سئو در نویسندگی

نکات سئو در نویسندگی و اهمیت آن

سالها پیش می توانستید بدون رعایت نکات سئو در نویسندگی یک مطلب بنویسید، منتشر کنید و امتیازات مورد نظر گوگل را کسب کنید اما امروزه دیگر چنین نیست. امروزه الگوریتم های گوگل تغییر کرده است و در تولید محتوا باید نکات سئو در نویسندگی را رعایت کنید، تا بتوانید رتبه ی سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم در مورد نکات مهم سئو در نویسندگی اطلاعاتی به شما بدهیم.هدف از تولید محتوا انتقال پیام به مخاطبان هدف است. برای اینکه این فرآیند به طور کامل و موفقیت آمیز پیش برود محتوای شما باید به خوبی ویرایش شود تا اطلاعات خود را به طور موثر منتقل کند.

علاوه بر این شما باید راهی برای ارتقا رتبه سایت خود در موتورهای جستجو به دست آورید تا بتوانید محتوای سایت خود را به بازدیدکنندگان مورد نظر خود منتقل کنید. مهمترین کاری که در این راستا باید انجام دهید یادگیری نکات سئو در نویسندگی است. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی مهمترین نکات سئو در نویسندگی بپردازیم. پس اگر مایلید برای سایت خود تولید محتوا انجام دهید مطالعه ی این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

  1. چندین کلمه کلیدی را هدف قرار دهید.

موضوعاتی را که می توانند چندین کلمه کلیدی را هدف قرار دهند انتخاب کنید و بر آن ها تمرکز کنید. این کار این اطمینان را به شما می دهد که محتوای شما می تواند به طور مداوم از طریق جستجوی کاربران در موتورهای جستجو ترافیک کسب کند.

در واقع یکی از نکات سئو در نویسندگی مبنا قرار دادن یک یا چند کلمه کلیدی در تولید محتوا است. شما می توانید با هدف قرار دادن عباراتی که بیشتر در موتورهای جستجو مورد نظر کاربران بوده اند پتانسیل محتوای خود را افزایش دهید. به این ترتیب شما نیاز مخاطب را شناسایی کرده و در جهت رفع آن اقدام به تولید محتوا می کنید، که در نهایت به شما کمک خواهد کرد رتبه و ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

برای شناسایی کلمات کلیدی رقابتی در حوزه ی کاری خود می توانید ازGoogle’s Keyword Planner استفاده کنید. در ادامه باید به صورت استراتژیک عبارات کلیدی انتخاب شده خود را در قسمت های اصلی محتوای خود قرار دهید:

برچسب عنوان

توضیحات متا

برچسب های سرصفحه (H1 ، H2 و غیره)

این کار موجب تقویت محتوا از نظر کاربرد و عمق اطلاعات می شود و در نتیجه باعث می شود موتورهای جستجو بتوانند صفحه را برای کلمه کلیدی اصلی که هدف قرار می دهید رتبه بندی کنند.

سئو در نویسندگی

سئو در نویسندگی

  1. خوانایی مطلب را بهبود ببخشید.

یکی دیگر از نکات سئو در نویسندگی بهبود خوانایی محتوای شما است. قابلیت خوانایی تأثیر مستقیمی بر معیارهای تعامل کاربر دارد که یکی از مهمترین زمینه هایی است که امروزه گوگل در رتبه بندی صفحات وب مورد بررسی قرار می دهد. در واقع طی دو سال گذشته بسیاری از موارد در الگوریتم اصلی گوگل تغییر کرده اند و اکنون تجربه کاربری نقش بسیار مهمی دارد. نکاتی که برای بهبود خوانایی مطالب خود باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

محتوای خود را برای مخاطبان عجول و کم حوصله قالب بندی کنید.

از جملات کوتاه تر استفاده کنید.

پاراگراف های طولانی را کوتاه کنید.

جالب ترین قسمت های محتوای خود را از طریق استفاده موثر از زیرعنوان ها، متن های پررنگ و فضای خالی برجسته کنید.

از صدای فعال استفاده کنید.

برای جهت دادن بهتر به خوانندگان از کلمات کلیدی استفاده کنید.

سعی کنید متن شما غلط های املایی و گرامری نداشته باشد.

  1. یکی از نکات سئو در نویسندگی این است که محتوای خود را قالب بندی کنید.

بخش هایی را در محتوای خود بگنجانید که بتوانند مستقیماً به سوالات مخاطب پاسخ دهند. به عنوان مثال می توانید از جملات پرسشی “چگونه می توان”، “چیست” و “چطور” در عناوین اصلی خود استفاده کنید. در واقع قالب بندی محتوا یکی از نکات سئو در نویسندگی است که بسیار مهم بوده و در افزایش خوانایی مطلب بسیار تاثیرگذار است.

گوگل فاکتورهای مختلفی را برای این لیست جستجوی خاص در نظر گرفته است. اما آنچه مهمتر است این است که اطمینان حاصل کنید محتوای شما به خوبی قالب بندی شده و آماده سازگاری با این مجموعه سوالات را دارد. برای قالب بندی محتوای خود باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

منطقی ترین و دقیق ترین پاسخ ها را برای این نوع سوالات ارائه دهید.

تعداد و کیفیت پیوندهای درون صفحه ای را افزایش دهید.

معیارهای مربوط به تعامل مانند SERP CTR و زمان کلیک طولانی را در نظر داشته باشید.

سوالات را در عنوان (h2 ، h3 یا h4) بیان کنید.

یک پاسخ خلاصه و مستقیم یا لیستی از پاسخ ها را به پرسش مورد نظر ارائه دهید.

اطمینان حاصل کنید که کاربران و ربات های جستجوگر به راحتی این بخش ها را شناسایی می کنند.

سئو در نویسندگی

سئو در نویسندگی

  1. نکات غیرمنتظره بیان کنید.

طبق تحقیقات در سال گذشته روزانه 2.7 میلیون پست وبلاگ در فضای اینترنت منتشر شده است. با اشباع محتوا تقریباً در هر حوزه ای یافتن چیزی با ارزش و منحصر بفرد در این روزها برای خوانندگان به یک چالش تبدیل شده است. به همین دلیل ارائه ایده ها یا اطلاعاتی که افراد به ندرت در جاهای دیگر پیدا خواهند کرد یکی دیگر از نکات سئو در نویسندگی است که برای جلب مخاطب باید به آن توجه کنید.

در واقع هدف شما باید این باشد که به خوانندگان خود چیزی را بدهید که انتظار ندارند آن را در محتوای شما ببینند. این نکته ی خاص می تواند عنصری در محتوای شما باشد که به طرز حیرت انگیزی عملی، مفید و یا کاملاً شخصی باشد.

  1. هدف خود را مشخص کنید.

در بررسی نکات سئو در نویسندگی بد نیست بدانید هر ذره محتوایی که ایجاد می کنید باید هدف خاص خود را داشته باشد و در خدمت یک هدف باشد. بیشتر اوقات ما محتوا می سازیم تا سایت های خود را برای کلمات کلیدی هدف کمپین خود رتبه بندی کنیم. اما ما اغلب فراموش می کنیم که با ترافیکی که از این تلاش ها می گیریم چه کار کنیم و یا در واقع چگونه محتوا و ارائه ی آن را هدفمند کنیم. به طور کلی اهداف اصلی شما در تولید محتوا می تواند موارد زیر باشد:

  • پاسخ به سوالات و نیازهای مخاطب
  • اطلاع رسانی و ارائه گزینه دعوت اقدام به عمل
  • آموزش
  1. برای ارائه آمار و نقل قول ها از منابع معتبر استفاده کنید.

استفاده از لینک های خارجی و داخلی سیگنال دیگری است که هم کاربران و هم گوگل برای ارزیابی صحت اطلاعات ارائه شده در یک قسمت از محتوا از آن استفاده می کنند. علاوه بر این استفاده از لینک های معتبر داخلی و خارجی برای الگوریتم های جستجو ضروری است،  زیرا به آن ها این امکان را می دهد که روابط و ارتباطات بین موضوعات و قسمت های مختلف وب را بهتر درک کنند. ارتباط موضوعی منابع پیوندی یکی از نکات سئو در نویسندگی است که می تواند در نمایه سازی محتوای شما موثر باشد.

در نهایت باید در نظر داشته باشید استناد به مطالب دیگران فرصت هایی را برای ایجاد شبکه و همکاری فراهم می کند، به ویژه اگر محتوای شما خوب و قابل توجه باشد.

 

 

نکات سئو در نویسندگی

نکات سئو در نویسندگی

     7.کلمه کلیدی را براساس مخاطب خود انتخاب کنید

زمانی که کلمات کلیدی را برای بهینه سازی انتخاب می کنید، فقط به آن چه مد نظر شماست فکر نکنید. استفاده از چند کلمه کلیدی تکراری که مایلید کسب و کار شما با آنها شناخته شود ممکن است دایره مخاطبان شما را محدود کند. یکی دیگر از نکات سئو در نویسندگی مبنا قرار دادن نیاز مخاطب است. بهتر است در انتخاب کلمه کلیدی آنچه شخص خریدار شما در جستجوی آن است در نظر بگیرید و استراتژی کلمات کلیدی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

علاوه بر ارزیابی آنچه مخاطب شما به دنبال آن است به جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود در گوگل بپردازید و ببینید آیا هدف تولید محتوا با آنچه شما به دنبال آن هستید مطابقت دارد یا خیر. علاوه بر این ببینید که محتوای عالی و اولین رتبه های گوگل از آن چه کسانی است. اگر ویکی پدیا شماره یک جستجو است و شما سایت جدیدتری با دامنه محدود دارید احتمالا به راحتی نمی توانید به بالای نتایج جستجو برسید.

به جای آن می توانید از یک کلمه کلیدی کمتر رقابتی دیگر استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی جدید می تواند راهی باشد که مخاطبان جدیدتری را به راحتی جذب خود کنید و برای آن کلمات کلیدی خاص و کاربردی رتبه ی خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

8.عناوین و تصاویر موجود در محتوای خود را بهینه سازی کنید

یک گام مهم در یادگیری نکات سئو در نویسندگی، اهمیت دادن به عنوان ها و زیر عنوان ها است. هیچ مخاطبی مایل نیست یک متن پیوسته شبیه دیوار مشاهده و مطالعه کند. بهینه سازی تصاویر و عنوان ها تجربه کاربر را بهبود می بخشند و دارای مزایای فنی برای سایت شما هستند. استفاده از عناوین مختلف و بخش بندی شده , خواندن و هضم محتوای شما را برای مخاطب آسان می کند. علاوه بر این می توانید کلمه کلیدی خود را در این قسمت ها اضافه کنید و H2 ها و H3 ها را از نظر کلمه کلیدی ارزشمند کنید.

در این مسیر نوشتن محتوا برای تصاویر بسیار عالی و موثر خواهد بود. همچنین می توانید برچسب های alt را برای کلمات کلیدی خود نیز بهینه کنید.

درک مطالب شما باید آسان باشد و بهترین راه برای این کار این است که به مخاطب کمی فضا بدهید. اگر قصد دارید جزئیات یک مطلب را بررسی کنید آن را به بخش های کوچک و مشخص تبدیل کنید تا مخاطب بتواند مطلب را پیگیری کند.

 

نکات سئو در نویسندگی

نکات سئو در نویسندگی

9.از پیوندهای داخلی استفاده کنید

شاید باور این مسئله سخت باشد اما استفاده از پیوندهای داخلی یکی از برجسته ترین نکات سئو در نویسندگی است. بهتر است به شکل منظم پیوندهای داخلی را که ارزشی به متن شما اضافه می کنند داخل محتوای خود وارد کنید و خواهید دید تا چه میزان در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو موثر است.

پیوندهای داخلی می توانند با ارائه اطلاعات مرتبط  تجربه خواننده را بهبود بخشند و معیارهای سئو را مانند میزان ماندگاری کاربر در صفحه و نرخ تبدیل را افزایش دهند. پیوند داخلی همچنین به ربات های گوگل کمک می کند سایت شما را راحت تر پیدا کرده و منجر به سریعتر فهرست شدن صفحات می شوند. برای به حداکثر رساندن تأثیر پیوندهای داخلی سعی کنید از کلمات کلیدی در لینک خود استفاده کنید.

10.به نوع و هدف محتوا دقت کنید

بهترین روش ها برای بهینه سازی پست وبلاگ دقیقا همان قدم هایی نیست که باید هنگام بهینه سازی یک صفحه وب بردارید. شما باید اهداف مختلف بازدیدکنندگان از انواع مختلف صفحات و انتظارات آنها را محاسبه کنید. به عنوان مثال در صفحه توضیحات محصول نباید به اندازه یک صفحه ی وبلاگ پیوندهای داخلی قرار دهید زیرا شما به دنبال ایجاد یک محتوای مشابه نیستید و می خواهید بازدیدکنندگان روی محصول شما و خرید آن تمرکز کنند. این در حالی است که هدف اصلی تولید محتوا در وبلاگ, افزایش مخاطب و جلب نظر بازدیدکنندگان برای بالا بردن نرخ تبدیل است.

در واقع تولید محتوا مناسب با نیاز مخاطب و هدف شما, یکی از موثرترین نکات سئو در نویسندگی است. باید در نظر داشته باشید یک صفحه محصول ممکن است فقط دارای 5 بخش باشد و سه بخش از این پنج بخش می توانند بر روی ویژگی های خاص آن متمرکز شوند بنابراین به کار بردن کلمه کلیدی به طور طبیعی بیش از دو یا سه بار در صفحه غیرممکن است. در این صورت بهترین کاری که در راستای بهبود تجربه کاربر می توانید انجام دهید بهینه سازی جنبه های فنی صفحه سایت است.

در پایان باید گفت مهمترین نکته سئو در نویسندگی این است که بر روی نیازهای شخص خریدار و مخاطب هدف خود متمرکز باشید. آنها مخاطبانی هستند که شما باید محتوای خود را برای آنها بهینه کنید.

مقالات مرتبط:

چگونه سئو را افزایش دهیم

چطور سایت را سئو کنیم

 

نظرات کاربران