رشد مشتری

معرفی 8 نکته کمک کننده به رشد مشتری

وقتی که کسب و کار جدیدی دست و پا کردید، حالا نوبت پیدا کردن مشتری و رشد مشتری است که برای موفقیت در کسب و کار شما اساسی و مهم است. در عین حال پیدا کردن مشتری و رشد دادنش، گاهی اوقات می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

برای هر کسب و کاری افزایش فروش منجر به افزایش سود می شود و به عبارتی خون جاری در کسب و کار، همان مشتری است. هر چقدر در رشد مشتری توانایی بیشتری داشته باشید، سکان کشتی موفقیت را بهتر در دست می گیرید.

در این مطلب از بیزون چند نکته کاربردی برای کمک به شما در رشد مشتری ارائه شده است.

رشد مشتری

8 نکته برای رشد مشتری

  1. مشتریان خود را بشناسید

نیازهای مشتری خود را بشناسید و محصولات و خدماتی را تولید کنید که پاسخگوی این نیازها باشد. سعی کنید با روش های مختلفی بازار هدف را بشناسید و دقیقا برای همین بازار هدف، محصولات و خدمات خود را شخصی سازی کنید. سعی کنید مشتری خود را تشویق کنید که به شما بازخورد ارائه دهد و وفاداری مشتری را افزایش دهید. از نظرات منفی نترسید و سعی کنید با ارائه تخفیف یا سایر مشوق ها، رضایت مشتری را افزایش دهید که با این کار بازاریابی دهان به دهان هم صورت می گیرد و در نهایت به رشد شما کمک می کند.

 

  1. ارائه خدمات عالی به مشتری

اطمینان حاصل کنید که خدمات شما به مشتری عالی و بدون نقص است. چند بار خودتان نقشه سفر مشتری را بررسی و طی کنید. با این کار معضلات و چالش های موجود را می بینید و حل می کنید. کلید موفقیت و رشد مشتری در کیفیت خدماتی است که ارائه می دهید. مشتری ها علاوه بر اینکه با این خدمات خوب شما را به خاطر می سپارند بلکه باعث می شود شما را به دوستان و اطرافیان خود معرفی کنند.

 

  1. مشتریان موجود را پرورش دهید و به دنبال فرصت های جدید باشید

برای در دست نگه داشتن مشتری های فعلی استراتژی هایی در نظر بگیرید ، از جمله اینکه از طریق یک خبرنامه الکترونیکی با آنها در تماس باشید یا به آنها در مورد رویدادهای تبلیغاتی پیش از موعد اطلاع دهید.

در عین حال، به دنبال فرصت هایی برای کار بیشتر و رشد مشتری جدید باشید. اطمینان حاصل کنید که تعادل مناسبی بین پرورش مشتری و یافتن مشتری جدید پیدا کرده اید. عموما به دست آوردن مشتری جدید هزینه بر است به همین دلیل سعی کنید تمرکز خود را تقسیم کنید. هم مشتری های قدیمی را راضی نگه دارید و هم برای پیدا کردن مشتری جدید گام بردارید.

رشد مشتری

  1. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای تبلیغ کسب و کار شما به مشتریان بالقوه است و همچنین راهکاری عالی برای دیجیتال برندینگ شما هستند تا از این راه بتوانید خود را به مشتری ها بشناسانید. در رسانه های اجتماعی می توانید بازخوردها را ببینید، نظرات را بخوانید و از طریق گوش دادن اجتماعی می توانید متوجه شوید مشتریان چه چیزی در مورد شما می گویند ، به یک بینش در مورد رفتار مشتری برسید ، کلمات کلیدی و روندهایی را که مورد علاقه بازار هدف شما هستند شناسایی کنید و بنابراین خدمات مشتری خود را بهبود ببخشید. رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا مشخصات برندینگ خود را بسازید و مشتریان جدیدی را به خود جلب کنید. بازاریابی اینستاگرام هم راهکار خوبی برای رشد مشتری است.

 

  1. در رویدادهای شبکه سازی شرکت کنید

برای ساخت شبکه های ارتباطی خود وقت بگذارید. شبکه سازی در مورد کسانی است که می شناسید و می توانند به شما در رشد مشتری کمک کنند.

شبکه سازی به شما امکان می دهد با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید و آنها را ترغیب کنید مشتریان را از به شما ارجاع دهند.

 

  1. برای رشد مشتری میزبان رویداد باشید

میزبانی رویداد شخصی شما می تواند راهی عالی برای شناخت مشتریان و ایجاد روابط باشد. برخی از بهترین مشتریان موجود خود را دعوت کرده و آنها را به آوردن دوستانشان ترغیب کنید. یک گردهمایی یا کنفرانس حضوری برگزار کنید و به صورت مستقیم و رو در رو با این جامعه در ارتباط باشید. وبینارهای آنلاین هم گزینه خوبی برای رشد مشتری هستند.

رشد مشتری

  1. روی دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید

در دنیای مدرن امروزی یکی از مهم ترین راهکاری رشد مشتری، دیجیتال مارکتینگ است. می توانید از منابع مختلفی در دنیای آنلاین برای رشد کسب و کارتان اقدام کنید. یکی از مهم ترین راهکارها داشتن سایت و یک وبلاگ اختصاصی برای کسب و کارتان است که با تولید محتوای متنی درست ، هم به شناخته شدن در موتورهای جست و جو کمک می کند و هم باعث می شود مخاطبانتان به شما اعتماد کنند. از خدمات سئو برای بالا رفتن سایت خود کمک بگیرید.

 

  1. هر چیزی که موثر است اندازه گیری کنید و هنگام حرکت در مسیر، رویکرد خود را اصلاح کنید

شما باید بررسی کنید که مشتری های شما از کجا می آیند تا بفهمید که آیا فعالیت های بازاریابی شما موفقیت آمیز است یا نه. از آزمایش نترسید و اگر راهکاری به دردتان نخورد، رویکرد خود را اصلاح کنید و زمان بیشتری را روی فعالیت هایی که به بهترین نتیجه می رسند متمرکز کنید.

 

تیم تخصصی بیزون در خدمت شماست تا با تولید محتوای متنی و خدمات سئو به شما در رشد مشتری کمک کند. با خدمات تخصصی ما بهترین رویکرد جذب و رشد مشتری از موتورهای جست و جو را خواهید داشت.

 

نظرات کاربران