کسب و کار برای نوجوانان

بهترین ایده های مشاغل خانگی برای کسب و کار نوجوانان چیست

وقتی بحث کسب و کار نوجوانان پیش می آید، بیشتر مردم به غرفه های لیموناد یا پخش تراکت فکر می کنند. اما دقیقاً همانطور که اینترنت فرصت های زیادی را برای بزرگسالان فراهم کرده است تا بتوانند کسب و کار خانگی خود را شروع کنند، برای نوجوانان هم همینطور است. در حقیقت، از آنجا که نوجوانان با فناوری دیجیتال بزرگ شده اند، شرایط بهتری را برای کسب و کار مخصوصا مشاغل آنلاین دارند.

درست مثل بزرگسالان، بهترین کسب و کار نوجوانان در گرو کار فیزیکی نیست، بلکه کمی ذهنی است. کار و فعالیتی که یکی عاشقانه دوستش دارد ممکن است برای کس دیگری معمولی باشد. در هنگام انتخاب شغل، کارآفرینان نوجوان باید استعدادها ، علایق و احساسات خود را بررسی کنند و ببینند چگونه می توانند از کسب و کار نوجوانان سود کسب کنند. بعد از این مقدمه چند ایده در مورد چند مثال خوب برای کسب و کار نوجوانان، آورده شده است.

در اینجا ایده های کسب و کار برای نوجوانان، از جمله مهارت ها و تجربه مورد نیاز و همچنین موضوعات حقوقی برای کارآفرینان نوجوان ارائه شده است که باید مورد توجه قرار گیرند.

کسب و کار نوجوانان

کسب و کار نوجوانان: خدمات محلی

همیشه این ایده برای کسب و کار نوجوانان به درد می خورد که با کمی بالا بردن مهارت، به خدمات محلی بپردازند.

بسیاری از ساکنان محلی کمک می خواهند و برای یک سری از کارهای خود دنبال فردی هستند به آنها کمک کند. کسب و کارهایی مناسب نوجوانان از جمله:

سر و سامان دادن به باغچه

مراقبت از بچه ها

نیروی کمکی منزل (کمک های خانگی مانند آشپزی ، تمیز کردن، پهن کردن لباس های شسته شده)

نگهداری از خانه

مراقبت از حیوانات خانگی

تدریس

مجری مهمانی کودکان

صنایع دستی / کالاهای خانگی

نوجوانان خلاق می توانند آثار خود را به صورت محلی از طریق بازارهای محلی بفروشند. آنها همچنین می توانند از طریق وب سایت تجارت الکترونیکی خود یا از طریق سایت دیوار محصولات و خدمات خود را بصورت آنلاین بفروشند.

کسب و کار نوجوانان

کسب و کار نوجوانان: کسب و کار هنری

نوجوانان لزوماً هنر باکیفیتی ندارند، اما باید بتوانند محصولی با کیفیت ایجاد کنند. موارد مفیدی که فروش خوبی هم برای کسب و کار نوجوانان دارد شامل موارد زیر است:

 

جواهر سازی

نقاشی

تی شرت های تزئینی

عکس های تزئینی

بالش و دکوراسیون منزل

لیوان تزئین شده یا ماگ

نجاری

کوزه گری

محصولات صابونی و شمعی

خدمات دیجیتال

کسب و کار نوجوانان: راهکارهای اینترنتی

با وجود رشد در دنیای دیجیتال، نوجوانان برای ارائه خدمات آنلاین به مشاغل کوچک منحصر به فردی واجد شرایط هستند. در حالی که نوجوانان نیازی به مدرک یا آموزش فنی ندارند، آنها نیاز به تجربه و مهارت دارند ، که اغلب آنها بر اساس استفاده شخصی دارای چنین مهارتی هستند. برخی از ایده های مناسب کسب و کار نوجوانان در دنیای دیجیتال عبارتند از:

طراحی گرافیکی

طراحی وب و برنامه نویسی

فیلمبرداری و ویرایش فیلم

ویرایش صوتی

مدیریت رسانه های اجتماعی

پشتیبانی مجازی

اینفلوئنسر شدن

اینترنت پر از نوجوانان مشهوری است که صرفاً با بودن در اینترنت پول در می آورند. از آنجا که نوجوانان حسابی از اینترنت سر در می آورند می توانند از روشهای زیر برای کسب و کار نوجوانان کمک بگیرند:

یوتیوب

شروع یک وبلاگ ویدیویی در YouTube راهی جالب برای کسب درآمد از طریق تبلیغ، اسپانسر گرفتن از برندها و بازاریابی وابسته است. یک نوجوان می تواند یک سرگرمی مخصوص یا یک علاقه مندی داشته باشد و آن را به یک نمایش آنلاین تبدیل کند. به عنوان مثال ، بسیاری از گیمرها بازیهای ویدئویی خود را برای به اشتراک گذاشتن در YouTube ضبط می کنند. سایر کاربران YouTube آواز می خوانند، نکات زیبایی و آرایشی را ارائه می دهند ، ویدیوهای کمدی درست می کنند، نکاتی درباره سبک زندگی به اشتراک می گذارند، نکاتی درباره ورزش و موارد دیگر ارائه می دهند. یا اگر ویدیو گرفتن برایشان خیلی دردسر داشته باشد، ساختن پادکست گزینه دیگری برای کسب و کار نوجوانان است.

اینستاگرام

مشابه YouTube ، اینفلوئنسرهای نوجوان اینستاگرام تمایل دارند روی موارد مورد علاقه شان، مانند زیبایی ، مد ، غذا ، حیوانات اهلی ، یا زندگی به طور کلی تمرکز کنند. در اکثر موارد ، این نوجوانان یا تبلیغ می گیرند یا اسپانسرهایی برایشان پیدا می شود.

وبلاگ نویسی

یکی دیگر از راه های عالی برای سودآوری نوجوانان از طریق وبلاگ نویسی است. در حالی که به نظر می رسد نوجوانان محتوای تصویری (یعنی ویدئو و رسانه های اجتماعی) را ترجیح می دهند، اما وبلاگ نویسی نیز محبوب است و می تواند در سایر کانالهای تأثیرگذار مانند YouTube و Instagram نیز گسترش یابد.

 

دیگر ایده های بزرگ مشاغل خانگی برای کارآفرینان نوجوان

نصب ویندوز و تعمیر رایانه:

بیشتر خانه ها حداقل دارای یک کامپیوتر هستند (اگر بیشتر نباشد). اما فقط به این دلیل که شخصی می تواند گوگل را جستجو کند و از دیجی کالا لپ تاپ سفارش دهد، به این معنی نیست که می داند چگونه روی لپ تاپ و کامپیوتر خود ویندوز یا نرم افزار نصب کند. برای بسیاری از خانواده ها اولین کسی که ویندوز را نصب می کند، یک نوجوان است زیرا فناوری بخشی از زندگی آنها است. نوجوانان می توانند با دریافت هزینه، خدمات فناوری رایانه از انجاام دهند.

کسب و کار پخت و پز:

پختن کیک و شیرینی در حال حاضر کسب و کاری بسیار محبوب است ، اما تنها پختن کیک مطرح نیست. نوجوانان می توانند کیک ، کلوچه و نان را در خانه بپزند و بفروشند. کالاهای پخته شده را می توان در نانوایی ها ، فروشگاه ها یا رستوران های محلی به فروش رساند. بسته به نوع کالا، می توان به صورت آنلاین نیز فروخته شوند.

 

موضوعات مهمی که باید در نظر گرفته شود

این مهم است که بدانید همه مشاغل، اعم از نوجوان یا غیره، مشمول مقررات ، قوانین و مالیات هستند. برای شروع یک مشاغل خانگی ، یک نوجوان باید:

مجوزهای تجاری و هر مجوز دیگری که مورد نیاز شهر یا استانی که نوجوان در آن مشغول تجارت است را اخذ کند.

علاوه بر این ، برخی از منابع یا سرویسهای مورد نیاز نوجوانان ممکن است به رضایت والدین نیاز داشته باشد.

در نهایت، مانند همه مشاغل، موفقیت در کسب و کار نوجوانان در گرو موارد زیادی است. این موارد علاوه بر تلاش، خلاقیت و پشتکار شامل داشتن یک برنامه تجاری و استراتژی بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ است.

 

از بسیاری جهات، شروع به کار در خانه راهی بهتر برای یک نوجوان است تا با داشتن شغل پاره وقت. چرا که با داشتن کسب و کاری در خانه علاوه بر داشتن درآمد، انعطاف پذیری بیشتری دارند. مورد دیگری که مهم است توانایی جابجایی است که اگر مکان زندگی اش را تغییر داد بتواند به آن کار بپردازد و این باز از مزیت های مشاغل آنلاین است.

 

در ادامه خواندن این مبحث شاید به مطلب “کسب و کار برای بازنشستگان” هم علاقه داشته باشید.

نظرات کاربران