تبلیغات بنری چیست

چگونه دیده شویم؛ تبلیغات بنری چیست ؟

تبلیغات بنری چیست ؟ بنر تبلیغاتی یا بنر وب، در واقع یکی از ده ها روش های تبلیغات اینترنتی است که در این روش از یک تصویر (png / jpg / gif) یا یک محتوای چند رسانه (که معمولا با Flash درست می شود) استفاده می شود. سپس از این بنر برای تبلیغ در وب سایت ها استفاده می کنند. پس تا اینجا متوجه شدیم یک بنر تبلیغاتی می تواند متحرک باشد یا این که فقط یک تصویر ثابت باشد.

اما اگر کمی رسمی تر بخواهیم بگوییم که تبلیغات بنری چیست، باید اینگونه توضیح دهیم که:

“بنر وب یا تبلیغات بنری نوعی تبلیغات در شبکه جهانی وب است که توسط یک سرور تبلیغاتی ارائه می شود. در این شکل از تبلیغات لازم است تا یک تبلیغ به صورت یک بنر در یک سایت قرار بگیرد. بر روی این بنر لینک سایت تبلیغ کننده گذاشته می شود تا ترافیک ها به سمت سایت مورد نظر جذب شوند. در بسیاری از موارد، بنر ها توسط یک سرور تبلیغات مرکزی تحویل داده می شوند.”

تبلیغات بنری چیست

برای درک بهتر از تبلیغات بنری بگذارید یک مثال ساده بزنیم:

در واقع تبلیغات بنری به جای این که به متن متکی باشند به تصویر اکتفا می کنند. در این تصویر یکی از جالب ترین قسمت های تبلیغ استفاده می شود تا احتمال جلب توجه مخاطب به تبلیغ بیشتر شود. در واقع هدف اصلی این تبلیغات نیز مانند تبلیغات دیگر این است که مخاطبان را از سایت میزبان تبلیغ، به سایت تبلیغ کننده ببرد.

اما اگر هم بخواهیم به زبان عامیانه و بسیار ساده بگوییم که تبلیغات بنری چیست باید گفت که در تبلیغات بنری از یک تصویر یا شی چند رسانه ای استفاده می شود که بر روی آن لینک سایت تبلیغ کننده قرار دارد که پس از کلیک کاربر بر روی تصویر، او به سایت تبلیغ کننده هدایت می شود. این تبلیغات بسیار ساده هستند، اما در عین ساده بودن نقش بسیار پر رنگی در دیده شدن و تبلیغ کسب و کار های موجود در اینترنت ایفا می کنند.

بنر های تبلیغاتی چگونه عمل می کنند؟

بنر های تبلیغاتی چگونه عمل می کنند؟

ابتدا با یک مثال در دنیای واقعی شروع می کنیم. در دنیای واقعی مغازه ها برای این که نشان دهند بر روی یک محصول خاص تخفیف بسیار زیادی گذاشته اند یا این که محصول جدیدی آورده اند که بسیار جدید و جالب است از بنر استفاده می کنند. با این کار آن ها حس کنجکاوی و احساس نیاز به خرید شما را تحریک می کنند و کاری می کنند تا شما برای بازدید به داخل مغازه بروید. اما این موضوع به این که تبلیغات بنری چیست و چگونه کار می کند چه ارتباطی دارد؟ باید گفت تبلیغات بنری در دنیای اینترنت نیز دقیقا به همین شیوه عمل می کنند.

در هنگام ساخت یک بنر تبلیغاتی فقط باید یک هدف مهم را دنبال کنید و آن هم این است:

“تبلیغات بنری برای ایجاد ترافیک به وب سایت شما با قرار دهی لینک در آن ساخته شده است. شما باید در این بنر سعی کنید به کاربر بفهمانید که چه خدماتی را ارائه می دهید.”

شما باید در یک بنر تبلیغاتی کمی خلاقیت به خرج بدهید و چیزی را در بنر قرار دهید که متفاوت تر و جالب تر است. زیرا بنر های تبلیغاتی همان کاری را می کنند که رسانه های چاپی انجام می دهند. یعنی اطلاع رسانی در مورد رویداد های جدید، مطلع کردن مخاطبان در مورد یک محصول جدید، جلب توجه کاربران به یک محصول جدید و یا افزایش آگاهی عمومی در مورد برند شما.

نکاتی درباره جذب مخاطب از طریق بنر تبلیغاتی

نکاتی درباره جذب مخاطب از طریق بنر تبلیغاتی

تبلیغات بنری چیست و آیا از طریق آن می توان مخاطبان بیشتری برای سایت جذب کرد؟

بله. از طریق تبلیغات بنری می توانید مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب کنید. این افراد با جذب شدن به سمت سایت شما می توانند اطلاعات بیشتری در مورد سایت شما داشته باشند و در صورتی که این افراد از سایت شما خوششان بیاید می توانید تعداد مخاطبان سایت خود را افزایش دهید. یکی از روش ها این است که از طریق مشتری ترافیک سایت را افزایش دهید.

بنر های تبلیغاتی موجب می شوند تا افراد به سایت شما سر بزنند. و از این روش، تبلیغ به روش های مختلفی پرداخت می شود. (CTR، نمایش، زمان صرف شده در صفحه وب و …)

اگر هنوز از این روش در تبلیغات بنری خود استفاده نکرده اید لازم است تا بگوییم بهترین روش برای این که بتوانید میزان اثر بخشی و مفید بودن تبلیغات خود را بسنجید استفاده از creatopy analytics است. با استفاده از این ابزار می توانید بفهمید که چند درصد از افرادی که تبلیغ را دیده اند بر روی بنر کلیک کرده اند یا چه تعداد از آن ها پس از کلیک پشیمان شده اند و سایت را ترک کرده اند.

مطالب مرتبط:

اهمیت تبلیغات انلاین و انواع آن

بهترین راه برای تبلیغ یک کسب و کار

نظرات کاربران