چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم

چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم؟

امروزه با رونق گرفتن کسب و کار در فضای مجازی و استقبال مردم از خرید های اینترنتی و فروشگاه های مجازی، نحوه فعالیت و کسب درآمد در حال تغییر است. یکی از پر کاربرد ترین شبکه های مجازی در حوزه کسب و کار، اینستاگرام است. مهم ترین موضوعی که امروزه برای پیشرفت در این شبکه اجتماعی باید یاد بگیریم، این است که چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم .

در صورتی که اینستاگرام را برای توسعه کسب و کار خود و یا راه اندازی یک کار جدید انتخاب کرده باشیم و بخواهیم از پیج اینستاگرام خود درآمد میلیونی داشته باشیم، صرفا راه اندازی یک پیج برای معرفی محصول یا خدماتی که ارائه می کنیم، کفایت نمی کند. دانستن این مورد که چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم ، می تواند ما را به هدف نهایی که کسب درآمد از اینستاگرام است نزدیک تر کند.

همه ما با نحوه جستجوی گوگل و سئو سایت در اینترنت آشنایی داریم و تقریبا می دانیم که گوگل، جستجو هایش را بر چه مبنایی انجام می دهد و با رعایت کردن چه مواردی می توانیم خود را به صفحه اول گوگل برسانیم. این موضوع که چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم ، موضوع نسبتا جدیدی است و مهم ترین سوال کاربران این شبکه اجتماعی است. سیستم عامل شبکه های اجتماعی، مانند اینستاگرام از الگوریتم های سرچ متفاوتی استفاده می کنند و قوانین سئو خاصی برای خود دارند.

الگوریتم جدید اینستاگرام

چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم

در نوامبر سال 2020 اینستاگرام قابلیت جالبی را در به جستجویش اضافه کرد. بعد از اضافه شدن این قابلیت، به جای اینکه نتیجه جستجو ها فقط براساس هشتگ، مکان و نمایه ها باشد، کلمات کلیدی عمومی هم مورد جستجو قرار گرفت؛ به عنوان مثال اگر کپشن پست ما شامل کلمه کلیدی باشد و مخاطبی این کلمه را سرچ کند، در نتایج جستجو، پست ما هم به مخاطب نشان داده می شود، این در حالی است که تا قبل از این تاریخ، کپشن ها در لیست جستجوی اینستاگرام قرار نداشتند. این مورد برای ما دو معنا در پی دارد، اول اینکه الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده و مورد دوم اینکه SEO اینستاگرام باید بخشی از استراتژی بازاریابی ما باشد.

اینکه دقیقا بدانیم سئو اینستاگرام چیست و چطور عمل می کند، به ما کمک می کند بفهمیم چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم و در این شبکه اجتماعی بیشتر دیده شویم.

قبل از همه چیز، لازم است بدانیم سئو اینستاگرام چیست؟ سئو اینستاگرام در واقع فرایندی است که به بهینه سازی محتوای شما در نتایج جستجوی اینستاگرام و بالا آمدن پروفایل شما در جستجوها کمک می کند. بهینه سازی محتوا ممکن است به اندازه تبلیغات جذابیت نداشته باشد، ولی اگر یاد بگیریم به کمک سئو چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم، می توانیم  در هزینه تبلیغات صرفه جویی کنیم.

چرا سئو اینستاگرام مهم است؟

چرا سئو اینستاگرام مهم است؟

برای کسب و کار های اینترنتی سئو اینستاگرام اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا به ما کمک می کند تا با افرادی که به دنبال تجارت ما هستند ارتباط برقرار کنیم و در نهایت آن ها را به صفحه خود هدایت کنیم. با سئو کردن محتوای خود، ما به این فرصت دست پیدا می کنیم که هر بار کاربری کلمه کلیدی مورد نظر ما را تایپ کرد، صفحه ما در لیست جستجو ها قرار بگیرد و مشتری احتمالی به مشتری واقعی تبدیل شود.

حالا که متوجه شدیم سئو اینستاگرام چه اهمیتی دارد و چطور رتبه صفحه ما را در جستجوها بالاتر می برد و باعث جذب مخاطب بیشتر می شود، در ادامه به این موضوع می پردازیم که با رعایت کردن 5 نکته طلایی چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم.

پنج نکته طلایی در سئو اینستاگرام

پنج نکته طلایی در سئو اینستاگرام

  • کلمات کلیدی خود را شناسایی و اولویت بندی کنیم.

 اینکه کدام کلمه کلیدی برای ما اهمیت بیشتری دارد و تمایل داریم مخاطب با کدام کلمه کلیدی ما را بشناسد بسیار مهم است. پس اولین قدم، شناخت کلمات کلیدی مرتبط و با اهمیت برای صفحه کاری ما است.

برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی متناسب با کسب کار خودمان کافیست از نوار جستجوی اینستاگرام استفاده کنیم. در این قسمت با سرچ عنوان کسب و کارمان لیستی از مهم ترین و پرکاربرد ترین کلمات کلیدی نمایش داده می شود و ما را یک قدم به این موضوع که چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم نزدیک تر می کند.

  • برای سنجش صفحه خود شاخص کلیدی عملکرد KPI تعیین کنیم.

 KPI در واقع شاخص سنجش سئو صفحه و پست اینستاگرام ما است. با استفاده از Instagram Insights پست های خود را بررسی می کنیم تا مطمئن شویم کدام یک از ترفند های سئو استفاده شده باعث دیده شدن بهتر و بیشتر پست ما شده است و در همان راستا پست های خود را بهینه می کنیم. بررسی Insights هر پست اطلاعات جامعی به ما می دهد که بدانیم، چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم.

  • پروفایل خود را بهینه کنیم.

حالا که با کلمات کلیدی آشنا شدیم و کلمات کلیدی متناسب با محتویات صفحه خود را استخراج کردیم، وقت آن رسیده اطلاعات پروفایل (bio) خود را بر اساس کلمات کلیدی بهینه کنیم. برای اینکار باید مهم ترین کلمه کلیدی و هدف صفحه خود را پیدا کرده و از آن در نام کاربری و bio صفحه استفاده کنیم.

  • پست ها را بهینه کنیم.

بهینه کردن پست ها به اندازه بهینه کردن پروفایل اهمیت دارد. استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط و پر کاربرد می تواند به ما در افزایش رتبه بندی پست و دیده شدن بیشتر آن کمک کند. باید در کپشن پست های خود سعی کنیم مخاطب را به سمت هدف نهایی خود سوق دهیم. این هدف می تواند هدایت شخص به صفحه یا سایت ما و یا حتی تشویق به کسب اطلاعات بیشتر و در نهایت خرید باشد.

  • به تصویر پست خود متن (alt text) اضافه کنیم.

یکی دیگر از قسمت های مهمی که در سئو پست های خود باید رعایت کنیم، اضافه کردن Alt Text به تصاویر پست ها در اینستاگرام است. Alt text در واقع متن کوتاهی است که با لمس تصویر پست ما نمایش داده می شود و پست های ما را قابل دسترس تر می نماید و می تواند در سئو پست تاثیر به سزایی داشته باشد. در صورتی که مشکلی در بارگزاری تصویر پیش بیاید Alt Text می تواند توضیح کوتاهی در مورد تصویر ما به مخاطب ارائه کند.

نتیجه گیری

اگر می خواهیم در رتبه بندی اینستاگرام جایگاه خوبی داشته باشیم و بیشتر دیده شویم، نباید از سئو غافل شویم. موضوع سئو به همان اندازه که در بهینه سازی و بالا آمدن سایت ما در گوگل اهمیت دارد، می تواند به بیشتر دیده شدن پیج ما کمک شایانی کند. ممکن است سئو به اندازه تبلیغات تاثیر نداشته باشد ولی این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که، اگر سئو مناسبی برای صفحه خود نداشته باشیم، تبلیغات هم تاثیر چندانی نخواهد داشت. بنابراین چه بهتر که از این امکانات کاملا رایگان اینستاگرام، برای بالابردن رتبه صفحه خود استفاده کنیم.

نظرات کاربران