ایده فروشگاه اینستاگرامی

بهترین ایده فروشگاه اینستاگرامی و راهکار های افزایش فروش

در عصر جدید نمی توان قدرت شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت. امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده است اینترنت و سوشال مدیا در همه عرصه ها حضوری بسیار چشم گیر داشته باشد. به همین دلیل است که یک کسب و کار نمی تواند بدون کمک گرفتن از آن پیشرفت کند. یکی از پلتفرم های بسیار فعال دنیا، اینستاگرام است که به دلیل داشتن بیش از 500 میلیون کاربر فعال، یکی از معروف ترین پلتفرم های بازاریابی رسانه های اجتماعی به شمار می رود. به همین خاطر، داشتن ایده فروشگاه اینستاگرامی می تواند به کسب و کار شما رونق ببخشد. پس اگر می خواهید کسب و کارتان با جامعه مدرن پیش رود، در معرفی ایده های فروشگاه اینستاگرامی با ما همراه باشید.

ایده فروشگاه اینستاگرامی

ایده فروشگاه اینستاگرامی

بیشتر مشاغل ظرفیت این را دارند که از طریق اینستاگرام کار خود را جلو ببرند و محصولاتشان را به فروش برسانند. این کار مزایای زیادی دارد؛ برای مثال گاهی در بعضی از شغل ها، با راه انداختن یک پیج فروشگاهی دیگر نیازی به داشتن فروشگاه حضوری نیست. بنابراین هزینه فضای فروشگاه از مجموع هزینه ها کم می شود. در ادامه چند ایده فروشگاه اینستاگرامی معرفی می کنیم:

  • عکاسی
  • نقاشی
  • مجسمه سازی
  • طراحی گرافیک
  • آرایشگری
  • طراحی وب
  • طراحی داخلی
  • بازاریاب رسانه های اجتماعی
  • آشپزی و شیرینی پزی
  • اینفلوئنسر سفر، غذا، سبک زندگی، متخصص و حرفه ای و حیوانات
  • معرفی محصول
  • فروش پوشاک

5 راهکار موثر در افزایش فروش فروشگاه اینستاگرامی

راهکار موثر

با استفاده از راهکار های زیر می توانید کسب و کار کوچک خود را در دنیای مدرن آغاز کنید:

  1. پشت صحنه کسب و کار خود را به مشتریان نشان دهید.

نیازی نیست تمام راز ها و روش های منحصر به فرد خود را به مشتریان و مخاطبان نشان دهید. با این حال، نشان دادن نحوه آماده کردن و ارسال محصولات باعث می شود مخاطبان بیشتر به شما اعتماد کنند؛ زیرا می بینند که مهارت انجام کار خود را دارید.

  1. الهام بخش مشتریان باشید.

می توانید به مشتریان خود نشان دهید که چگونه از محصول شما در زندگی واقعی خود استفاده کنند؛ به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه اینترنتی لباس دارید، به مخاطبانتان نشان دهید که چگونه می توانند آن لباس ها را با هم ست کنند و یک استایل جذاب به وجود آورند. پس از آن، می توانید یک پست از مدلی که در حال استفاده از کالای شما در زندگی عادی و روزمره است در صفحه فروشگاه قرار دهید. به دنبال مدل های حرفه ای نباشید؛ خود شما نیز می توانید این کار را انجام دهید.

  1. محصولات جدید خود را نشان دهید.

اگر محصول جدیدی دارید، پس فرصت این را دارید که بهترین پست اینستاگرامی را منتشر کنید. این کار می تواند مشتریان شما را مجاب به خرید کند. اگر می خواهید یک پست زیباتر از محصول خود داشته باشید، به پس زمینه فیلم یا عکس گل و گیاه اضافه کنید. زیبایی تصویر شانس شما را برای فروش افزایش می دهد.

  1. نمای داخلی فروشگاه خود را نشان دهید.

اگر فروشگاه شما فقط اینترنتی نیست، می توانید با نشان دادن نمای داخلی فروشگاه مخاطبانتان را به بازدید از آن تشویق کنید. این می تواند اعتماد مشتریان را نیز بیشتر کند. توجه داشته باشید که زمانی از فروشگاه عکس یا فیلم بگیرید که بهترین حالت را داشته باشد.

  1. تبلیغات و رویداد های مختلف داشته باشید.

یک ایده فروشگاه اینستاگرامی نباید تنها به پست محصولات، فروشگاه و تصاویر تجاری محدود شود؛ بلکه استفاده های بهتری نیز می توانید از این پلتفرم داشته باشید. در صفحه خود از تبلیغات و رویداد هایی که در آینده رخ خواهند داد پست بگذارید. برای جذابیت بیشتر تصاویر زیبا طراحی کرده و متن را به حداقل برسانید.

چگونه یک پست موفق بسازیم؟

پست موفق

بعد از معرفی راهکار هایی برای موفقیت ایده فروشگاه اینستاگرامی باید ببینم که چگونه می توان پست هایی عالی و با سرچ زیاد منتشر کنیم:

  • تعیین کنید چه چیزی مخاطبانتان را جذب می کند.

برای این کار لازم است مخاطبان هدف خود را تعیین کنید. سپس از خود بپرسید که چه چیزی آن ها را بیشتر به وجد می آورد؟ چه چیزی می خواهند ببینند؟ آن ها به چه منظوری شما را دنبال کرده اند؟ پس از یافتن پاسخ این سوالات می توانید پست هایی که مخاطبان هدفتان را جذب می کند، بیابید.

  • هدف داشته باشید.

این که فقط در اینستاگرام پست بگذارید، کافی نیست. اگر مجبور هستید چیزی در رسانه های اجتماعی پست کنید، مطمئن شوید که هدف خاصی را برآورده می کند. مثلا می توانید پست های ادامه دار منتشر کنید.

  • از هشتگ استفاده کنید.

هشتگ ها مانند کلمات کلیدی برای موفقیت ایده فروشگاه اینستاگرامی ضروری هستند. آن ها کسب و کار شما را در اینستاگرام بیشتر نشان داده و این امکان را به کاربران می دهند که پست های شما را پیدا کنند.

  • از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.

پست کردن تصاویر بی کیفیت به برند شما آسیب می رساند. مطمئن شوید که تصاویر با کیفیت منتشر می کنید تا نشان دهند که برند شما چقدر حرفه ای و معتبر است. می توانید از یک عکاس خوب بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد، یا اگر می دانید چگونه عکس های خوبی بگیرید، این کار را خودتان انجام دهید.

  • پست های خنده دار را فراموش نکنید.

درست است که شما به دنبال گسترش ایده فروشگاه اینستاگرامی خود هستید، اما نباید از پست های خنده دار و طنز در پست ها  و استوری های خود غافل شوید. می توانید از میم ها و پست های بامزه ای که به کسب و کارتان مربوط است، استفاده کنید. این کار سبب می شود مخاطبین شما بیشتر به پیجتان سر بزنند.

جمع بندی

ایده فروشگاه اینستاگرامی می تواند به شما کمک کند فروش بهتر و همچنین سود بیشتری از کسب و کار کوچکتان به دست آورید. می توانید در ابتدای کار خود را با یک صفحه اینستاگرام آغاز کرده و سپس از پلتفرم های دیگر نیز استفاده کنید. می توانید از راهکار های مختلفی که موجب پیشرفت پیج فروشگاهی شما می شود بهره ببرید. همچنین پست های جذابی منتشر کنید که افراد بیشتری به سمت فروشگاه شما کشیده شوند.

نظرات کاربران