چگونه باشگاه مشتریان راه اندازی کنیم

چگونه باشگاه مشتریان راه اندازی کنیم ؟

باشگاه مشتریان یکی از موثر ترین استراتژی ها در استراتژی بازاریابی کسب و کار است. تقریبا 84 درصد از مشتریان به برند هایی که باشگاه مشتریان دارند تمایل بیشتری نشان می دهند. 66 درصد از مشتریان هم ادعا می کنند که پاداش گرفتن از برند موردنظر آن ها را به خرید کردن از آن برند ترغیب می کند. اگر سوالتان این است که چگونه باشگاه مشتریان راه اندازی کنیم، این مقاله را بخوانید.

باشگاه مشتریان چیست؟

باشگاه مشتریان به مشتریانی که به طور مکرر با یک برند تعامل دارند، پاداش می دهد. این استراتژی برای حفظ و همراه سازی مشتری بسیار مهم است و آن ها را تشویق می کند که به خرید از برند شما ادامه دهند. هر چه مشتری بیشتر از برند شما خرید کند و با آن درگیر شود، پاداش بیشتری کسب می کند.

با راه اندازی باشگاه مشتریان، برند ها می توانند مزایایی به مشتریان خود ارائه دهند. مزایایی مانند امتیاز برای گرفتن تخفیف، محصولات رایگان، جوایز یا هدیه های داخلی. هدف راه اندازی باشگاه مشتریان ایجاد انگیزه برای تکرار خرید و ایجاد اعتماد بین مشتری و کسب و کار است.

راه اندازی باشگاه مشتریان

چگونه باشگاه مشتریان راه اندازی کنیم

چگونه باشگاه مشتریان راه اندازی کنیم؟این سوالی است که صاحبان کسب و کار ها بسیار آن را می پرسند. آن ها می دانند هزینه فروش مجدد به مشتریان قدیمی و تکراری بسیار کمتر از جذب مشتریان جدید است. به همین دلیل است که برند ها روی باشگاه مشتریان سرمایه گذاری بیشتری می کنند.

وفاداری مشتریان به راحتی به دست نمی آید. اهداف مشتریان برای آن ها خیلی مهم است و به شرکتی که می تواند به آن ها در تحقق این اهداف کمک کند وفادار خواهند ماند. اگر رقیب شما پیشنهاد بهتری داشته باشد، مشتری به آن ها رو می آورد. مراحل زیر می تواند به شما کمک کند تا از رقبای خود جلو بیفتید و مشتریان وفادار خود را حفظ کنید.

  1. یک سیستم خدمات مشتری چند کاناله ایجاد کنید

اگر سوال شما این است که چگونه باشگاه مشتریان راه اندازی کنیم، باید بدانید که اول باید با نیاز های مشتریان خود هماهنگ باشید. داشتن سیستم خدمات مشتری چند کاناله یکی از بهترین راه ها برای ارتباط با مشتریان است؛ به خصوص زمانی که آن ها به کمک نیاز دارند. مشتریان به تیم خدمات شما دسترسی بیشتری خواهند داشت و تعاملات با مشتری بیشتر می شود. هر چه بیشتر بتوانید با مشتریان خود تعامل داشته باشید، شانس بیشتری برای تاثیر بر آن ها خواهید داشت. پشتیبانی و ارتباط با مشتری باعث افزایش رضایت مشتری می شود.

  1. خدمات منحصر به فردی برای مشتریان در نظر بگیرید

فراتر رفتن از انتظارات مشتری به معنی ارائه محصولات، تخفیف ها و امتیازات رایگان نیست. درواقع کاملا برعکس است. مشتریان راه حلی برای مشکلات خود می خواهند، نه یک محصول رایگان. شما باید به آنچه مشتری می گوید گوش دهید و بازخورد او را تحلیل کنید. در اغلب موارد، مشتری شما از راه حل شما راضی خواهد بود.

  1. روی مشتری تمرکز کنید نه رقابت

روی مشتری تمرکز کنید نه رقابت

در مقاله چگونه باشگاه مشتریان راه اندازی کنیم، باید به تمرکز بر روی مشتری اشاره کنیم. شما برای غلبه بر رقبا زمان خواهید داشت؛ اما آنقدر ها که فکر می کنید زمانی برای راه اندازی باشگاه مشتریان یا ایجاد وفاداری مشتری نیست. البته برای اینکه در نظر مشتریان خود بهترین باشید، باید بدانید که رقبای شما چه می کنند و از آن ها خلاق تر باشید.

دستاورد های بزرگ در ایجاد وفاداری به برند مجموع چندین تصمیم کوچک است. هر تعامل با مشتری، خرید محصول و ارجاع دادن یک مشتری هر روز به باشگاه مشتریان شما کمک می کند.

  1. ثابت قدم باشید

هنگامی که برند ها در ارائه محصولات و خدمات خود ثبات دارند، مشتریان می توانند آن ها را برای همیشه در زندگی خود در نظر بگیرند و هر وقت که دلشان خواست از خدمات باشگاه مشتریان آن ها استفاده کنند.

  1. از طریق تعاملات معنادار با مشتری اعتبار کسب کنید

مشتریان وفادار هر بار که با برند شما تعامل می کنند، انتظار دارند تجربه مثبتی داشته باشند. آن ها باید احساس کنند برای مشتریان خود ارزش قائل هستید. CRM در این مرحله می تواند مفید باشد؛ زیرا تجربیات گذشته مشتری با برند شما را ثبت می کند.

  1. ارزش افزوده ارائه دهید

شما تنها کسی نیستید که برای جلب توجه مشتریان خود رقابت می کنید. ارزش افزوده فراتر از خرید نشان می دهد که شما روی سبک زندگی مشتریان خود سرمایه گذاری کرده اید و با این کار از رقبای خود جلو می افتید. یکی از ارزش های افزوده مفید، میزبانی رویداد ها یا مسابقاتی است که مخاطبان هدف شما به آن علاقه دارند.

  1. تجربیات مثبت مشتری را به اشتراک بگذارید

اگر کار خوبی برای ایجاد تجربیات مثبت مشتری انجام می دهید، چرا آن را با بقیه مشتری ها به اشتراک نگذارید؟مشتریان بالقوه تمایل دارند که بیشتر از تبلیغات شما به تجربه مشتریان دیگر اعتماد کنند.

تجربیات مثبت مشتری را به اشتراک بگذارید
  1. به مشتریان خود پاداش دهید

مطالعات نشان می دهد که مشتریانی که با برند شما ارتباط عاطفی دارند و با بازاریابی عاطفی به دست می آیند، ارزش بسیار زیادی برای کسب و کار شما دارند. این مشتریان بیشتر برای کسب و کار شما هزینه می کنند و باید برای این هزینه پاداش دریافت کنند. بعضی فکر می کنند پاداش دادن فقط هزینه اضافی است؛ اما این کار سود کسب و کار شما را بیشتر می کند.

جمع بندی

باشگاه مشتریان باعث می شود مشتری با برند شما از نظر عاطفی درگیر شود و همین موضوع باعث می شود که برند شما را به افراد دیگری پیشنهاد کند. ما در این مقاله گفتیم که چگونه باشگاه مشتریان راه اندازی کنیم و مشتریان وفادار خود را حفظ کنید.

نظرات کاربران