هویت بصری

هویت بصری

همه ما به خوبی می دانیم که انسان ها موجودات بصری هستند. بر خلاف سگ هایی که به حس بویایی خود متکی هستند و دلفین هایی که با صدا با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، ما انسان ها با استفاده از نشانه های بصری با دیگران ارتباط برقرار می کنیم. از آن جایی که امروزه ما وقت زیادی را در شبکه ها و رسانه های اجتماعی صرف می کنیم، مصرف، ایجاد و اشتراک گذاری محتوای بصری و هویت بصری آسان تر از همیشه است.

از آن جا که محتوای بصری برای هر مخاطبی از اهمیت بالایی برخوردار است، بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها برای آن که یک هویت قوی و برجسته از خود ایجاد کنند و برند خود را به مردم و مشتریان بالقوه معرفی کنند، بودجه های هنگفت و سنگینی صرف ایجاد یک هویت بصری می کنند. در زمینه ایجاد هویت بصری، باید از نوع لوگو تا انتخاب پالت رنگی دقت زیادی صرف کنید زیرا تمامی عناصر مهم هستند. در این مقاله ما قصد داریم شما را به طور جامع با مفهوم هویت بصری یا همان visual identity آشنا کنیم تا بتوانید به خوبی هویتی را برای برند خود طراحی کنید که مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

هویت بصری چیست؟

هویت بصری

هویت بصری یا همان visual identity مجموعه ای از عناصر بصری است که در خدمت نشان دادن و متمایز کردن یک برند است. به طور خاص، visual identity به هر جزء قابل مشاهده مثل لوگو یا رنگ های برند گفته می شود. زیرا تمامی این جزئیات به مشتریان کمک می کنند تا یک برند را شناسایی کنند. در آخر هم هدف یک visual identity قوی این است که برند را در ذهن مخاطب حک کند.

visual identity که بر اساس هویت برند شما ساخته شده باید ارزش های اصلی و وعده برند شما را با استفاده از رسانه های قابل مشاهده به مخاطبان و مشتریان بالقوه برساند. همچنین اگر در ایجاد هویت بصری برند خود از تصاویری پایدار و استراتژیک استفاده کنید، می توانید داستان ایجاد شدن برند خود را نیز برای مخاطبان خود تعریف کنید و با این کار کمکی مضاعف در ثبت شدن برند خود در ذهن مخاطبان انجام دهید.

پس از آن که زمانی از هویت بصری که ایجاد کرده اید گذشته است، مشتریان شما مدام با نام تجاری شما رو به رو می شوند. همین مسئله موجب می شود که تداعی هایی که در نام برند و visual identity شما به وجود دارد تقویت شود و پاسخ های احساسی در مخاطبان ایجاد شود. معمولا این پاسخ های احساسی ایجاد شده در مخاطبان به وسیله نشانه های بصری ایجاد می شود.

هویت بصری خوب و قوی چیست؟

هویت بصری خوب و قوی چیست؟

همانطور که گفتیم، visual identity عنصری مهم در جذب مشتری و معرفی برند به مشتریان است. به همین دلیل، باید در visual identity برند خود وقت زیادی بگذارید و به نکاتی ریزی دقت کنید تا یک visual identity قوی و مناسب از برند خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید. به همین دلیل، در زیر لیستی از ویژگی هایی که باعث می شود visual identity برند شما قوی باشد را برای شما تهیه کرده ایم:

  • متناسب با مخاطب هدف

اولین عنصری که در ایجاد visual identity برای برند خود باید به آن دقت کنید این است که آیا عناصر بصری شما برای مخاطب هدف شما مناسب است یا خیر. این موضوع باید همیشه برایتان سوال باشد که آيا طراحی های شما احساسات درستی را مخاطبان هدف شما ایجاد می کند یا خیر. همیشه اطمینان حاصل کنید که هر طرح بصری مرتبط با برند شما برای یک فرد، هدف یا موقعیت خاص مناسب است.

  • متمایز بودن

متمایز بودن

یکی دیگر از مسائلی که باعث می شود visual identity کسب و کار شما قوی و خوب باشد، متمایز بودن آن با visual identity دیگر برندها است. هویت بصری همانطور که از نامش پیداست هویت برند شماست. اگر visual identity برند شما مخاطب را به یاد دیگر برندها بیاندازد، شماvisual identity ضعیفی ایجاد کرده اید. به همین دلیل همیشه باید اطمینان حاصل کنید که هویت بصری شما خود را از رقبا متمایز می کند و در عین حال در ذهن مصرف کنندگان نیز برجسته است.

  • ساده بودن

خیلی از افراد که در ایجاد visual identity تازه کار هستند، فکر می کنند که هرچه visual identity که قصد طراحی آن را دارند را پیچیده تر کنند، visual identity بهتری ایجاد کرده اند. اما همیشه باید به یاد داشته باشید که طرح های خوب بدون پیچیدگی هستند و مخاطبان به راحتی می توانند آن ها را درک کنند. ساده نگه داشتن طرح های visual identity باعث شفافیت آن ها می شود.

نظرات کاربران