وبینار آنلاین

5 نکته برای ارتقای وبینار آنلاین

بیشتر کسب و کارها به این فکر هستند که وبینار آنلاین برگزار کنند و این موضوع به رشدشان کمک می کند. اگر شما هم در صدد برگزاری یک وبینار آنلاین هستید برای ارتقای کیفیت خود این مطلب از بیزون را بخوانید.

در این مطلب ، چند نکته ارائه می دهیم تا در مورد برگزاری وبینار آنلاین شما کمکتان کند.

 

برای مخاطبان خود ایمیل بفرستید

حتی اگر هدف از برگزاری وبینار آنلاین شما جذب اعتبار و مشتری بالقوه جدید باشد ، باید از لیست ایمیل موجود خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که مخاطب موجود شما ممکن است ترکیبی از مشتری ، فروشنده و مشتری بالقوه باشد. علاوه بر این ، در راستای رشد کسب و کارتان باید حواستان به این نکته باشد که مشتری های شما به همان منابعی که غیر مشتری ها دارند دسترسی پیدا کنند. در نهایت ، از آنجا که مشتریان شما از قبل با شما آشنا هستند ، به احتمال زیاد ایمیل شما را باز کرده و در وبینار آنلاین شما ثبت نام می کنند. فراموش نکنید که افرادی که قبلاً ثبت نام کرده اند را فیلتر کنید. ایمیل تکراری فرستادن کاری غیرحرفه ای است و مخاطبتان را آزرده خاطر می کند.

وبینار آنلاین 

 

اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

بهترین راه برای اطلاع رسانی در مورد یک وبینار آنلاین که به زودی برگزار می شود، اعلام در شبکه های اجتماعی است. حتماً یک لینک به صفحه ثبت نام وبینار خود به اشتراک بگذارید ، همراه با توضیحی که چرا خواننده باید در وبینار ثبت نام کند. نیازی به درج تاریخ و زمان در پست نیست.

در مرحله بعد ، پس از ارسال لینک به حساب های شبکه های اجتماعی کسب و کارتان ، مجدداً آن را با اکانت شخصی خود به اشتراک بگذارید و از کارمندان و همراهان خود بخواهید که در صورت تمایل این لینک را به اشتراک بگذارند تا بیشتر دیده شود. (اشتراک گذاری لینک را اجباری نکنید چرا که در بسیاری از موارد مغایر با سیاست های منابع انسانی و حریم خصوصی است).

اگر در توییتر فعال هستید روزانه پست بگذارید و برای وبینار خود یک هشتگ اختصاصی درست کنید. با این کار اگر کسی مایل به ثبت نام بود با دنبال کردن هشتگ می تواند اطلاعات همه جانبه تری دریافت کند.

 

تبلیغات پولی را اجرا کنید

هنگامی که وبینار را با افرادی که شرکت شما را در شبکه های اجتماعی می شناسند به اشتراک گذاشتید، حالا وقتش رسیده که این لینک را با مخاطبان بازار هدف به اشتراک بگذارید. این کار از طریق تبلیغات پولی شبکه های اجتماعی قابل اجرا است. LinkedIn یک مکان عالی برای ساخت یک تبلیغ پولی برای وبینار آنلاین است – همینطور در اینستاگرام می توانید دقیقا بازار هدف خودتان را پیدا کنید و با تبلیغات آنها را از وبینار آنلاین خود باخبر کنید.

 وبینار آنلاین

تبلیغات هدف گذاری مجدد ایجاد کنید

وقتی برای بازار هدف یک تبلیغ دوباره انجام می دهید امکان اینکه این بار تصمیمشان را قطعی کنند و در وبینار شرکت کنند بیشتر می شود. علاوه بر بالا رفتن شرکت کننده ها در وبینار، این روش برای برندسازی هم گزینه خوب و مهمی است، چار که اگر در وبینار ثبت نام هم نککند، لااقل اسمتان به چشم مخاطب آشنا می آید و از وجود شما مطلع می شوند.

 

یک کمپین تبلیغاتی Google راه اندازی کنید

وبینارها معمولاً زمان و منابع قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند ، بنابراین صرف هزینه بخاطر ارتقا وبینار برای افزایش مشارکت، کاری کاملا منطقی است. یک راه حل عالی برای تبلیغ یک وبینار آنلاین، یک کمپین تبلیغات گوگل ادوردز است. این کمپین می تواند بازار هدف را کاملا در نظر بگیرد و عبارات مربوطه را هدف قرار دهد. مزیت اصلی گوگل ادوردز این است که کاربر قبلاً به موضوع وبینار شما علاقه نشان داده است و این امکان را برای شما فراهم می کند تا مخاطبان جدیدی پیدا کنید.

وبینار آنلاین

 

در مورد وبینار آنلاین خود در وبلاگتان پست بگذارید

 درباره وبینار خود چه قبل و چه بعد از رویداد وبلاگ نویسی کنید. یک پست ساده با توضیحات وبینار ممکن است قبل از ارائه به دردتان بخورد ، اما سعی کنید خلاق باشید. می توانید یک پرسش و پاسخ پنج سوالی را با یک سخنران مهمان تهیه کنید تا به مردم کمک کند ببینند از حضور در این وبینار چه نتیجه ای می گیرند. پس از پایان وبینار ، از سخنران بخواهید در مورد موضوع مطلب بنویسد یا بر اساس متن نوشته ای را ایجاد کند. افراد زیادی هستند که ترجیح می دهند به جای گوش دادن در زمان وبینار بعدا مقاله دریافتی را با خیال راحت تری مطالعه کنند.

 

 

یک وبینار با کیفیت ارائه دهید

مسلما کیفیت اساس همه چیز است. هر چقدر هم در شبکه های مختلف تبلیغ کنید، پست بگذارید و هشتگ تولید کنید، وقتی مخاطبتان در وبینار حاضر شد و اطلاعات مفیدی دریافت نکرد، تمام زحمات شما به باد می رود. برعکس این موضوع هم صادق است. وقتی محتوا و وبینار با کیفیتی داشته باشید هر مخاطب تبدیل به تریبونی می شود که از طریق بازاریابی دهان به دهان در مود شما حرف می زند و برای وبینار آنلاین بعدی مخاطب های بیشتری خواهید داشت.

 

 

نظرات کاربران