گیمیفیکیشن در بازاریابی ، سکوی پرتاب کسب و کار شما

تلاش های غلط و فرایند های ساخته شده برای کلمات کلیدی را فراموش کنید و به مزایای گیمیفیکیشن در بازاریابی پی ببرید. حقیقت این است که بازاریابی همیشه با اتفاقات روز دنیا در حال پیشرفت است و دائماً در حال تحول است. با وجود حوزه های در حال تغییر فناوری، فرهنگ، تجارت و غیره که همه در نحوه یک بازاریابی موفق تاثیر می گذارند، افراد بازاریاب همیشه باید به دنبال راه و روش های جدیدی باشند. گیمیفیکیشن در بازاریابی بسیار پیچیده و در عین حال آسان است. اگر علاقه مند به بازاریابی هستید حتما در رابطه با گیمیفیکیشن در بازاریابی مطالعه کنید و سطح اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. ما در این مقاله به گیمیفیکیشن در بازاریابی می پردازیم و به شما تمامی جوانب آن را توضیح می دهیم و مزایا و معایب آن را بررسی می کنیم.چ

 گیمیفیکیشن در بازاریابی چگونه عمل می کند؟

اگر تیم شما هنوز با گیمیفیکیشن در بازاریابی آشنایی ندارد، سخت در اشتباه هستید و از سایر رقبا، بسیار عقب مانده اید. بگذارید ابتدا با بازی های سرگرم کننده شروع کنیم. همان گونه که می دانید ما انسان ها به عنوان موجوداتی اجتماعی همواره به سمت ماجراجویی و پیروزی و دستاورد های ارزشمند می رویم. جالب است بدانید که همه این موارد را می شود در بازی ها به دست آورد و از آن ها نهایت لذت را برد. بازی ها همواره این امکان را به افراد می دهند تا از تمامی مراحل لذت ببرند و خود را سرگرم و محو بازی کنند. گیمیفیکیشن در بازاریابی به این صورت است که اطلاعات افراد را در اختیار خود قرار می دهد و ضبط می کند.

گیمیفیکیشن در بازاریابی

در بازاریابی سنتی و معمولی شما نمی توانید به طور غیر منتظره ‌ای تبلیغ خود را برای کاربران به نمایش بگذارید تا توجه آن ها را به دست بیاورید و آن ها را به خود سمت جذب کنید؛ اما در بازاریابی به وسیله گیمیفیکشن شما به راحتی می توانید تمام کار های نام برده شده را انجام دهید و تبلیغ خود را به راحتی به وسیله بازی ها به چندین هزار نفر در سراسر دنیا و یا نقطه ای خاص نشان دهید. به همین دلیل است که کاربران انگیزه ای برای انجام بازی پیدا می‌ کنند و این به معنای این است که هرگونه تعامل از آن نقطه به بعد، در واقع تعامل با شرکت است.

با برقراری این تعامل فرصتی برای شرکت به دست می آید تا در تعامل با مخاطبان خود موفق باشد و با آن ها ارتباط برقرار کند و آن ها را به سمت خود جذب کند. این فرصت زمانی به دست می‌آید که  کاربر در حال انجام بازی است و سرگرم آن شده است. اکنون شرکت این فرصت را به دست آورده است تا پیام های خود را در حین بازی به نمایش بگذارد.

بازی ها سطح تعامل خوبی را برقرار می کنند که  که در مقایسه با ویدیو ها عملکرد بسیار بهتری دارند. همه ما معمولاً در حین بازی ها سرگرم می شویم و در آن ها غرق می شویم، در حالی که ما اصلاً متوجه نمی شویم که تبلیغات زیادی در حال پخش شدن هستند و ما از آن ها با خبر نیستیم؛ اما در عین حال آن ها در ذهن ما می مانند.

معایب بازاریابی سنتی

معایب بازاریابی سنتی

بستگی به امکانات و دسترسی های هر پروژه معمولاً بازاریابی سنتی می تواند بسیار گران قیمت و نجومی به پای شما تمام شود. رسیدن به اهداف مورد نظر در بازاریابی سنتی می تواند بسیار طولانی و گران قیمت و پر هزینه باشد. همچنین ممکن است شما به تعداد زیادی نیرو و افراد مختلف نیاز پیدا کنید. این در حالی است که گیمیفیکیشن در بازاریابی به شما کمک می کند تا از سرویس های آنلاین استفاده کنید و به راحتی به اهداف خود برسید. گیمیفیکیشن در بازاریابی کار سختی به حساب نمی آید و استفاده از آن معمولاً پر هزینه نیست.

هنگامی که مشتریان بازی را انجام می دهند و برای آن دستاورد و پاداشی را دریافت می کنند، از آن احساس بسیار خوبی را می گیرند. بنابراین انجام این حرکت باعث می شود تا کاربران تبدیل به مشتریان شما در آینده شوند. برای مثال یک شرکت، برای تبلیغ خود بازی ای را ساخته است که کاربران در آن بازی باید محصولاتی را از روی زمین جمع آوری و درون یک سطل بریزند. این محصولات، محصولات جدید همان شرکت هستند که بر روی زمین قرار گرفته اند. کاربر در حین بازی کردن و جمع آوری کردن محصولات، با شکل آن ها آشنا می شود و این اطلاعات در ذهن او ثبت می شوند. اکنون هنگامی که آن کاربر بخواهد محصولی را خریداری کند، ممکن است محصول آن شرکت و آن بازی جذاب به یادش بیاید و در هنگام تصمیم گیری برای خرید، این تبلیغ بر روی او تاثیر بگذارد.

جمع بندی

اکنون که می دانید گیمیفیکشن چقدر ممکن است به کمک تیم بازاریابی شما بیاید و به افزایش فروش شما و بهبود شرکت کمک کند، آیا هنوز هم مایل به انجام بازاریابی های قدیمی و سنتی هستید؟ گیمیفیکشن به شما کمک می کند تا بتوانید تبلیغات خود را به گونه ای جذاب برای هزاران هزار فرد مختلف در تمام دنیا پخش کنید و از آن استفاده کنید تا به برند یا شرکت خود کمک بزرگی کنید. به سراغ یک تیم متخصص بروید تا به شما در زمینه گیمیفیکیشن در بازاریابی کمک کند. امید است که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا با گیمیفیکیشن در بازاریابی آشنا شده باشید و نحوه کارکرد آن را بدانید.

نظرات کاربران