تبلیغات تلویزیونی

چگونگی ساخت تبلیغات تلویزیونی

هدف اصلی هر کارآفرینی این است که تبلیغات تلویزیونی تاثیرگذار داشته باشد تا مخاطبان و مشتریان بالقوه با کسب و کار و محصولات آن آشنا شوند. یک تبلیغ تلویزیونی قوی و تاثیرگذار باید باعث شود که مخاطبان و مشتریان با آن ارتباط برقرار کنند و آن ها را به آشنایی با محصولات و خدمات شما ترغیب کند.

گزارشی به وسیله شرکت Reuben Rink در زمینه تبلیغات تلویزیونی انجام شده است که نشان می دهد هنگامی که می خواهید یک تبلیغ تلویزیونی برای کسب و کار خود ایجاد کنید، باید به عواملی مثل بودجه و سلیقه مخاطب توجه کنید. در این مقاله ما قصد داریم شما را با تبلیغات تلویزیونی و روش های افزایش تاثیر آن آشنا کنیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

ویژگی های یک تبلیغ تلویزیونی با کیفیت

تبلیغات تلویزیونی

از آن جایی که تبلیغات تلویزیونی بودجه زیادی لازم دارند، کسب و کارها نمی توانند به دفعات برای ساخت تبلیغات تلویزیونی مختلف و متعدد اقدام کنند. به همین دلیل، لازم است که تبلیغاتی که برای تلویزیون ایجاد و پخش می کنند از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا دیگر نیازی به تولید تبلیغات بعدی نباشد.

در زیر لیستی از ویژگی هایی که لازم است یک تبلیغ تلویزیونی داشته باشد تا به یک تبلیغ تلویزیونی با کیفیت و تاثیرگذار تبدیل شود را تهیه کرده ایم:

  • داستان خوب:

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از بازاریابان در زمینه ایجاد تبلیغ تلویزیونی انجام می دهند این است که داستانی قوی برای تبلیغ خود در نظر نمی گیرند. داستان خوب می تواند حجم گسترده ای از مخاطبان را جذب تبلیغ تلویزیونی شما کند و آن ها را با محصولات و خدمات شما آشنا سازد. یک خط داستانی خوب، شروع، میانه و پایانی با تنش و وضوح دارد. در واقع،‌ پایان یک تبلیغ تلویزیونی نباید برای مخاطب گیج کننده باشد.

تبلیغاتی که از اصول داستان سرایی خوب استفاده می کنند، بلافاصله توجه مخاطب را به خود جلب می کنند و نوعی واکنش احساسی را در مخاطب برمی انگیزند. داستان سرایی در تبلیغات تلویزیونی بسیار دشوارتر از داستان سرایی در فیلم یا سریال است. زیرا در فیلم و سریال، کارگردان و نویسنده وقت زیادی دارد تا داستان خود را پرورش دهد و‌ آن را کامل کند. اما یک تبلیغ تلویزیونی زمان کوتاهی برای پخش دارد. به همین دلیل، سازنده یک تبلیغ تلویزیونی باید با وقت کم خود، مخاطب را با داستانی ساده و جذاب همراه کند.

  • تکرار تم در تبلیغ:

تبلیغات تلویزیونی

بهترین تبلیغات فقط ایده های مستقل نیستند. آنها کمپین های تبلیغاتی کاملی هستند که شامل تبلیغات بعدی برای ادامه داستان و توسعه تم یا شخصیت ها می شوند. اگر بخواهیم با مثالی شما را با این موضوع آشنا کنیم، بهتر است به سری تبلیغات Budweiser اشاره کنیم. سری تبلیغات Budweiser قورباغه های نمادین Weis، ‌Bud و Er و بعدا مارمولک های Frank و Louie را نشان می داد.

کمپین های بازاریابی مثل کمپین سری تبلیغات تلویزیونی Budweiser معمولا تبلیغات تلویزیونی تاثیرگذاری هستند، زیرا شخصیت های به یاد ماندنی ایجاد می کنند و آن ها را در بسیاری از ویدیوهای تبلیغاتی تکرار می کنند تا در ذهن مخاطبان باقی بمانند و مخاطبان به آگاهی قابل توجهی از برند برسند.

  • لحن مناسب:

یکی از اصلی ترین عنصرهای یک تبلیغ تلویزیونی با کیفیت و تاثیر گذار این است که سرگرم کننده و جذاب باشد. اما در بعضی اوقات ممکن است حتی سرگرم کننده بودن یک تبلیغ تلویزیونی در بالا بردن کیفیت آن تاثیر گذار نباشد. اگر تبلیغی که برای تلویزیون تولید می کنید، لحن مناسبی برای برند شما نداشته باشد، بازهم ممکن است موفق نشود.

زمانی که به ساخت یک تبلیغ تلویزیونی فکر می کنید، حتما باید به لحنی که لازم است تبلیغ شما از آن برخوردار باشد و ارتباط نزدیکی با برند شما داشته باشد، دقت کنید.

روش ساخت تبلیغات تلویزیونی

روش ساخت تبلیغات تلویزیونی

تا به این جای کار شما را با ویژگی های یک تبلیغ تلویزیونی با کیفیت و تاثیرگذار آشنا کردیم. در این بخش از مقاله قصد داریم به شما روش های ساخت تبلیغات تلویزیونی را معرفی کنیم.

  • با پایان شروع کنید

برای آن که یک نقشه راه قانع کننده برای تبلیغ تلویزیونی خود ایجاد کنید، در اولین قدم باید بدانید که تبلیغ تلویزیونی شما چگونه به اتمام خواهد رسید. شروع با پایان یک راه حل عالی برای ساخت یک تبلیغ تلویزیونی با کیفیت است. پس از آن که از پایان بندی تبلیغ تلویزیونی خود آگاه شدید، می توانید تمامی جوانب و سود و ضرر آن را بررسی کنید.

  • برنامه ریزی قبل از تولید

زمان پخش تبلیغات تلویزیونی معمولا بیشتر از شصت ثانیه نیست و معمولا هم هر ثانیه آن بسیار گران قیمت است. در نتیجه، به هیچ عنوان نباید لحظه ای را تلف کنید. بهترین کار این است که کل تبلیغ را از ابتدا تا انتها در پیش تولید برنامه ریزی کنید.

  • استفاده از افراد حرفه ای برای تولید

تولید تبلیغ تلویزیونی یک حرفه فنی است و ساده ترین راه برای پایان دادن به محتوای یک تبلیغ تلویزیونی، استخدام یک شرکت تولید کننده یا آژانس تبلیغاتی است. یک شرکت تولید کننده خوب با تیمی از متخصصان متناسب با نیازهای شما خواهد آمد و آن ها می ‌توانند بازیگران حرفه ‌ای، گروه فیلمبرداری و انیماتورها را پیدا کنند.

  • ویرایش نهایی

در مرحله پس از تولید، فیلم های گرفته شده برای تبلیغ تلویزیونی باید به شکلی مناسب ویرایش شوند. معمولا اکثر آژانس ها و شرکت های تولید کننده تبلیغات، افرادی متخصص برای ویرایش ویدیو در اختیار دارند.

نظرات کاربران