هزینه تولید محتوا متنی به چه چیز هایی بستگی دارد؟

کسانی که کسب و کار اینترنتی دارند، می دانند که محتوا پادشاه است. زمانی که محتوایی نباشد، کسب و کار شما دیده نخواهد شد. اگر وبسایت تجاری دارید مطمئنا باید محتواهای ارزشمندی راجع به فعالیتتان و خدماتی که ارائه می دهید تولید کنید. تولید کردن محتوا کار هرکسی نیست و اگر شما می خواهید محتوایی برای برندتان تولید کنید باید این کار را به افراد کاردان و کاربلد بسپارید. زیرا این محتواهای ارزشمند هستند که باعث می شوند مردم نسبت به خدماتی که ارائه می دهید آگاه شوند و به کسب و کارتان اعتماد کنند. البته تولید محتواهای متنی هزینه هایی نیز در پی دارد که شما باید به نویسنده پرداخت کنید. اما حقوق یک تولید کننده محتوا مانند سایر کارمندان نمی تواند یکسان باشد، زیرا هزینه ای که باید به یک نویسنده ای پرداخت شود با توجه به عناصرهایی دائما در حال تغییر می باشد. ما در این مقاله به عناصر های دخیل در هزینه یک محتوای متنی می پردازیم و به شما خواهیم گفت که در مقابل برای یک محتوا چقدر هزینه کنیم؟

تولید محتوا چیست؟

تولید در معنی لغوی به معنای ایجاد کردن یا پدید اورن است و تولید محتوا به معنای بوجود آوردن یک سری محتواهای ارزشمند است و تولید محتوای متنی به معنای بوجود آوردن محتواهای نوشتاری ارزشمند و با کیفیت است. اگر می خواهید وبسایت تجاری شما در نتایج جستجوی گوگل بتواند رتبه خوبی را بدست آورد و همچنین مخاطبانی را جذب کنید، نیازمند محتواهای ارزشمند هستید. شاید با خودتان بگویید که دیگر دوره نوشتن مطالب به سر آمده و کسی سمت خواندن مقاله های گوگل نمی رود. اما جالب است بدانید که روزانه گوگل ۳٫۵میلیارد بار جستجو می شود و با این حجم از جستجو شاید بتوانید بفهمید که چندان هم دوره مطالب متنی به سر نیامده است و به قوت قبلی خود باقی مانده است. بازار، بازار رقابت است. شما باید همیشه محتواهای یونیک برای برند تجاریتان تولید کنید. دیگر زمانی که وب سایت ها مطالب خود را از هم کپی می کرده اند گذشته است، زیرا گوگل با بروزرسانی هایی که انجام داده است، به سرعت می تواند مطالب یونیک و کپی شده را از هم تشخیص دهد و دیگر راهی برای متقلبان باقی نزاشته است.
شما برای تولید محتوا باید با افراد خبره در ارتباط باشید. کسانی که می توانند مطالبی حرفه ای و تخصصی برای برندتان تولید کنند. اگر دنبال این هستید تا نویسنده هایی را برای وبسایتتان استخدام کنید و از هزینه ها خبر ندارید باید چند نکته را قبل از هر چیزی بدانید. کیفیت محتوا، تالیفی یا ترجمه بودن محتوا، حرفه ای و تخصصی بودن محتوا، بازنویسی محتوا، تعداد کلمات محتوا و حتی تجربه و سابقه کاری خود نویسنده همگی در هزینه محتواهای متنی تاثیر می گذارند.

۱٫محتوای با کیفیت

اگر دنبال یک محتوای با کیفیت هستید باید هزینه بیشتری بپردازید. اما این اصلا بد نیست. شما اگر میخواهید به اعتبار برند تجاریتان بیافزایید و مخاطبان زیادی را جذب سایتتان کنید باید دنبال یک محتوای با کیفیت باشید؛ چون محتواهای با کیفیت در طول زمان می تواندباعث افزایش مشتری شود پس اگر کمی فکر کنید می بینید که چندان هم هزینه کردن برای محتوای متنی با کیفیت بیراه و بیهوده نیست!

۲٫تالیفی یا ترجمه بودن محتوا

یکی دیگر از عوامل دخیل در هزینه محتواهای متنی ترجمه بودن یا تالیفی بودن یک محتواست. ممکن است نویسنده محتوایی را که به شما می دهد فقط ترجمه کرده باشد یا ممکن است تالیف کرده باشد. گاهی هم ممکن است هم تالیف و هم ترجمه باشد. مثلا نویسنده از سایت های مختلف متن های مختلفی را ترجمه و سپس با توجه به آنها یک محتوای یونیک و تالیف شده به شما تحویل دهد. که این خود نیز در هزینه ای که باید به آن نویسنده پرداخت کنید تاثیر دارد.

هزینه تولید محتوای متنی
هزینه تولید محتوا متنی

۳٫تخصصی و حرفه ای بودن محتوا

طبیعتا نوشتن مطالب تخصصی در یک زمینه خاص کار هر کسی نیست و به نوعی باید کار را به کاردانش بسپاریم. نوشتن مقاله تخصصی نیز بر روی هزینه ای که به نویسنده پرداخت میکنید تاثیر دارد. هرچقدر مقاله تخصصی و حرفه ای تر و یونیک باشد، همانقدر هزینه پرداخت بالاتر می رود.

۴٫بازنویسی محتوا

ممکن است برخی نویسنده ها، مطالبی که بر سطح وب باشد را جمع آوری و دوباره بازنویسی کند. یعنی نه کارترجمه انجام دهد و نه کار تالیف، بلکه فقط مطالب جمع آوری شده را به شکل دیگری بازنویسی کند. که این نوع نیز هزینه تولید محتوا مخصوص به خود را دارد.

ترجمه و تولید محتوا متفاوت هستند!

۵٫ تعداد کلمات

معمولا هزینه تولید محتوای متنی بر اساس تعداد کلماتی که نویسنده تولید کرده است محاسبه می شود. یعنی هرچقدر کلمات بیشتر باشد و مطبی طولانی تالیف کند همانقدر هزینه آن بالا می رود و در مقابل اگر تعداد کلمه یک مقاله پایین باشد هزینه ای که باید به نویسنده پرداخت کنید پایین تر می آید.

۶٫سابقه کاری و برند بودن نویسنده

مطمئنا نونه کار یک نویسنده تازه کار با نمونه کاری که یک نویسنده خبره با چندین سال سابقه ارائه می کند از زمین تا آسمان فرق می کند. همانطور که در سطر های بالا گفتیم تولید یک محتوای با کیفیت در درجه اول قرار دارد و زمانی که این کار را به یک نویسنده خبره و حرفه ای بسپاریم، محتوای بسیار با کیفیت و جامعی تولید می کند. در کل باید بدانید که برند بودن و سابقه حرفه ای و رزومه کاری خود نویسنده نیز بر هزینه ای که باید پرداخت کنید تاثیر دارد.

هزینه تولید محتوای متنی
هزینه تولید محتوای متنی

بازه قیمتی هزینه تولید محتوا متنی

همانطور که در سطر های بالا توضیح دادیم، هزینه محتوا متنی به عوامل زیادی بستگی دارد و اگر برخی از این عوامل رعایت شده باشند مطمئنا در هزینه ها نیز تاثیر دارد. امروزه حداقل هر کلمه ده تومان تا حداکثر هر کلمه دویست تومان در نظر گرفته شده است که همه این ها با استفاده از فاکتور ها و برخی عوامل کم یا زیاد می شود.

سعی نکنید دنبال نویسنده هایی باشید که در مقابل محتواهایی که تولید می کند هزینه کمتری بگیرد. همانطور که گفتیم بزرگترین سرمایه شما در فضای وب محتوایی که تولید می کنید است و اگر محتوای نه چندان با کیفیتی تولید کنید نه تنها بر روی اعتبار و برند شما تاثیری نخواهد داشت، بلکه در جذب مشتری و مخاطب نیز هیچ اثری نخواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.