هدف ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت

ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت چیست؟

برای آن که بتوانید به خوبی با ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت آشنا شوید، ابتدا باید به طور کامل متوجه شوید که لینک اسپم چیست و چه تاثیری در سئوی وب سایت شما دارد. لینک اسپم که با هرزنامه وبلاگ یا ویکی اسپم نیز شناخته می شود، یک روش کلاه سیاه است. هنگامی که از تعداد زیادی لینک و پیوند که هیچ ربطی به موضوع مقاله مربوطه ندارند، در وب سایت ها، انجمن های گفتگو، نظرات وبلاگ ها، پست های مهمان یا هر مکان دیگری استفاده می شود، در واقع از روش لینک اسپم استفاده شده است. این امر به طور کلی از طریق خرید بسته های لینک سازی به دست می آید.

هدف از استفاده از لینک های اسپم چیست؟

تعریف لینک های اسپم برای بسیاری از افراد ساده و آشنا است و برای آن که بهتر بتوانید ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت آشنا بشناسید، ابتدا باید شما را با هدف استفاده از لینک های اسپم و این که چرا این لینک ها مورد استفاده قرار می گیرند، آشنا کنیم. اما بهتر است قبل از آن که با هدف استفاده از لینک های اسپم و ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت آشنا شوید، متوجه شوید که چرا از بک لینک ها و پیوند های خروجی در وب سایت ها استفاده می کنند.

بک لینک ها نشان دهنده اعتبار یک وب سایت هستند. زمانی که بک لینک های با کیفیت و معتبری به وب سایت شما اشاره می کنند، موتور جستجو گوگل متوجه می شود که دلیل اشاره این حجم از لینک و پیوند به وب سایت شما، کیفیت و اعتبار محتوای شما است. زیرا اگر محتوای وب سایت شما ضعیف و بی کیفیت بود، این تعداد از لینک ها و پیوند های خارجی به وب سایت شما اشاره نمی کردند. حال، همانطور که در ابتدا در قسمت تعریف لینک های اسپم توضیح دادیم، لینک های اسپم یک روش کلاه سیاه به شمار می آیند.

روش کلاه سیاه، به روش هایی گفته می شود که وب سایت ها از آن ها استفاده می کنند تا با دور زدن قوانین و پروتکل های سئو، رتبه وب سایت خود را در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل یا SERP بالا ببرند تا ترافیک و بازدید وب سایتشان افزایش یابد. حال همانطور که گفتیم، هر چه تعداد لینک ها و پیوند هایی که به یک وب سایت اشاره می کنند، بیشتر باشد، اعتبار آن وب سایت نزد گوگل بالاتر می رود و در ادامه، این افزایش اعتبار، منجر به بهبود سئو و افزایش رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل می شود.

زمانی که شما از لینک های اسپم در وب سایت خود یا در انجمن های گفتگو یا در نظرات پست ها یا در هر مکان دیگری استفاده می کنید، شما در واقع سعی می کنید با لینک هایی بی کیفیت که هیچ ارتباطی با محتوایی که در آن قرار گرفته اند، ندارند، اعتبار وب سایت خود را نزد موتور جستجو گوگل افزایش دهید.

حال که با مفهوم لینک های اسپم و این که چه کاری انجام می دهند، به خوبی آشنا شدید، در این قسمت می خواهیم شما را با ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت نیز آشنا کنیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.هدف ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت

چرا از استفاده از لینک های اسپم خودداری کنیم؟

ممکن است پیش خود فکر کنید که دلیل این که بخواهید با ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت آشنا شوید و آن ها از بین ببرید چیست؟ اگر لینک های اسپم به هر روشی، منجر می شوند که سئو وب سایت شما بهبود یابد و اعتبار وب سایت شما نزد موتور جستجو گوگل بالا رود، چرا بخواهیم مانع این کار شویم؟

طبیعی است که گوگل متوجه شده است که وب سایت های زیادی از این روش برای افزایش رتبه وب سایت خود در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل استفاده می کنند و مطمئن باشید که شرکتی به بزرگی گوگل، راه ها و روش هایی برای برخورد با این وب سایت ها اتخاذ کرده است. به احتمال زیاد، استفاده از لینک های اسپم، بیش از آن که به نفعتان باشد، به ضررتان است. زمانی که ربات های موتور جستجو گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری، متوجه شوند که وب سایتی از روش لینک های اسپم استفاده می کند، رتبه آن وب سایت را در صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP پایین می آورد. حتی ممکن است گاهی اوقات، صفحات آن وب سایت را فهرست بندی یا ایندکس نکند که این کار به معنی حذف وب سایت به طور کامل از صفحات نتایج موتور جستجو است. چنین کاری، لطمه جبران ناپذیری به ترافیک و اعتبار یک وب سایت وارد می کند و سود صاحبان وب سایت به طرز شدیدی پایین می آید. در نتیجه چون ممکن است چنین لطمه هایی به وب سایت شما وارد شود، بهتر است از استفاده از لینک های اسپم، خودداری کنید.

چرا از استفاده از لینک های اسپم خودداری کنیم؟

ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت

به دلیل گستردگی استفاده از روش لینک های اسپم و ضربه ای که این لینک ها می توانند به اعتبار و ترافیک یک وب سایت وارد کنند، روش های متفاوتی به عنوان ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت به متخصصان سئو و صاحبان وب سایت ها معرفی شده است.

امروزه اکثر وبلاگ نویسی ها، انجمن های گفتگو و سیستم های نرم افزاری وب سایت، روش هایی برای به حداقل رساندن یا حتی حذف لینک ها و پیوند های اسپم دارند. به طور مثال، MT-Blacklist، یک افزونه رایگان است که شما می توانید با استفاده از این پلاگین، لینک های اسپم را شناسایی کنید و آن ها را از وب سایت خود حذف نمایید.

تقریبا هر پیوندی که برای یک وب سایت بی اهمیت باشد و هیچ ربطی به محتوایی که در آن قرار گرفته است نداشته باشد، یک پیوند و لینک اسپم است. در زیر لیستی از لینک های اسپم که معمولا در وب سایت ها دیده می شوند،‌ تهیه کرده ایم. یک ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت، بررسی لینک های وب سایتتان و مقایسه آن لینک ها با لیست زیر است.

  • لینک های دامنه های جریمه شده
  • لینک های وب سایت های اسپم (وب سایت های هرزه نگاری، کازینو، مواد مخدر)
  • لینک ها از وب سایت هایی که با زبان وب سایت مطابقت ندارند.
  • تعداد زیادی لینک از وب سایت های غیر مرتبط

 

 

 

نظرات کاربران