بازاریابی در تلگرام

صفر تا صد بازاریابی در تلگرام

در نگاه اول، تلگرام ممکن است تنها یک برنامه پیام رسان ساده در میان شبکه های اجتماعی به نظر برسد و بازاریابی در تلگرام روش جذابی نباشد؛ اما همه ما می دانیم که تلگرام ویژگی ها و امکاناتی دارد که آن را از یک برنامه پیام رسان ساده فرا تر می برد. با وجود اینکه برنامه تلگرام به طور گسترده در آمریکای شمالی شناخته شده نیست؛ اما یک برنامه پیام رسان پیشرو در اکثر کشور های جهان و مخصوصا کشور ایران است.

تلگرام محیطی است که حجم گسترده ای از مردم در آن فعالیت می کنند. بدیهی است که هر محیطی که آدم های زیادی در آن حضور داشته باشند، به محیطی عالی برای بازاریابی اینترنتی و تبلیغ محصولات و خدمات تبدیل می شود. تلگرام ماهانه 700 میلیون کاربر دارد و این تعداد روز به روز در حال افزایش است. در نتیجه اگر کسب و کاری دارید و به فکر پیشرفت آن هستید، حتما بازاریابی در تلگرام را در اولویت خود قرار دهید. یکی از بهترین روش ها برای معرفی محصولات و خدمات خود به مردم و جذب مشتریان جدید، بازاریابی در تلگرام است.

بازاریابی در تلگرام چیست؟

بازاریابی در تلگرام

بازاریابی اینترنتی در تلگرام راهی برای جذب مشتریان جدید و افزایش وفاداری مشتریان قدیمی با استفاده از کانال ها و گروه ها و ربات ها است. زمانی که شما از امکانات تلگرام مثل کانال ها و گروه ها و ربات ها استفاده می کنید، ارتباط نزدیکی با کاربران خود برقرار می کنید و همین افزایش ارتباط باعث می شود، مخاطبان و مشتریان شما به برند و کسب و کار شما وفادار شوند و احساس نزدیکی به شما پیدا کنند.

بازاریابی در تلگرام چه مشکلاتی را می تواند حل کند؟

بازاریابی در تلگرام چه مشکلاتی را می تواند حل کند؟

بازاریابی در تلگرام مزیت های زیادی دارد و می تواند تاثیرات زیادی در افزایش تاثیرگذاری کمپین های بازاریابی شما داشته باشد. در ادامه، سعی کردیم تا لیستی از مشکلاتی که می توانید با بازاریابی در تلگرام آن ها را برطرف کنید، تهیه کنیم.

  • ایجاد تعامل با کاربر
  • ساخت یک خوراک خبری برای پخش
  • اشتراک گذاری محتوای غنی در قالب جدید
  • خودکار کردن برخی از فرآیند های بازاریابی

کانال ها و گروه های تلگرام ابزار اصلی استراتژی بازاریابی تلگرام هستند. آن ها به تعامل با کاربران در پیام رسان در سطح های مختلف کمک می کنند. کانال های تلگرام گزینه بسیار خوبی برای پخش و تولید محتوا هستند و کاربران شما با دنبال کردن کانال هایی که برای کسب و کار خود ایجاد کرده اید می توانند با اخبار مربوط به کسب و کار و محصولات و خدمات جدید شما آشنا شوند.

از کانال های تلگرام چه می دانید؟

کانال چیست؟

کانال های تلگرام گروه هایی برای اشتراک گذاری و پخش مطالب شما هستند. تفاوت اصلی کانال ها با گروه های تلگرامی این است که در کانال های تلگرامی تنها عده محدودی اجازه انتشار محتوا را دارند؛ به همین دلیل می توانید بازاریابی کنترل شده ای را در کانال های تلگرامی خود ایجاد کنید. مزیت گروه های تلگرامی نسبت به کانال های تلگرامی این است که گروه های تلگرامی تعامل با کاربران را افزایش می دهند؛ زیرا در گروه های تلگرامی، هر کاربری می تواند در رابطه با محصولات، خدمات و به طور کلی کسب و کار شما نظر خود را با دیگر کاربران و حتی با شما به اشتراک بگذارد.

در واقع، کانال های تلگرام به گروه های فیس بوک شباهت دارند؛ با این تفاوت که کانال های تلگرامی تعاملی نیستند. اعضا می توانند مطالب را بخوانند، فوروارد کنند، در رای گیری شرکت کنند؛ اما نمی توانند در مورد آن ها نظر بدهند. صاحبان کانال می توانند متن ها، تصاویر، فیلم ها، فایل های صوتی، اسناد و لینک های خارجی را به اشتراک بگذارند. یکی از مزایای کانال های تلگرام این است که محدودیتی برای تعداد اعضایی که می توانند به کانال بپیوندند وجود ندارد.

مزیت های بازاریابی در تلگرام

مزیت های بازاریابی

بازاریابی در تلگرام با استفاده از کانال ها و گروه های تلگرامی مزیت های زیادی دارد. این روش بازاریابی یکی از شاخه های تازه و رو به رشد در بازاریابی موبایل و دیجیتال است. در این بخش از مقاله سعی کرده ایم شما را با مزایای بازاریابی در تلگرام آشنا کنیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

  • تغییر جهانی بازار موبایل به سمت پیام رسان ها

گپ زدن با دوستان و همکاران، تماس صوتی و تصویری، تبادل فایل، تعامل با شرکت ها، خرید محصولات و خدمات، برنامه ریزی قرار ملاقات و بسیاری از کار های دیگر، تنها با یک برنامه برای کاربران تلفن همراه روز به روز بیشتر و عادی تر می شود. همین مسئله باعث می شود که پیام رسان ها قدرت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کنند؛ در نتیجه اگر شما از پیام رسان هایی مثل تلگرام برای بازاریابی استفاده کنید، می توانید جذب مخاطب بیشتری داشته باشید. در واقع حجم بیشتری از مخاطبان را به سمت کسب و کار خود می کشانید.

  • مخاطب نامحدود در کانال های تلگرام

در حالی که نرم افزار واتس اپ رتبه اول را در بین پیام رسان ها دارد، گروه های آن چندان مناسب برای کاربر و کسب و کار نیستند. واتس اپ محدودیت هایی برای اعضا دارد و تنها 200 نفر در هر گروه می توانند عضو شوند؛ اما کانال های تلگرام هیچ محدودیتی ندارند و شما به راحتی می توانید به 5 تا 10 میلیون مخاطب دسترسی پیدا کنید.

  • تقسیم بندی کاربران

هنگام تبلیغ اینترنتی کسب و کار خود در تلگرام می توانید سن، علایق، کشور و موارد مختلف دیگری را هدف قرار دهید. اگر به مخاطبانی مرتبط به فناوری نیاز دارید، می توانید خدمات یا محصولات خود را در کانال ها و گروه های تلگرامی مرتبط با فناوری اطلاعات تبلیغ کنید.

نتیجه گیری

امروزه پیام رسان تلگرام به یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین اپلیکیشن های دنیا تبدیل شده است. از همین روی افراد زیادی از آن استفاده می کنند؛ پس اگر به دنبال جذب مخاطب هستید، یک کانال تلگرامی برای کسب و کار خود، ایجاد کنید. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با مزایای بازاریابی در تلگرام و ضرورت ایجاد یک کانال یا گروه تلگرامی آشنا کنیم. اگر می خواهید در بازار رقابت بازنده نباشید، دست بجنبانید و فعالیت خود را شروع کنید.

نظرات کاربران