کوری بنری چیست

کوری بنری چیست و برای جلوگیری از آن چه کار هایی لازم است؟

آیا آخرین باری که واقعا به یک بنر تبلیغاتی توجه کردید را به یاد دارید؟ آیا می دانید بنر تبلیغاتی در مورد چه موضوعی بود؟ احتمالا جواب شما به این پرسش ها خیر است. حتی اگر جواب شما مثبت هم باشد، نمی توانید به خوبی به یاد بیاورید که بنر تبلیغاتی ای که دیدید در مورد چه موضوعی بود؛ زیرا ما هر روز در اینترنت با تعداد بسیار زیادی از بنر های تبلیغاتی رو به رو می شویم و به ندرت به برخی از آن ها اهمیت می دهیم. به این موضوع کوری بنری گفته می شود. برای اینکه بهتر بدانید کوری بنری چیست و چگونه می توانید از اتفاق افتادن آن برای بنر های تبلیغاتی خود جلوگیری کنید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

بنر تبلیغاتی چیست؟

بنر تبلیغاتی در واقع یک پوستر گرافیکی است که در آن عناصر تبلیغاتی برای تبلیغ یک سری کالا یا خدمات تجاری در صفحات وب قرار می گیرد. این شکل از تبلیغ معمولا در وب سایت ها و به ندرت در صفحات نتایج جستجو نشان داده می شود.

کوری بنری چیست؟

کوری بنری چیست

در پاسخ به اینکه کوری بنری چیست ، باید گفت هنگامی که افراد تبلیغات بنری شما را نمی بینند یا بی تفاوت از کنار آن می گذرند، اصطلاحا گفته می شود که تبلیغات بنری شما دچار کوری بنری شده است. البته اگر شما دچار این مشکل شده اید، لازم نیست که نگران باشید؛ زیرا طبق تحقیقات انجام شده، بیش از 86 درصد از مشتریان به هیچ کدام از بنر ها اهمیتی نمی دهند و این عجیب نیست که تبلیغات شما دچار کوری بنری شود. مسئله مهم اینجاست که شما باید کاری کنید که میزان کوری بنر به حداقل برسد.

چرا اکثر افراد با کوری بنری مواجه می شوند؟

در مورد اینکه کوری بنری چیست و چرا اکثر بازاریاب ها با آن رو به رو هستند باید گفت که کوری بنری به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال، بسیاری از مخاطبان از قبل می دانند که به کدام قسمت های سایت بروند. به همین دلیل دیگر نیازی به توجه به تبلیغات بنری ندارند. همچنین برخی از بنر ها هستند که در یک موقعیت ثابت با یک رنگ ثابت در یک قسمت ثابت از سایت باقی می مانند که همین باعث می شود کوری بنری برای فرد بازاریاب رخ دهد. اما این ها تنها دلایل کوری بنری نیستند. در مورد اینکه کوری بنری چیست و چه دلایلی باعث ایجاد آن می شود، می توان به دلایل زیر اشاره کرد:

  1. مکان بنر

مکان یک بنر در سایت نقش مستقیمی در نادیده گرفته شدن یا دیده شدن آن دارد. هر چه بنر شما در قسمت بهتری از سایت قرار بگیرد، کاربران بیشتر آن را خواهند دید و احتمال نادیده گرفته شدن آن پایین خواهد آمد.

  1. تبلیغات بیش از حد در سایت

اگر در صفحه وبی که شما در آن بنر تبلیغاتی خود را قرار داده اید انبوهی از تبلیغات بنری، تبلیغات پاپ آپ، تبلیغاتی متنی و لینکی وجود داشته باشد، کاربران تمرکز خود را از دست می دهند و احتمال به وجود آمدن کوری بنری برای بنر شما به شدت افزایش می یابد.

کوری بنری
  1. سبک تبلیغ

در مورد اینکه کوری بنری چیست و چرا رخ می دهد، می توان به سبک تبلیغ نیز اشاره کرد. اگر تبلیغات بنری شما ظاهری ضعیف یا حتی معمولی داشته باشد، باعث خواهد شد که توجه کاربر را به سرعت از دست بدهید. به همین دلیل برای کاهش احتمال کوری بنری، سعی کنید بنری با طراحی جذاب داشته باشید. بری مثال می توانید از قالب بندی های فانتزی با فونت های مختلف استفاده کنید که می تواند احتمال دیده شدن آن ها توسط کاربر را بالا ببرد.

  1. تبلیغ در مکان اشتباه

کوری بنری چیست و چرا برای بازاریاب ها اتفاق می افتد؟ در پاسخ این پرسش باید گفت که یکی دیگر از دلایل آن، تبلیغ در مکان اشتباه است. اگر تبلیغات خود را در سایتی اشتباه که موضوع آن هیچ ربطی به کسب و کار شما ندارد قرار دهید، به احتمال زیاد کوری بنری را تجربه خواهید کرد.

چگونه از کوری بنری جلوگیری کنیم؟

چگونه از کوری بنری جلوگیری کنیم؟

در مورد اینکه کوری بنری چیست توضیح دادیم. حال بهتر است با استراتژی هایی که باعث می شود احتمال کوری بنری شما پایین بیاید، آشنا شوید:

  1. در طراحی تبلیغ خود دقت داشته باشید.

شاید فکر کنید که داشتن تبلیغ متفاوت و منحصر به فرد می تواند احتمال کوری بنری را پایین بیاورد؛ زیرا تبلیغ جدید و متفاوت توجه کاربر را جلب خواهد کرد. در حالی که اصلا اینطور نیست. اغلب اوقات داشتن تبلیغ عجیب و غریب و متفاوت نتیجه معکوس می دهد. شاید کاربر لحظاتی به بنر شما نگاه کند؛ اما به احتمال زیاد از کلیک کردن بر روی آن خودداری خواهد کرد. به همین دلیل می توان گفت که همیشه متفاوت بودن، لزوما به معنای خوب بودن نیست. حال که متوجه شدید کوری بنری چیست ، باید این را هم بدانید که در انتخاب رنگ، فونت، پس زمینه و طرح کلی بنر خود خود دقت داشته باشید.

  1. مکان بنر

همان طور که در ابتدا نیز اشاره شد، اکثر کاربر ها جایگاه تبلیغات بنری در سایت ها را می شناسند؛ زیرا اکثر وب سایت ها بنر را به صورت زیر درج می کنند:

یک بنر 728*90 پیکسل یا یک بنر 300*250 پیکسل برای قرار دادن در بالا یا نوار کناری سایت. اما آیا این روش جواب می دهد؟

جواب به این سوال در اکثر اوقات منفی است. برای اینکه احتمال کوری بنری را کاهش دهید، سعی کنید مکان ها و اندازه های نامتعارفی را آزمایش کنید تا بتوانید توجه بینندگان را به دست بیاورید. این کار می تواند نرخ کلیک بنر شما را نیز افزایش دهد.

جمع بندی

کوری بنری یک موضوع بسیار بد و تهدید کننده برای وب مستر ها، وبلاگ نویسان، طراحان و بازاریاب ها است. در مورد اینکه کوری بنری چیست، توضیح دادیم هنگامی که کاربر به بنر های تبلیغاتی بی توجهی می کند و اهمیتی به آن ها نمی دهد، اصطلاحا گفته می شود که برای بنر شما، کوری بنری اتفاق افتاده است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع دلایل به وجود آمدن و راهکار های جلوگیری از اتفاق افتادن آن را توضیح دادیم.

نظرات کاربران