای رسیدن به هدف دانش خود را ترکیب می کنند تا به نتیجه برسند. همچنین هر کدام از این افراد نقش متفاوتی را دارند که همین باعث می شود مشاغل دیجیتال مارکتینگ متفاوت باشد و انواع مختلفی از آن وجود داشته باشد. در ادامه مقاله سعی می کنیم تا برخی از آن ها را برای شما شرح دهیم.

بهینه سازی موتور جست و جو (سئو)

اولین مورد در دیجیتال مارکتینگ بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو است. ابتدا بگذارید کمی در مورد آن توضیح دهیم. برای مثال وقتی در یک موتور جست و جو مثل بینگ یا گوگل چیزی را تایپ و جست و جو می کنید، لیستی از نتایج را خواهید دید. در 99 درصد مواقع نیاز شما در صفحه اول و با چند سایت ابتدای صفحه برطرف خواهد شد. اما موتور جست و جو چگونه می تواند بفهمد که چه سایت هایی برای ما مفید تر است و راحت تر نیاز ما را برطرف خواهد کرد؟

این مورد به سئو سایت بر می گردد که به موارد مختلفی از جمله بک لینک ها، کلمات کلیدی و نحوه استفاده از آن ها و خیلی از موارد دیگر بستگی دارد. بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو یکی از مهم ترین مشاغل دیجیتال مارکتینگ است و بازار کار بسیار خوبی دارد.

افراد سئو کار به نحوه بهینه سازی سایت برای قرار گرفتن در صفحات اول و افزایش کیفیت محتوای سایت برای افزایش بازدید سایت تسلط دارند تا بتوانید با هزینه کمتر سایت خود را در صفحات اول گوگل قرار دهید.

مشاغل دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی موتور های جست و جو (SEM)

دومین شغل دیجیتال مارکتینگ بازاریابی موتور های جست و جو یا SEM است. این روش بر خلاف سئو که به گزینه های بدون هزینه برای قرار گرفتن در صفحات اول متکی است، از روش های پولی کمک می گیرد و طبق آن پیش می رود. برای مثال ممکن است در گوگل چیزی را جست و جو کرده باشید و در صفحه اول در کنار نتایج برتر متن “ad” را در کنار لینک سایت دیده باشید. در واقع این سایت برای قرار گرفتن در صفحه اول مبلغی را به ازای هر کلیک بر روی لینک پرداخت می کند.

نظرات کاربران