کاهش هزینه کسب و کار

10 روش ساده برای کاهش هزینه کسب و کار

هر کسب و کاری برای کاهش هزینه کسب و کار خود تلاش می کند ولی مهم تر از کاهش دادن هزینه، استراژی مناسب برای این موضوع است. از چه درگاه ها و چه مواردی می توانید برای کاهش هزینه کسب و کار استفاده کنید؟ پیگیری هزینه کسب و کارتان به چه منوال است؟

در اقتصادی که این روزها حسابی پر از ریسک شده است، حتی کمترین افزایش درآمد یا کاهش هزینه ها می تواند بر سودآوری شرکت تأثیر بگذارد. خبر خوبی که باید به شما بگویم این است که برای کاهش هزینه کسب و کار، تغییرات اساسی در مقیاس بزرگ شرکت ضروری نیست. این مراحل اغلب ساده، قابل اجرا و عادی است که نتیجه را بهبود می بخشد، به ویژه برای یک کسب و کار کوچک.

کاهش هزینه کسب و کار

در این مطلب از بیزون چند تا از راهکارهای ساده ولی تاثیرگذار را برای کاهش هزینه های کسب و کار، معرفی می کنیم.

راهکارهای کاهش هزینه کسب و کار

  1. هزینه های تأمین وسایل و تجهیزات را کاهش دهید.

با تماس با فروشندگان، در خرید لوازم اداری صرفه جویی کنید. اگر همیشه از یک جا خرید می کنید، فروشندگان دیگر را هم محک بزنید. از درگاه های اینترنتی و تخفیف های احتمالی غافل نشوید.

 

  1. هزینه های تولید را کاهش دهید.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه کسب و کار و بهینه سازی منابع مالی خود هستید. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

سعی کنید بجای ارسال مقوا، کاغذ و فلز به مرکز بازیافت، این موارد جمع آوری شده را بفروشید. همچنین، روش هایی را برای کمتر کردن زباله در نظر بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که بیشترین بهره را از املاک و مستغلات تولیدی خود می برید. فضای لازم برای تولید را متمرکز یا یکپارچه کنید. فضای بلا استفاده را به کسب و کار یا افراد دیگری اجاره دهید، این فضا می تواند به اندازه یک دفتر کار یا به اندازه یک فضای انبار باشد.

برای تنظیم و بهینه سازی استفاده از منابع موجود ، راندمان عملیاتی کسب و کار خود را پیگیری و اندازه گیری کنید.

 

  1. هزینه های مالی پایین تر را در نظر بگیرید

برای صرفه جویی در هزینه و کاهش هزینه کسب و کار، به بیمه نامه ها و حساب های مالی خود نگاه کنید. با مقایسه ارائه دهندگان پایین ترین نرخ را در نظر بگیرید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. سپس از وام دهنده یا ارائه دهنده بیمه فعلی خود بخواهید که با این نرخ مطابقت داشته باشد. در صورت امکان بیمه نامه ها یا حساب های بانکی را تلفیق کنید.

وام غیر ضروری نگیرید. هنگام در نظر گرفتن گسترش کسب و کار، تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید و شرایط آینده و سود را پیش بینی کنید. هزینه های فرصت و تأثیر پرداخت بدهی بر گردش پول را در نظر بگیرید.

 

  1. تلاش های بازاریابی خود را مدرن کنید.

حتی با وجود تلاش برای کاهش هزینه کسب و کار، شما نباید  تبلیغات پولی را کلا حذف کنید ولی در عوض به فکر راه های ارزان تر و سودمندتر باشید. یک لیست داده های اطلاعاتی از مشتری بسازید و با آنها در ارتباط باشید. یک توصیه از مشتری فعلی به مراتب بیشتر از بازاریابی سنتی منجر به افزایش فروش می شود.

بیشتر شبکه سازی کنید، کمتر تبلیغ کنید. مشتریان بیشتر از هر چیزی به چهره ی واقعی کسب و کارتان اعتماد می کنند تا حرف هایی که داخل بیلبوردها می زنید.  با انجام کارهای داخلی هزینه های بازاریابی را کاهش دهید.

استفاده از شبکه های اجتماعی را افزایش داده و بازاریابی سنتی را کاهش دهید. از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و برای بالا آمدن سایت خود بین انبوه رقبا از خدمات سئو و گوگل ادوردز استفاده کنید.

 

  1. از استراتژی های مدیریت زمان استفاده کنید.

بهینه سازی بهره وری به طور موثر باعث کاهش هزینه کسب و کار می شود. به یاد داشته باشید، وقت تلف شده برابر است با ریال های بر باد رفته.

حواس پرتی را به حداقل برسانید. از برنامه هایی مانند Focus Booster یا Rescue Time برای کمک به کارمندان در دقت و تمرکز برای ادامه کار استفاده کنید.

برای اتمام انواع خاصی از فعالیتها یا وظایف ، برای مدت زمان معینی تعیین کنید. در صورتی که کارمندی درست و زودتر از موقع کاری را تحویل داد تشویق در نظر بگیرید و برای رضایت کارمندان اقدام کنید. فعالیت های کاری را برنامه ریزی کنید و کارمندان را تشویق کنید که به برنامه روزانه یا هفتگی پایبند باشند

زمان مشخصی را برای جلسات تعیین کنید. حتما اعلام کنید که دوست دارید جلسات به موقع برگزار شود، از نزدیک به دستور کار پایبند باشند و در زمان تعیین شده جمع بندی شوند.

 

  1. فناوری مجازی محور را برای کاهش هزینه کسب و کار در نظر بگیرید.

با فعالیت بصورت مجازی در هر زمان ممکن هزینه های کسب و کار را کاهش دهید. جلسات مجازی در به حداقل رساندن هزینه های رفت و آمد کمک می کند و دفاتر مجازی می توانند نیاز به فضای فیزیکی را برطرف کند. اگرچه مطمئناً نمی خواهیم حضور رو در رو را از بین ببریم ، اما آن را برای مواردی که بیشتر از همه مفید هستند ذخیره کنید تا علاوه بر کاهش هزینه کسب و کار، ارتباط خود را قطع نکنید.

فن آوری هایی مانند Google sheets  یا Google Drive می تواند جایگزین اسناد و صورت جلسات کاغذی شود و اسناد شرکت را در این فضاها ذخیره کنید.

 

  1. تمرکز خود را محدود کنید.

من بعنوان یک مالک کسب و کار کوچک، فکر می کنم که تمرکز بر کسب و کارم یکی از موثرترین استراتژی ها برای بهبود نتیجه کار من است. با محدود کردن انواع خدماتی که ارائه می دهم و پروژه هایی که می پذیرم، بهره وری بالاتری دارم و کارهایی با کیفیت بالاتر تولید می کنم.

روی یک موضوع خاص تمرکز داشته باشید و حول محور همین موضوع خودتان را رشد دهید. این کار به شما خلاقیت و تمرکز بالاتری می دهد و برای پیدا کردن بازار هدف هم به نفعتان خواهد بود و در کل منجر به کاهش هزینه کسب و کار می شود.

 

  1. از فضای موجود نهایت استفاده را ببرید.

استفاده فعلی خود از فضای فیزیکی را تحلیل کنید. فضای ذخیره سازی، وسایل زیاد، انبوهی از پرونده های کاغذی و قرارگیری ناکارآمد مبلمان و تجهیزات از اشتباهات رایج کسانی است که برای کسب و کارشان فضای فیزیکی دارند.

عملکردها یا بخشهای مختلف کسب و کار خود را تلفیق یا متمرکز کنید. از فضا برای اهداف دوگانه استفاده کنید. بعضی از فضاها را می توانید با چند قابلیت در نظر بگیرید. فرصت ها بسته به ماهیت کسب و کار شما متفاوت خواهد بود.

 

  1. مهارت های کارمندان خود را به حداکثر برسانید.

میزان استفاده فعلی از تجربه و مهارت کارکنان را ارزیابی کنید. مسئولیت هایی که تطابق بیشتری با مهارت و کارایی کارمندان در آن زمینه دارد را به کارمندان بدهید. صرفا تعداد افراد متخصص را بالا نبرید بلکه مهارت کارکنان خود را افزایش دهید. معمولاً لازم است یک شخص در قبال انواع وظایف مسئول باشد، اما بعضی کارها را برای بعضی افراد اختصاصی کنید.

 

  1. برای کاهش هزینه کسب و کار روی کیفیت تمرکز کنید.

کیفیت چه در قالب محصولات باشد و چه خدمات فروش، باید استاندارد مناسبی داشته باشد. با افزایش رضایت مشتریان و مراجعه بیشتر مشتری و خریدهای مکرر، فروش شما افزایش پیدا می کند. کیفیت بالاتر، مشتری مداری و شهرت خوب به شما امکان می دهد قیمت های بالاتری را بدست آورید، که این روند مساوی است با درآمد بالاتر و یک نتیجه نهایی سالم و خوب.

 

 

 

نظرات کاربران