وفاداری به برند چیست

وفاداری به برند چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟

وفاداری به برند یکی از محرک های اصلی سودآوری هر شرکت است. وفاداری به برند در واقع مبتنی بر ادراک است. مشتری که نسبت به برند شما وفادار باشد، همیشه باور خواهد داشت که برند شما کیفیت و خدمات بالا تری را نسبت به رقبا ارائه می دهد. به همین خاطر در هنگام خرید محصولات شما دیگر قیمت برایش مهم نیست و فقط به خرید از برند شما فکر می کند.

برای این که بهتر بدانید وفاداری به برند چیست، خوب است بدانید که ممکن است خرید مشتریان وفادار به برند شما حتی کمتر از مشتری های جدید باشد اما خوبی که مشتری های وفادار به برند دارند این است که حاشیه سود بالاتری می توانید از آن ها دریافت کنید.  جذب مشتری به برند خود و وفادار کردن مشتری نسبت به برند خود، می تواند کاری نسبتا سخت باشد اما اگر بتوانید این کار را با موفقیت انجام دهید، حفظ مشتریان وفادار آسان است. البته اگر با این فرض که محصولات و خدمات شما همیشه کیفیت سابق را داشته باشد و کاهش کیفیت نداشته باشید.

علاوه بر این موارد، برای این که بهتر بدانید وفاداری به برند چیست، خوب است بدانید که حفظ مشتری های وفادار نسبت به مشتریان جدید راحت تر است زیرا مشتریان وفادار محصولات شما را با قیمت معمول نیز می خرند اما برای حفظ مشتریان معمولی لازم است که همیشه قیمت های پایین و تخفیف دار به آن ها ارائه دهید زیرا مشتریان معمولی فقط به دنبال دریافت بهترین کیفیت با پایین ترین قیمت ممکن هستند.

بهترین شرکت ها در زمینه ایجاد وفاداری به برند

وفاداری به برند چیست

ما در اینجا دو مثال از بهترین شرکت های در حال حاضر زده ایم. این دو شرکت کیفیت و خدمات دهی به مشتری را اولویت خود قرار داده اند و سرمایه گذاری های بسیار زیادی را برای ایجاد وفاداری به برند انجام در اختیار بخش های مربوطه گذاشته اند.

برای این که بهتر بدانید وفاداری به برند چیست، خوب است بدانید شرکت هایی توانسته اند در این زمینه موفق تر عمل کنند ، نه تنها می توانند از مشتریان خود حاشیه سود بیشتری دریافت کنند، بلکه می توانند در هزینه های بازاریابی خود نیز صرفه جویی کنند و نیازی به تبلیغات بیش از حد نداشته باشند. دو تا از بهترین برند ها در زمینه ایجاد وفاداری مشتری شامل دو برند زیر می شود:

شرکت اپل

شرکت اپل

اپل در سال 2021 ، امیتاز فوق العاده بالای 92 درصد وفاداری به برند را داشت. این غول فناوری، همیشه درصد بیشتری از مشتریان موجود را نسبت به شرکت های دیگر حفظ می کند و روزانه نیز مشتریان وفادار نسبت به برند خود را افزایش می دهد. جایگاه اول اپل به عنوان با ارزش ترین برند جهان، نه تنها به خاطر فناوری های انقلابی است، بلکه در این راه طراحی پیشرفته، قدرت بینظیر، کیفیت مثال زدنی و خدمات پس از فروش فوق العاده به مشتریان نیز در ایجاد وفاداری نسبت به این برند نقش داشته اند.

برای این که بدانید وفاداری به برند چیست و بهتر آن را درک کنید، خوب است بدانید که مشتریان وفادار اپل هر ساله آخرین مدل محصولات شرکت اپل را خریداری می کنند زیرا باور دارند که محصولات این شرکت از نظر کیفیت رقیب ندارند و به همین خاطر حاضرند که محصولات شرکت را با هر قیمتی که شده خریداری کنند.

علاوه بر این ها، برند اپل به خاطر اکوسیستم یکپارچه خود، سرویس هایی مانند اپل تیوی و اپل آرکید را نیز ارائه می دهد. اکثر مشتریان این شرکت، بعد از خرید محصولات این شرکت، سرویس های آن را نیز می خرند و به همین خاطر اپل می تواند باز هم از این راه سود خود را افزایش دهد.

نایک

برای این که بهتر بدانید وفاداری به برند چیست خوب است که با برند نایک نیز آشنا شوید. برند نایک، با ارزش ترین برند ورزشی جهان، به خاطر فعالیت های پیشرو و برنامه ریزی های دقیق خود مشتریان وفادار بسیار زیادی دارد. چهار عامل موفقیت این برند شامل انحصار، شخصی سازی محصولات و کیفیت بالا می شود.

سود آوری و وفاداری به برند

سود آوری و وفاداری به برند

در واقع برای این که بهتر بدانید وفاداری به برند چیست و چه ارتباطی به سود آوری دارد، خوب است بگوییم که در سال 2020 افزایش 5 درصدی نرخ حفظ مشتری می توانست حاشیه سود شرکت را حداقل 25 درصد و تا حداکثر 95 درصد افزایش دهد.

در واقع یکی از نکات مهم و بسیار وابسته به وفاداری برند، ارزش طول عمر مشتری است. طبق داده های شرکت مایکروسافت، با افزایش 7 درصدی وفاداری به برند می تواند ارزش طول عمر هر مشتری را تا 85 درصد افزایش داد. دو عامل موثر در این زمینه شامل خدمات مشتری و کیفیت ثابت می شود. طبق داده ها 83 درصد از مشتریان معمولا به خاطر خدمات بد پس از فروش تصمیم می گیرند که دیگر از آن برند خرید نکنند. 74 درصد از مشتریان نیز می گویند دلیل وفاداری شان نسبت به یک برند، به خاطر کیفیت بالای محصولات آن شرکت است.

نظرات کاربران