کارآفرین موفق

7 ویژگی یک کارآفرین موفق کسب و کار

اداره یک کسب و کار کوچک چالش برانگیز است و گاهی ممکن است احساس کنید که کم آوردید و از پس مسائلی که پیش می آید، به خوبی بر نمی آیید. کاری که در این مواقع اصلا و ابدا نباید انجام دهید “تسلیم شدن” است. ویژگی یک کارآفرین موفق در درجه اول این است که به توانایی هایش اعتماد دارد. شما هم این اعتماد را به خودتان داشته باشید. مالک یک کسب و کار کوچک هستید و دارید تلاش خودتان را برای رشد و موفقیت کسب و کارتان انجام می دهید. اگر ویژگی هایی که در این مطلب به آن اشاره می کنیم را داشته باشید، شما کارآفرینی هستید که کسب و کارتان را به سمت موفقیت پیش می برید:

 

 

7 ویژگی یک کارآفرین موفق

  1. شما بسیار با انگیزه هستید

یک کارآفرین موفق بسیار با انگیزه است چرا که می داند روی پای خودش ایستاده و باری روی دوش هیچ کس نیست. همین مساله برای یک کارآفرین موفق کپسولی از انرژی است که به این سادگی ها خالی نمی شود. کارآفرین موفق گرچه برای شروع کسب و کار کوچک کمی مبتدی باشد ولی در نهایت می داند که در حال تلاش است و مایل است قدم های بعدی را برای موفقیت کسب و کارش بردارد.

 

کارآفرین موفق

  1. شما آماده فداکاری های شخصی هستید

داشتن یک کسب و کار کوچک کار مسئولیت های زیادی به گردن کارآفرین می اندازد، اما اگر در ابتدا مایل به فداکاری و قربانی کردن نیازهای شخصی خودتان هستید، برای موفقیت آماده می شوید. بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک به سختی تلاش می کنند و روزهای زیادی رنگ تعطیلات به خودشان نمی بینند. در این راستا امکان دارد یک شام و مهمانی خانوادگی را هم از دست بدهند. برای اینکه کارآفرین موفقی شوید غصه این مسائل را نخورید چرا که برای هدفی بزرگار تلاش می کنید و این فداکاری ها هزینه ای است که برای این مسیر دارید پرداخت می کنید.

 

  1. شما توانایی فداکاری های مالی را دارید

بعضی اوقات، ممکن است مجبور شوید در زمینه مالی هم فداکاری کنید. این فداکاری مالی شاید استفاده از پس انداز شخصی خود برای تأمین بودجه کسب و کارتان است یا سرمایه گذاری مجدد از سود کسب و کار، به جای اینکه این سود را به عنوان درآمد خرج کنید. خیلی از کارآفرین های موفق در زمانهایی از کار مجبور بودند  هزینه اولیه استارت آپ را خودشان پرداخت کنند یا زمان زیادی صبر کنند تا به سود برسند یا زمان هایی بوده که از سرمایه قبلی خودشان برای پیشبرد کارها استفاده می کردند و مواظب هزینه های کسب و کار بوده اند تا به سود برسند.

 

  1. از یادگیری مداوم لذت می برید

 

صاحبان کسب و کارهای موفق و کارآفرین های موفق می دانند که همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد. یک کارآفرین موفق دائماً در مورد فناوری ها و روندهای جدید در حیطه خودش مطالعه می کند و آموزش می بیند و برای توسعه مهارت های خودش سخت تلاش می کنند. به عنوان فردی موفق همیشه تصویر دکتر حسابی را به خاطرتان بسارید که حتی در آخرین روزهای عمرش روی تخت بیمارستان در حال مطالعه بود. یک کارآفرین موفق هم باید لحظه ای از یادگیری غافل نشود چرا که در این بازار رو به رشد لحظه ای جا ماندن، رقبا را به پیش می راند.

 

  1. شما خوش بین هستید

 

مواقعی وجود دارد که به نظر می رسد کسب و کار هیچ روند رو به رشدی نداشته است. اما اگر به آینده شغلی خود اطمینان دارید، می توانید این اوقات سخت را پشت سر بگذارید. سپس، وقتی که کسب و کار شما به یک نقطه عطف مهم رسید، جشن بگیرید. آدم خوش خیال و بی فکری نباشید ولی دائما دور افکار منفی هم نچرخید و برای اینکه یک کارآفرین موفق باشید همیشه موفقیت را تجسم کنید.

 

  1. می توانید تصویر بزرگتری از آینده داشته باشید

بک کارآفرین موفق و صاحب کسب و کارهای کوچک باید تفکر استراتژیک داشته باشد. چنین فردی نه تنها برای فردا یا هفته آینده خود برنامه دارد، بلکه برنامه ای برای سال آینده و 5 سال پیش رو دارد. برای شرایطی که در حال حاضر دارد با توجه به موقعیتی که چیده و برنامه هایی که در سر دارد راهکار می چیند و چشم اندازی طولانی مدت دارد.  به همین دلیل یک کارآفرین موفق می تواند چشم انداز وسیع تری را ببیند و همین بینش به او کمک می کند که زود از پا در نیاید. با این دیدگاه حتی اگر در حال حاضر به سود آن چنانی دست پیدا نکند، تصور آینده خیالش را راحت می کند و می داند که صرفا همین مورد دلیلی بر نادرستی انتخابش نیست.

 

 

  1. شما پرشور هستید

کارآفرین موفق نسبت به کسب و کارش اشتیاق و ذوق فراوانی دارد. این افراد از این اشتیاقشان برای استخدام نیروی مفید، رضایت کارکنان و فروش محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. اگر به کسب و کارتان علاقه ندارید، چگونه می توانید از شخص دیگری چنین انتظاری داشته باشید؟

 

اگر این 7 ویژگی را در خودتان می بینید نوید این موضوع را به شما می دهیم که توانایی تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را دارید و در صورت انتخاب بستری مناسب به سمت کسب و کاری موفق پیش خواهید رفت.

 

 

 

نظرات کاربران