ابزار تحلیل سایت و کاربردهای آن

استفاده از ابزار تحلیل سایت هوشمند یک روش آسان، ارزان و حتی گاهی اوقات رایگان برای دانستن همه ی اطلاعاتی است که در مورد سایت خود نیاز دارید. ویژگی این ابزار میتواند برای بهبود هر چه سریعتر سایت شما و تحلیل درست تر و دقیق تر به شما کمک کند.  هر بازدید کننده مجموعه ای از اطلاعات خاص خود را به همراه می آورد که باید جمع آوری، اندازه گیری، تحلیل و گزارش شوند. اگر ندانید این اطلاعات چه چیزهایی هستند، چه کاربردی دارند و در واقع به چه چیزی نگاه می کنید ممکن است برای شما گمراه کننده باشد و از استفاده صحیح از این اطلاعات محروم بمانید.تلاش برای درک رفتار بازدید کنندگان سایت و تحلیل جامع تر آن زمان بر است و ممکن است گمراه کننده باشد.

خوشبختانه ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانند تمام اطلاعات جمع آوری شده را به یک گزارش قابل فهم تبدیل کنند و در مورد بازدید کنندگان سایت مدنظر به شما بینش مورد نیاز و درست تری را بدهند. هنگامی که به دانش ابزارها مسلط باشید متوجه میشوید برای بهتر شدن سایت باید چه تغییراتی ایجاد کنید تا کارآمد آن بیشتر شود. در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم 8 ابزار تحلیل سایت هوشمند را به شما معرفی کنیم.

ابزار تحلیل سایت

ابزار تحلیل سایت

1.ابزار تحلیل سایت Google Analytics

گوگل آنالیز (Google Analytics ) یکی از بهترین ابزارهای تحلیل سایت هوشمند است که هر مالک سایتی می تواند برای ردیابی و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به ترافیک سایت خود از آن به صورت رایگان استفاده کند. با استفاده ازابزار Google Analytics خواهید دید که چه کلمات کلیدی بیشترین بازدید کننده را به صفحات شما هدایت می کنند و چه ویزگی هایی در سایت شما بازدید کنندگان را دلزده و خسته می کنند. ابزار تحلیل سایت هوشمند Google Analytics  گزارشی برای سایت شما ایجاد می کند که شامل اطلاعاتی درباره بازدیدکنندگان، منابع ترافیک، اهداف و محتوا سایت شما است. نکته منفی ابزار Google Analytics این است که بروزرسانی اطلاعات آن ممکن است زمان بر باشد. ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که هم اکنون با بروزرسانی های بی درنگ اطلاعات مورد نظر شما را ارائه می دهند.

ابزار تحلیل سایت

ابزار تحلیل سایت

2.ابزار تحلیل سایت Spring Metrics

Spring Metrics  ابزار تحلیل هوشمندی است که روند جمع آوری اطلاعات را ساده تر می کند. برای دریافت پاسخ سوالات خود لازم نیست که یک متخصص داده حرفه ای باشید. بر خلاف ابزار Google ، Analytics Spring Metrics مسیر بازدید کننده را در سایت شما از زمان ورود شما تا زمان ترک سایت دنبال می کند. همه این تحلیل ها با 49 دلار در ماه در برنامه استاندارد Spring Metrics گنجانده شده است. البته اگر برای اولین بار ثبت نام می کنید می توانید آن را به مدت 14 روز رایگان امتحان کنید. سادگی این ابزار تحلیل سایت باعث می شود بسیاری از دارندگان وب سایت از Google Analytics استفاده نکنند.

ابزار بررسی سایت

ابزار بررسی سایت

3.ابزار تحلیل سایت Woopra

Woopra ابزار تحلیل سایت هوشمند دیگری است که ردیابی و تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت شما را در زمان واقعی آن ارائه می دهد در حالی که به روزرسانی ابزار Google Analytics ساعت ها به طول می انجامد. Woopra یک برنامه ابزاری برای دسک تاپ است که اطلاعات بازدید کنندگان را به صورت زنده به شما می دهد. این اطلاعات عبارتند از مکان زندگی آنها، وضعیت فعلی آنها و مکان هایی که در سایت شما بازدید کرده اند. شما همچنین می توانید با استفاده از این ابزار بصورت زنده با بازدید کنندگان سایت گپ بزنید. این امکان می تواند یک ویژگی عالی برای سایت های تجارت الکترونیکی و فروشگاه های آنلاین برای افزایش تعامل با مشتریان باشد.ابزار Woopra یک طرح رایگان و همچنین چندین گزینه پولی به شما ارائه می دهد.

ابزار بررسی سایت

ابزار بررسی سایت

4.ابزار تحلیل سایت Clicky

اگر فقط یک سایت و یک حساب حرفه ای با پرداخت ماهانه داشته باشید Clicky می تواند به عنوان یک ابزار تحلیل سایت خدمات رایگان به شما ارائه دهد. Clicky با تجزیه و تحلیل بی درنگ از جمله قابلیت Spy View  به شما این امکان را می دهد که بازدید کنندگان فعلی حاضر در سایت خود را مشاهده کنید. استفاده از داشبورد Clicky ساده است و تمام اطلاعاتی را که می خواهید به وضوح مشاهده کنید در آن قرار دارد. این سرویس دارای یک نسخه موبایل نیز است که به راحتی می توانید آمار سایت خود را در هر مکانی بررسی کنید.

ابزار تحلیل سایت

ابزار تحلیل سایت

5.ابزار آنالیز سایت Mint

Mint یک ابزار تحلیل سایت هوشمند است که به صورت خودکار میزبانی می شود و هزینه ثبت نام هر سایت در آن 30 دلار است. با استفاده از Mint شما از آمارهای لحظه ای بهره مند می شوید که با Google Analytics نمی توانید چنین امکانی را به دست آورید. شما می توانید بازدید کنندگان سایت را ردیابی کنید که از کجا می آیند و چه صفحاتی را مشاهده می کنند. علاوه بر این Peppermill  بخشی از Mint است که به شما این امکان را می دهد که هرگونه تنظیماتی را که مایلید انجام دهید و با استفاده از چندین افزونه رایگان استفاده از آن برای شما راحت تر شود.

ابزار آنالیز سایت

ابزار آنالیز سایت

6.ابزار بررسی سایت Chartbeat

Chartbeat به عنوان یک ابزار تحلیل سایت هوشمند به کاربران اجازه می دهد تا با کسب اطلاعات فوری بیشترین بهره را از داده های سایت خود ببرند. Chartbeat دائما بازدید کنندگان و کارهایی را که در سایت شما انجام می دهند را تحت نظر دارد. با این کار اطلاعات لازم برای ایجاد تغییرات در محتوا یا کلیت سایت شما فراهم می شود. با ثبت نام در Chartbeat یک ماه عضویت رایگان دریافت می کنید و بعد از آن برای استفاده از برنامه ها باید 9.95 دلار در ماه شروع بپردازید.

ابزار تحلیل سایت

ابزار تحلیل سایت

7.ابزار آنالیز سایت Kissmetrics

Kissmetrics یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت است. به مشتریان امکان می دهد تا حرکات بازدید کنندگان را به صورت جداگانه در سرتاسر سایت های خود دنبال کنند. شما می توانید ببینید که چگونه رفتار بازدید کنندگان با گذشت زمان تغییر می کنند، الگوها را شناسایی می کنید و نمونه های ارجاع دهنده اخیر را در میان سایر آمار مشاهده می کنید. این سرویس جدول زمانی از فعالیت بازدید کنندگان در قالب تصویری قابل فهم به شما ارائه می دهد. می توانید این سرویس را به مدت 30 روز رایگان امتحان کنید.

ابزار تحلیل سایت

ابزار تحلیل سایت

8. ابزار بررسی سایت UserTesting

UserTesting یک ابزار تحلیل سایت هوشمند است که با یک روش منحصر بفرد اقدام به جمع آوری اطلاعات در مورد کاربران سایت شما می کند است. شما در ازای انتخاب گروهی از شرکت کنندگان برای انجام مجموعه ای از وظایف در سایت خود، مبلغی را پرداخت می کنید. کاربر و فعالیت های او در قالب ویدئو ضبط می شود. حدود یک ساعت بعد می توانید بازخورد های مورد نیاز خود را دریافت کنید. با استفاده از این سرویس شما می توانید افکار واقعی کاربران را در مشخصات جمعیتی هدف خود ببینید.

مقالات مرتبط:

ابزار دیجیتال مارکتینگ

نظرات کاربران