ایجاد وفاداری به برند

راه های ایجاد وفاداری به برند

وفاداری به دو صورت وجود دارد. نوع اول وفاداری به خاطر قیمت ها و تخفیف های شرکت است که باعث می شود مشتری به خاطر قیمت های مناسب نسبت به قیمت های شرکت وفادار شود. اما وفاداری نوع دوم، وفاداری نسبت به برند است که بر اساس تجربه مشتری به دست می آید. وفاداری به برند در واقع باعث می شود که مشتریان باور کنند که برند مورد نظرشان که نسبت به آن وفادار هستند، برند خاصی است و کیفیت و خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه می دهد. به همین خاطر است که ایجاد وفاداری به برند بسیار مهم است.

کسی نسبت به برند شما وفادار شده است، دیگر برایش مهم نیست که شما چه قیمتی روی محصولات خود می گذارید زیرا باور دارد که شما کیفیت بهتری را نسبت به رقبا ارائه می دهید.

روش های ایجاد وفاداری به برند

ایجاد وفاداری به برند

اکثر محصولات با نام های تجاری معتبر امروزه سعی در این دارند که بتوانند با محصولات قدیمی و جدید رقیب خود رقابت کنند و بازار را به دست بگیرند. برای انجام این کار، باید بازاریابی ها و تاکتیک های مختلفی به کار گرفته شود. یکی از راه های جذب مشتریان، ایجاد وفاداری به برند است که باعث می شود مشتریان تمایل داشته باشند فقط از شما خرید کنند. برای این که بتوان مردم را نسبت به برند خود وفادار کرد، باید چندین کار انجام داد. این کار ها شامل موارد زیر می شوند :

ارائه بهترین کیفیت

اولین، مهم ترین و حساس ترین نکته ای که باید به آن دقت کنید، این است که بهترین کیفیت را ارائه دهید. ارائه محصولات با کیفیت بالا می تواند باعث ایجاد وفاداری برند شود و مردم را به نسبت به خرید محصولات برند شما سوق دهد.

مهم نیست که چقدر بودجه بازاریابی زیادی دارید یا چند نفر از افراد مشهور برند شما را تبلیغ کرده اند، اگر کیفیت خوبی را ارائه ندهید، تمام کار های شما شکست خواهند خورد زیرا اینترنت امروزه بیش از پیش گسترش یافته است و محصولات بی کیفیت همیشه در شبکه های اجتماعی مورد تمسخر قرار می گیرند.

خلاف این موضوع نیز درست است. اگر شما کیفیت خوبی را ارائه دهید و با این حال بازاریابی چندان قدرتمندی نداشته باشید، باز هم می توانید ایجاد وفاداری به برند را انجام دهید و مردم را به سمت برند خود جذب کنید زیرا محصول با کیفیت توسط طرفداران شما تبلیغ خواهد شد و مردم نیز از وجود برند شما مطلع خواهند شد.

خدمات مشتری

ارائه بهترین کیفیت

حقیقتا ارائه خدمات به مشتری برای شما هزینه زیادی خواهد داشت. پشتیبانی های چت 24 ساعته، مدیران رسانه های اجتماعی ، اپراتور های تلفن ، همه و همه هزینه خواهند داشت و هزینه های کلی شرکت را بالا خواهند برد. اما این را بدانید که این هزینه ها ارزشش را دارد زیرا مشتری از این که متوجه شود خدمات درجه یکی را بعد از خرید محصول دریافت می کند، قطعا نسبت به آن برند علاقه مند خواهد شد.

به همین خاطر است که یکی از راه های ایجاد وفاداری به برند، خدمات دهی به مشتری است. وقتی مشتری متوجه شود که یک برند خدمات بسیار خوبی را بعد از خرید محصول ارائه می دهد ، ناخودآگاه نسبت به آن برند وفادار خواهد شد. خدمات دهی در واقع یکی از مواردی است که در یک بازار پر از رقیب می تواند شما را از دیگران متمایز کند و افراد را به سمت برند شما جذب کند.

استخدام سفیر برند

ایجاد وفاداری به برند

یک راه ایجاد وفاداری به برند، استخدام سفیران برند است. اگر کیفیت خوبی داشته باشید، مشتریان قطعا از محصولات شما در شبکه های اجتماعی حرف خواهند زد و در مورد آن تبلیغ خواهند کرد. اما استخدام یک سفیر برند نیز می تواند خوب باشد. سفیران برند ، در واقع سخنگویان شرکت هستند. سفیران برند ، تجربه بسیار زیادی در بازاریابی دارند و در شبکه های اجتماعی و پلتفرم ها فعال هستند. سفیر برند معمولا فردی است که معتبر و حرفه ای است و دانش عمیقی از محصولات و خدمات شما دارد. علاوه بر این ها ، سفیران برند می توانند نقش حیاتی در جمع آوری اطلاعات از رقیب شما داشته باشند. کسب اطلاعات از رقیب و استفاده از آن ها برای بهبود خدمات می تواند به سود آوری بیشتر شما منجر شود.

  • وفاداری به برند چرا اهمیت دارد؟

ایجاد وفاداری به برند و خود وفاداری به برند بسیار مهم است زیرا وفاداری به برند، محرک اصلی سودآوری شرکت است. 65 درصد از در آمد بیشتر شرکت ها با استفاده از وفاداری که مردم نسبت به برند مورد نظرشان دارند، کسب می شود.

  • تفاوت وفاداری به برند و وفاداری مشتری چیست؟

در واقع در وفاداری به برند، مشتری باور دارند که برند شما محصولات شما کیفیت بالاتری را نسبت به رقبا ارائه می دهد. به همین خاطر قیمت محصول معمولا برای مشتری مهم نیست اما در وفاداری مشتری، همه چیز فقط به قیمت بستگی دارد و اگر قیمت های پایین تری را ارائه دهید ، مشتری به سمت برند شما جذب خواهد شد.

نظرات کاربران