پرسونال برندینگ چیست

پرسونال برندینگ چیست ؟

برند سازی شخصی بهترین راه برای جذب مخاطب های بیشتر و ایجاد یک شخصیت برجسته جهانی است. ارتباط برقرار کردن مشتریان با صاحبان کسب و کار به ایجاد حس اعتماد در آن ها کمک بسیاری می کند. با یک جستجوی سریع در گوگل متوجه می شویم مردم عادی در سراسر جهان از ابزارهای جدید تجارت به ویژه رسانه های اجتماعی برای ایجاد برند های شخصی خود استفاده می کنند و با این کار مخاطبان بسیاری را به وب سایت ها و حساب های  اجتماعی خود جذب می کنند.

بنابراین در مطلب پیش رو به این موضوع که پرسونال برندینگ چیست ، چه اهمیتی دارد و چگونه باید یک نام تجاری آنلاین و قوی برای کسب خود ایجاد کنیم، می پردازیم.

پرسونال برندینگ 

پرسونال برندینگ چیست ؟

برند سازی شخصی یا همان پرسونال برندینگ فرآیند ایجاد و تأثیر گذاری بر درک عمومی مخاطبان بوده و بهترین راه برای نشان دادن منحصر به فرد بودن است.

برند سازی شامل تمام روش هایی می شود که شما برای تبلیغ از آن ها استفاده می کنید تا یک شخصیت عمومی برای تجارت خود ایجاد کنید.

در عصر جدید دیگر فقط مدیران مشهور و یا افرادی که در برنامه های تلویزیونی شرکت می کنند از مارک های شخصی سود نمی برند، بلکه هر کسی می تواند با توسعه نام تجاری شخصی خود به صورت آنلاین شناخته شده و به شهرت برسد.

جف بزوس در جواب این سوال که پرسونال برندینگ چیست می گوید:” برند شما در واقع همان چیزی است که مردم در نبود شما در مورد آن صحبت می کنند.” بنابراین مطمئن شوید که آن ها حرف های خوبی در مورد شما خواهند گفت.

اهمیت پرسونال برندینگ چیست ؟

برند سازی شخصی بهترین راه برای معرفی خود به عنوان متخصص در یک حوزه است. این کار به شما کمک می کند تا با قرار گرفتن در بین افراد مختلف، سود بالایی کسب کنید و همچنین موضع مشخصی در مورد اهداف تجاری و ارزش های خود داشته باشید.

داشتن یک نام تجاری شناخته شده و حرفه ای می تواند شانس شما را در کسب و کار جدید افزایش دهد. هرچه مشتریان بیشتر درمورد شما بدانند، احتمال خرید آن ها بیشتر می شود.

علاوه بر این برند سازی شخصی باعث به وجود آمدن اعتماد، تعهد و اجتماع در اطراف نام تجاری شما شده و در نتیجه منجر به روابط بهتر با مشتریان و ایجاد فرصت های جدید می شود.

اهمیت پرسونال برندینگ چیست ؟

آشنایی با انواع برند های شخصی

تا این قسمت از مقاله متوجه شدیم پرسونال برندینگ چیست و چه اهمیتی در کسب و کارها دارد. در این قسمت از مطلب قصد داریم شما را با انواع برند سازی شخصی آشنا کنیم. که عبارت است از:

  1. افراد نوع دوست: این افراد به دلیل کمک به دیگران و اختصاص وقت خود برای امور خیریه شناخته می شوند. مانند آنجلینا جولی، دالی پرتون و بیل گیتس و … که همگی در این گروه قرار دارند.
  2. حرفه ای ها: از نظر حرفه ای ها موفقیت بر همه چیز مقدم است. این نام های تجاری به دلیل پیشرو بودن در صنعت خود و به اشتراک گذاری اطلاعات، شناخته شده هستند. مانند ایلان ماسک، جف بزوس و سیمون سینک.
  3. Hipsters (نو پرست): این مارک ها اغلب نوع دوستی و شغل گرایی را با هم ترکیب می کنند و بیشتر بر روی به اشتراک گذاشتن اطلاعات تمرکز می کنند و بهترین گزینه برای افرادی که به دنبال محصولات شیک و جدید هستند، محسوب می شوند.
  4. بومرنگ: برندهایی از نوع بومرنگ، محتوای خود را برای ایجاد جنجال های کوچک و بزرگ به اشتراک می گذارند. آن ها ممکن است حتی اعتقادی به محتوای تولیدی خود نداشته باشند، اما به این دلیل که تحریک آمیز است به اشتراک گذاشته می شود.
  5. اتصال دهنده ها: این افراد عاشق جمع کردم مردم دور هم هستند و به ایجاد اجتماعات افتخار می کنند. آن ها اغلب خلاق بوده و از تایید دیگران لذت می برند. مانند بلاگر های اینستاگرام.
  6. برند های برگزیده: مارک های انتخابی یا برند های برگزیده، فقط اطلاعات را با مخاطبان خاصی به اشتراک می گذراند. آن ها بسیار مدبر بوده و وقت خود را صرف تنظیم اطلاعات برای مخاطبان خود می کنند.

در واقع درک این موضوع که پرسونال برندینگ چیست و چگونه عمل می کند، اولین قدم برای بهبود آن است.

 

نکاتی برای بهبود نام تجاری با استفاده از رسانه های اجتماعی

نکاتی برای بهبود نام تجاری با استفاده از رسانه های اجتماعی

در عصر رسانه های اجتماعی، نام تجاری شخصی شما بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

مشتریان برای اینکه ببینند شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید و چگونه می توانید به آن ها کمک کنید، در رسانه های آنلاین و بسترهای اجتماعی شما را رصد می کنند و اگر در این محیط حضور نداشته باشید مسلما بسیاری از مشتریان و فرصت های جدید خود را از دست خواهید داد.

بنابراین در این دوره اینکه بدانیم پرسونال برندینگ چیست و چگونه فضای مجازی به بهبود آن کمک می کند، بسیار مهم است. در ادامه به چند نکته برای بهبود برند شخصی در رسانه های اجتماعی اشاره می کنیم:

  1. حساب های اجتماعی خود را مرتبط و به روز نگه دارید.
  2. از برنامه زمانبندی رسانه های اجتماعی برای ارسال مرتب پست ها استفاده کنید.
  3. محتوای مورد علاقه مخاطبان خود را تولید کنید.
  4. در صوت امکان با مخاطبان خود صحبت کرده و این گفتگوها را به اشتراک بگذارید.
  5. گروه های آنلاین مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کرده و در آن ها عضو شوید.
  6. صدا، لحن و تصویر برند تجاری خود را در محیط های مختلف مجازی ثابت نگه دارید.
  7. مخاطبین خود را با استفاده از ایمیل مارکتینگ و قیف های فروش هوشمندانه انتخاب کنید.
  8. محتوای خود را مثبت نگه دارید.

در یک جمله اگر بخواهیم بگوییم پرسونال برندینگ چیست ؟ در واقع باید گفت: پرسونال برندیگ یا برند سازی شخصی چیزی است که شما را از سایر رقبا متمایز می کند. ایجاد یک نام تجاری شخصی به صاحب کسب و کار این امکان را می دهد تا به شخصیتی برجسته که مردم او را می شناسند و همچنین  به او اعتماد داشته و دوستش دارند، تبدیل شود.

نظرات کاربران