نقش کاربران در وردپرس

نقش کاربران در وردپرس

نقش کاربران در وردپرس مشخص می کند که هر کاربری که وارد وب سایت شما می شود، مجاز به انجام چه اقدامات و چه کارهایی است. به اقداماتی که هر کاربر در وب سایت شما مجاز به انجام دادن آن ها است، قابلیت آن کاربر گفته می شود. به طور مثال اگر بخواهیم با یک مثال نقش کاربران در وردپرس را به شما توضیح دهیم، توانایی انتشار یک پست در وب سایت وردپرس، یک «قابلیت» است و همچنین توانایی نصب یک افزونه جدید در وب سایت وردپرس، یک «قابلیت» دیگر به شمار می آید.

در نتیجه اگر بخواهیم به زبان ساده نقش کاربران در وردپرس را توضیح دهیم، باید بگوییم که نقش های کاربر تنها مجموعه ای از اقدامات یا قابلیلت های مختلف هستند که کاربر با آن نقش، مجاز به انجام آن ها است و می تواند آن کار ها را در وب سایت وردپرس انجام دهد.

دلیل اهمیت نقش کاربران در وردپرس

دلیل اهمیت نقش کاربران در وردپرس

اگر هر کاربری بتواند به بخش های مختلف وب سایت شما دسترسی داشته باشد و بتواند اقدامات مختلفی را در وب سایت شما انجام دهد، دیگر وب سایت شما وب سایتی امن به شمار نمی آید. زمانی که شما به هر کاربر نقشی اختصاص می دهید و اقداماتی که کاربران در وب سایت شما مجاز به انجام آن ها می باشند را محدود می کنید، امنیت وب سایت وردپرس خود را بالا می ببرید.

اگر بخواهیم با مثال، شما را با اهمیت نقش کاربران در وردپرس و تاثیری که نقش کاربران در وردپرس بر امنیت وب سایتتان می گذارد آشنا کنیم، بهتر است موارد زیر را ذکر کنیم.

فرض کنید که شما نمی خواهید یک کاربر غیر قابل اعتماد، قابلیت و توانایی نصب افزونه های جدید را در وب سایت وردپرس شما داشته باشد. در نتیجه شما می توانید این قابلیت را از کاربر حذف کنید. همچنین نقش کاربران در وب سایت وردپرس این امکان را به شما می دهد که گردش کار را در وب سایت وردپرس خود تعریف کنید. همچنین وردپرس خود به تنهایی دارای نقش های کاربردی از پیش ساخته شده است که می توانید آن ها را برای نویسندگان وب سایت خود اعمال کنید تا فقط به قابلیت هایی که برای نوشتن پست های وردپرس نیاز دارند، دسترسی داشته باشند و توانایی انجام دادن کارهای دیگری را در وب سایت وردپرس نداشته باشند.

نقش های پیش فرض کاربران در وب سایت وردپرس

نقش های پیش فرض کاربران در وب سایت وردپرس

به طور کلی، یک وب سایت وردپرس از شش نقش مختلف برای کابران به صورت پیش فرض، تشکیل شده است. اگر قصد دارید که امنیت وب سایت وردپرس خود را بالا ببرید و بازده و کارآیی وب سایت شما برایتان اهمیت دارد و می خواهید که تیم شما به طور موثر تر و مفید تری کار کنید، بسیار مهم است که با تمامی این نقش ها آشنا شوید و درک کاملی از آن ها پیدا کنید. در این قسمت تمامی نقش هایی که کاربران در وب سایت وردپرس به صورت پیش فرض بررسی می کنیم.

1) مدیریت

بعد از ایجاد سایت با وردپرس، نقش مدیریت به شما اختصاص داده می شود. این نقش در بالای سلسله مراتب قرار دارد و قابلیت هایی که برای این نقش تعریف شده است از قابلیت های نقش های دیگر بیشتر است. مدیران در وب سایت های وردپرس می توانند هر کاری انجام دهند و هیچ محدودیتی برای این افراد تعریف نشده است. در زیر لیستی از اقداماتی که نقش مدیریت وب سایت می تواند انجام دهد را تهیه کرده ایم:

  • ایجاد، ویرایش و حذف محتوا
  • مدیریت پلاگین ها و تم ها
  • ویرایش کد ها
  • حذف سایر حساب های کاربری

به طور کلی، نقش مدیریت، قدرتمندترین نقش بین نقش هایی که کاربران در یک وب سایت وردپرس دارند، محسوب می شود و به ندرت به حساب دیگری اختصاص داده می شود. اگر قصد دارید که در وب سایت وردپرس خود، نقش مدیریت را به شخص دیگری بدهید، باید بسیار مواظب باشید، زیرا این شخص توانایی انجام هر کاری را در وب سایت وردپرس شما پیدا خواهد کرد.

مدیریت

2) ویرایشگر

همانطور که از نام این نقش مشخص است، مسئولیتی که به طور کلی بر روی دوش یک ویرایشگر قرار دارد، مدیریت محتوا در وب سایت وردپرس است. از این رو، سطح دسترسی ویرایشگر در یک وب سایت وردپرس، بسیار بالاست. ویرایشگرها این امکان را دارند که صفحات و پست ها را ایجاد، ویرایش، حذف و منتشر کنند. آن ها حتی می توانند به ویرایش، حذف یا انتشار پست ها و صفحاتی که به دیگر کاربران یک وب سایت تعلق دارند نیز بپردازند. در زیر لیستی از دیگر قابلیت های یک ویرایشگر در وب سایت وردپرس، تهیه کرده ایم:

  • تعدیل نظرات
  • مدیریت دسته ها و پیوندها

با وجود این که قابلیت های یک ویرایشگر در یک وب سایت وردپرس بسیار زیاد است، باز هم ویرایشگر ها محدودیت هایی دارند. به طور مثال، ویرایشگر ها نمی توانند پلاگین ها یا تم ها را به یک وب سایت وردپرس اضافه کنند یا به نصب به روزرسانی در یک وب سایت وردپرس بپردازند. به طور کلی، افرادی که در یک وب سایت وردپرس، نقش ویرایشگر دارند، مسئول نظارت بر کار نویسندگان و مشارکت کنندگان هستند.

3) نویسنده

قابلیت هایی که یک نویسنده از آن ها برخوردار است، نسبت به قابلیت هایی که یک ویرایشگر دارد، بسیار کمتر است. یک نویسنده نمی تواند که به ویرایش صفحات بپردازد یا حتی محتوای سایر کاربران را اصلاح یا حذف کند. علاوه بر این محدودیت ها، نویسنده ها محدودیت های دیگری نیز دارند. نویسنده ها فاقد هر نوع توانایی اداری در یک وب سایت وردپرس هستند.

قابلیتی که برای افرادی که در یک وب سایت نقش نویسنده را دارند، تعریف شده است، ایجاد، ویرایش، حذف و انتشار پست های خود و بارگذاری فایل های رسانه ای است. اگر بخواهیم به زبان ساده نقش نویسندگان در یک وب سایت وردپرس را بیان کنیم، باید بگوییم که نویسندگان تنها مسئول ایجاد و تولید محتوا هستند.

مشارکت کننده

4) مشارکت کننده

نقش مشارکت کننده به نقش یک نویسنده در وب سایت وردپرس شباهت زیادی دارد. مشارکت کننده تنها اجازه دارد که پست هایی که به خودش تعلق دارند را حذف و ویرایش کند و بقیه پست هایی که در وب سایت قرار دارند را نیز بخواند. نقش مشارکت کننده یکی از نقش هایی محدود در وب سایت وردپرس است. کاربرانی که این نقش را دارند، نمی توانند پست یا فایل های رسانه ای را در وب سایت وردپرس بارگذاری کنند.

5) سابسکرایبر

نقش سابسکرایبر یکی از محدودترین نقش ها در یک وب سایت وردپرس است. کاربرانی که این نقش برای آن ها تعریف شده است، تنها می توانند که پست های وب سایت را مطالعه کنند و پروفایل خود را مدیریت کنند. به طور معمول، هر کاربری می تواند پست ها را بدون تعیین نقش بخواند، در نتیجه همه سایت ها از این گزینه استفاده نمی کنند.

6) سوپر ادمین

این نقش تنها برای وب سایت هایی که با استفاده از Multisite نصب شده اند، اعمال می شود. مسئولیت کل شبکه بر روی دوش سوپر ادمین قرار دارد می تواند تغییراتی مثل افزودن و حذف وب سایت ها را انجام دهد. همچنین کاربرانی که نقش سوپر ادمین برای آن ها تعریف شده است، می توانند کاربران شبکه، تم ها، افزونه ها و موارد دیگر را مدیریت کنند.

نظرات کاربران