وبسایت تلگرام

صفر تا صد وبسایت تلگرام

مشابه واتس اپ و سیگنال، تلگرام هم یک سرویس پیام رسان فوری و رایگان است که به کاربران امکان ارسال و دریافت پیام های متنی و فایل های رسانه ای را می دهد.

تلگرام وب یا همان وبسایت تلگرام یک نسخه مبتنی بر مرورگر از پیام رسان تلگرام است که تقریباً همان عملکردهای نسخه موبایلی را در رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها در اختیار کاربر قرار می دهد.

چنین ابتکاری توسط تیم توسعه برای ارائه همگام ‌سازی یکپارچه در بین دستگاه‌ ها انجام شده است. نه تنها می توان وب تلگرام را یک رقیب شایسته برای واتس اپ وب در نظر گرفت، بلکه یک جایگزین مناسب برای سایر برنامه های پیام رسان فوری است.

براساس آنچه که گفته شد، این مقاله به دنبال توضیح وبسایت تلگرام، ویژگی‌ ها، محدودیت‌ های آن و همچنین راه‌ هایی است که می ‌توانید از طریق مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشید.

تلگرام وب چیست؟ و چگونه کار می ­کند؟

وبسایت تلگرام

تلگرام وب یک نمونه دقیق از پیام رسان تلگرام در گوشی های هوشمند است. نسخه وب به طور خاص برای کاربرانی طراحی شده است که ترجیح می­ دهند از این سرویس پیام رسان بر روی رایانه خود استفاده کنند و نیازی به جا به جایی هرازگاهی به تلفن های هوشمند خود نداشته باشند.

تنها هدف تلگرام وب این است که به کاربران اجازه دهد از تمام ویژگی های انحصاری آن، از طریق مرورگر وب لذت ببرند.

طراحی وبسایت تلگرام توسط توسعه‌ دهنده، ایگور ژوکوف، اغلب توسط بسیاری به عنوان اولین نسخه تلگرام وب در نظر گرفته می ‌شود. تعجب خواهید کرد اگر بدانید که نسخه مبتنی بر مرورگر پیام رسان تلگرام حتی قبل از راه اندازی واتس اپ وب در حال استفاده بوده است.

با این حال، در سال 2021 بود که در طراحی و عملکرد های اصلی وب تلگرام تغییرات اساسی ای به وجود آمد که شکاف بین مرورگر و نسخه موبایل را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

تلگرام وب چگونه کار می ­کند؟

مانند واتس اپ وب، وب تلگرام نیز با استفاده از یک کد QR که بین دستگاه تلفن همراه و رایانه شخصی شما پیوند برقرار می کند، بر روی یک مدل احراز هویت آنلاین کار می کند. با این حال، وبسایت تلگرام یک گزینه ورود به سیستم اضافی نیز دارد. کاربران می توانند با استفاده از یک فرآیند تأیید که از آن ها می خواهد شماره تلفن خود را ارائه دهند، وارد حساب تلگرام خود شوند.

مقایسه تلگرام وب و واتس آپ

مقایسه تلگرام وب و واتس آپ

در حالی که واتس اپ وب برای کار کردن نیاز دارد که یک اتصال اینترنتی فعال در تلفن هوشمند خود داشته باشید، وب تلگرام نیازی به استفاده از دستگاه تلفن همراه شما، به جز در دفعه اول ندارد. پس از پایان فرآیند تأیید، می توانید اینترنت تلفن همراه خود را غیرفعال کنید یا حتی دستگاه خود را بدون نگرانی خاموش کنید.

مزایای وبسایت تلگرام

از نظر ظاهری، رابط کاربری وب تلگرام تقریباً از اپلیکیشن موبایل قابل تشخیص نیست. هر گونه ترفندی که در رابط کاربری ایجاد شده است مطابق با استفاده کلی از فضای صفحه نمایش است.

تلگرام وب می ‌تواند فایل‌ هایی تا 2 گیگابایت را انتقال دهد و تنها برنامه پیام‌ رسان فوری است که اگر قصد دارید فایل های بزرگ رسانه ‌ای را برای مخاطبان خود ارسال کنید، باید از آن استفاده کنید.

چت های مخفی در تلگرام از رمزگذاری پشتیبانی می کند و بسیار امن است. هم کاربر و هم گیرنده نمی‌ توانند هیچ یک از پیام ‌های متنی را از Secret Chats به مخاطبین خود فوروارد کنند. علاوه بر این، اگر از کل چت اسکرین شات بگیرند، بلافاصله به طرف مقابل اطلاع داده می شود.

مزیت دیگری که تلگرام وب نسبت به رقیب خود دارد، امکان برقراری یا دریافت تماس صوتی یا تصویری از خود مرورگر است. واتس اپ وب از این ویژگی پشتیبانی نمی کند؛ زیرا گزینه های تماس صوتی و تصویری فقط به برنامه های دسکتاپ و موبایل محدود می شود.

محدودیت های وبسایت تلگرام

محدودیت های وبسایت تلگرام

در کمال ناامیدی همگان، چت‌ های معمول در تلگرام به دلیل وابستگی شدیدشان به سرور های ابری برای ذخیره‌ سازی داده، سطح حریم خصوصی قبلی را ندارند. حتی رقبایی مانند واتس اپ و سیگنال برای پیام‌ های متنی و تماس ‌های صوتی و تصویری، رمزگذاری سرتاسری دارند.

در حال حاضر تلگرام 550 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان به صورت ماهانه دارد. جایگزین محبوب ‌تر آن، واتس ‌اپ، حدود ۲ میلیارد کاربر فعال در یک ماه دارد؛ بنابراین احتمالاً تعداد ارتباطات کمتری در تلگرام نسبت به واتس اپ پیدا خواهید کرد.

روش های اتصال تلگرام وب

شما برای اتصال به وب سایت تلگرام دو روش دارید که در ذیل مطرح می شود:

  1. از طریق شماره موبایل و ارسال کد احراز هویت
  2. از طریق کدQR  و اسکن آن توسط گوشی موبایل

نتیجه گیری

شاید برای تعدادی از افراد، تلگرام و برای بعضی ها واتس اپ گزینه بهتری باشد. ما سعی کردیم با دادن اطلاعات درست و کامل و مقایسه این پیام رسان ها به شما کمک کنیم که بهترین انتخاب را بکنید.

مقالات مرتبط:

کسب دارمد از تلگرام

بازاریابی در تلگرام

وبسایت اینستاگرام

بازیابی کانال تلگرام

 

نظرات کاربران