مشکل کسب و کار

5 مشکل مشترک کسب و کار و نحوه برخورد با آنها

مالکیت کسب و کار کوچک چالش و مسئولیت زیادی دارد و در این مسیر با مشکلاتی روبرو خواهید شد. اگر نحوه رویارویی با مشکل کسب و کارها را بدانید و بدانید با چه چیزی طرف هستید، راحت تر از این سختی ها عبور می کنید. اگر بتوانید از پس سختی ها بر بیایید به زودی روند رشدتان شروع می شود. در ادامه این مطلب از بیزون برخی از متداول ترین مشکلات کسب و کارها و نحوه برخود با آنها صحبت خواهیم کرد.

مشکل کسب و کار

مشکل شماره 1: سعی کنید همه فن حریف کارها نباشید.

شرکت شما مایه افتخار و انگیزه شما است. طبیعتاً شما می خواهید در هر تصمیمی دخیل باشید. اما، گاهی اوقات، حتی ساده ترین کارها نیز می تواند بیش از حد وقت و انرژی شما را بگیرد – به خصوص وقتی که می توانید روی رشد کسب و کار خودتان تمرکز کرده و آن را به سطح بالاتری برسانید. انجام چنین کاری ممکن است برایتان سخت باشد چرا که:

باید حقوق و دستمزد در نظر بگیرید

کارمندان را بیمه کنید

ساعات کاری افراد را مدیریت کنید

باید حواستان به جریان کاری و هزینه های پرداختی باشد

شما می توانید با اتوماسیون کردن یک سری امور، تفویض اختیار و برون سپاری امور و درخواست کمک به این مشکل کسب و کار بپردازید و بار مسئولیت های روی شانه تان را کمی کاهش دهید.

اتوماسیون – گزینه های کم هزینه و کارآمدی وجود دارد که حتی در خارج از محیط کاری به شما اجازه مدیریت می دهد و می توانید برخی از این کارهای وقت گیر اما اساسی را اتوماسیون کنید. کارهایی که قبلاً ساعتها وقت شما را می گرفت اکنون فقط در چند دقیقه انجام می شوند تا بتوانید روی تصویر بزرگتر و آینده­ای روشن تر تمرکز کنید.

نماینده – اگر کارمندانی را که به آنها اعتماد دارید استخدام می کنید، از آنها بخواهید برخی از کارها را برای شما انجام دهند. از نقاط قوت تیم خود مطلع شوید و وظایفی را که با روحیات و توانایی شان مطابقت دارد به آنها اختصاص دهید. مواردی را از کار را محول کنید که زیرساخت های اساسی زیادی را در بر نگیرد تا افسار امور به طور کلی در دست شما باشد.

درخواست کمک کنید – از درخواست کمک نترسید ، مخصوصاً در مسائلی که به اندازه دلخواهتان اعتماد به نفس ندارید. شما می توانید از دوستان یا خانواده و منابع دیگری کمک بگیرید، مانند مشاوران کسب و کار کوچک و اساتید. داشتن نیروی کمکی علاوه بر روی غلتک افتادن کار، به شما کمک می کند تا از دیدگاه های متفاوت و بیشتری کارتان را بسنجید و بتوانید دیدی جامع تر به مسائل داشته باشید. همچنین اموری مانند دیجیتال مارکتینگ که روزانه در حال تغییر استراتژی است و نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد را می توانید به آژانس های متخصص این حوزه بسپارید تا خدمات سئو، تولید محتوای متنی و گوگل ادوردز شما را انجام دهند و خیالتان از بابت بازایابی دیجیتال راحت شود.

مشکل شماره 2: استخدام افراد اشتباه

استخدام فرد اشتباه ممکن است برایتان گران تمام شود. افرادی که مناسب کارتان نیستند می تواند روحیه تیمی را در دفتر کار پایین بیاورند ، بنابراین بقیه اعضای تیم شما به همان اندازه مثمر ثمر نخواهند بود. باید زمان بیشتری را برای مدیریت شخصی صرف کنید.

مشتریان شما ممکن است متوجه تغییر در نگرش یا تجربه بدی با کارمندان شوند و موجب نارضایتی مشتری شود. این برخورد و تجربه بدی که احتمالا از کارمندان شما می گیرند می تواند موجب از دست دادن مشتری شود. شما باید شخص جدیدی استخدام کنید که این کار وقت و انرژی زیادی را می گیرد و باید کلی وقت و انرژی برای برگرداندن و رضایت مشتری اختصاص دهید.

برای جلوگیری از این اتفاق، افرادی را استخدام کنید که متناسب با فرهنگ شرکت شما باشند و با ارزش های شما همسو باشند. احتمالا روند این کار طولانی باشد، بنابراین در فرایند استخدام عجله نکنید زیرا باید یک موقعیت کاری را پر کنید که به مشتری مداری شما کمک کند. علاوه بر این هنگامی که کارمندان مناسب را جذب کردید سعی کنید رضایت کارکنان را بالا ببرید تا بیشترین بازدهی و بالاترین کارآیی را داشته باشید.

مشکل کسب و کار شماره 3: عدم صرف زمان کافی برای استفاده از نیروهای جدید

گاهی شما نیروی متخصصی را استخدام می کنید ولی با سپردن کارهای جزئی و دست و پا گیر، زمان و توان این نیرو را به هدر می دهید. می توانید با ساده سازی روند بروکراسی و کاغذ بازی – از جمله به اشتراک گذاری آنلاین اسناد شرکت – روند پردازش خود را بهبود بخشید تا بتوانید روی جنبه های دیگر تمرکز کنید. ممکن است در نظر داشته باشید که برای استخدام جدید خود یک نیروی انسانی انتخاب کرده و روند کار را به این فرد بسپارید.

مشکل کسب و کار شماره 4: حقوق نامناسب برای کارمندان

باید حواستان به این موضوع باشد که برای کار هر کارمند چه میزان حقوق و دستمزد در نظر می گیرید. این دستمزدها هم باید متناسب با شرایط کاری و درآمد شما باشد هم ارتباط مستقیمی با شرایط جامعه و نیروی کاری شما داشته باشد تا هر دو سر راضی باشید. بالا یا پایین بودن بیش از حد هر دو آسیب زننده هستند. اولی مشکل کسب و کار شماست و دومی هم مشکل کارمندان در عمل محسوب می شود ولی باز هم در نهایت منجر به ایجاد مشکل در کسب و کار می شود.

مشکل کسب و کار شماره 5: صرف زمان بیش از حد در کسب و کار

وقتی برای اولین بار کسب و کار خود را شروع می کنید، طبیعی است که مدتی را به بطالت بگذرانید و تمرکزتان بر روی کارهای روزمره فقط به این دلیل است که باید انجام شود. اوایل شروع کسب و کار درگیر موضوعات مختلفی از جمله نوشتن بیزینس پلن، پیدا کردن مشتری و … هستید. اما با گذشت زمان، باید زمان کمتری را در کسب و کار خود صرف کنید و زمان بیشتری را به گسترش کسب و کار و مدیریت بگذرانید، نه انجام کارهای جزئی. همین طور اوایل کار شاید فشار کاری بالایی تحمل کنید ولی باید یاد بگیرید که سرتان را خلوت کنید و برای خودتان هم وقت بگذارید.

نظرات کاربران