تبلیغات نصب اپلیکیشن

نکاتی پیرامون تبلیغات نصب اپلیکیشن

یکی از نکاتی که علاوه بر کیفیت، در دیده شدن و یا خرید یک محصول نقش کلیدی دارد، میزان تبلیغات آن محصول است. با توجه به افزایش وسعت فضای مجازی و گره خوردن زندگی مردم به تلفن همراه و دنیای اینترنت، یکی از مهم ترین بستر ها برای انتشار تبلیغات، فضای مجازی و وب است. گاهی این محصول، در بستر مجازی منتشر می شود مثل انواع اپلیکیشن که برای افزایش بازدید و نصب، به جز یک طراحی خوب، به تبلیغات موثر نیز نیاز دارد. در این مقاله به نکاتی درباره تبلیغات نصب اپلیکیشن که نوعی از تبلیغات در بستر مجازی است می پردازیم.

تبلیغات نصب اپلیکیشن چیست؟

این تبلیغات معمولا در اپلیکیشن هایی مثل فیسبوک، یوتیوب، توییتر و سایر اپلیکیشن ها و یا وب سایت ها قرار داده می شوند و شما را به سمت برنامه هایی جهت نصب اپلیکیشن مورد نظر همچون Google Play یا  Apple App Storeهدایت می کنند. هنگامی که شما بر روی تبلیغ نمایش داده شده کلیک کنید، مستقیما به فروشگاه ها هدایت می شوید و با توضیحاتی در مورد اپلیکیشن و تصاویری از آن رو به رو خواهید شد و می توانید به راحتی برنامه را نصب کنید. نکته ای که در این نوع از تبلیغ وجود دارد این است که تا زمانی که کاربران برنامه را نصب نکنند، هیچ هزینه ای پرداخت نمی شود. یعنی این هزینه بلافاصله بعد از نصب اپلیکیشن، توسط تبلیغ دهنده، به تبلیغ کننده پرداخت می شود. از این رو، این نوع از تبلیغات که پرداخت هزینه تبلیغ آن مستقیما پس از نصب برنامه انجام می شود ایمن است و با خیال راحت انجام می شود. به همین دلیل این نوع تبلیغات یکی از بهترین و محبوب ترین تکنیک های بازاریابی است.

در اینجا برخی از برنامه هایی که تبلیغات در آنها نمایش داده می شوند را بررسی می کنیم:

فیسبوک

تبلیغات در فیسبوک سهم زیادی در هدایت کاربران به سمت نصب یک اپلیکیشن دارد. قابلیتی که باعث شده تا فیسبوک بتواند میزان زیادی از کاربران را جذب تبلیغات نصب اپلیکیشن ها کند، قابلیت هدفگیری آن است. این قابلیت کمک می کند تا بتوان بر اساس جمعیت شناسی، علایق، رفتار ها و دیگر مؤلفه ها به کاربران هدف که احتمال نصب اپلیکیشن در آن ها بیشتر است دسترسی پیدا کرد. فیسبوک حتی می تواند از طریق تبلیغات قابل پخش، این فرصت را در اختیار کاربران خود قرار دهد تا قبل از نصب یک بازی آن را به صورت آزمایشی امتحان کنند و در صورت علاقه بتوانند پس از پایان بازی آزمایشی، اپلیکیشن را نصب کنند.

تبلیغات نصب اپلیکیشن

توئیتر

تبلیغات نصب اپلیکیشن در توییتر از طریق بخشی به نام «کارت برنامه» نمایش داده می شوند. در این بخش کاربران می توانند پیش نمایش و رتبه اپلیکیشن را مشاهده کنند. توییتر نیز همچون فیسبوک قابلیت بررسی کاربران بر اساس جمعیت شناسی و علایق آن ها را دارد و می تواند با این قابلیت کاربران هدف را شناسایی و میزان نصب اپلیکیشن را افزایش دهد.

یوتیوب

یوتیوب محبوب ترین وب سایت اشتراک گذاری ویدیو است، از این رو بستری مناسب برای تبلیغ و بازاریابی اپلیکیشن است. تفاوتی که یوتیوب با سایر برنامه ها دارد در این است که  از تبلیغات ویدیویی استفاده می کند. این ویدیو ها ممکن است شامل متن، نماد اپلیکیشن و رتبه اپلیکیشن باشد.

نصب اپلیکیشن

گوگل

گوگل بزرگترین موتور جستجو جهان است، از این رو از طریق آن می توان به حجم زیادی از کاربران که ممکن است قصد نصب اپلیکیشن را داشته باشند دسترسی داشت. تبلیغات نصب اپلیکیشن را می توان در بخش های مختلف گوگل مثل شبکه جستجوی گوگل، شبکه نمایش گوگل، فروشگاه  Google Play و یوتیوب که زیر مجموعه گوگل است قرار داد. گوگل نیز همچون سایر برنامه ها می تواند با استفاده از اطلاعاتی همچون علایق، سن، جمعیت شناسی و .. به راحتی کاربران هدف را انتخاب کند تا نتیجه بهتری حاصل شود و تبلیغ بازده بیشتری داشته باشد.

4 مورد بهترین روش ها برای تبلیغات نصب اپلیکیشن

بهترین روش ها برای تبلیغات نصب اپلیکیشن
  1. مخاطبان سفارشی را هدف قرار دهید

بهترین کار این است که مخاطبان و کاربرانی مورد هدف قرار بگیرند که پیش از این با برند و اپلیکیشن و تبلیغات شما آشنایی داشته اند.

  1. از محتوای با کیفیت استفاده کنید

اولین چیزی که در تبلیغ مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد، عکس یا فیلم تبلیغ است، پس باید سعی کنید تا چشم نواز، مرتبط با برنامه و همچنین با وضوح و کیفیت بالا باشد. متن توضیحات اپلیکیشن نیز اهمیت زیادی دارد بنابراین باید به گونه ای باشد تا مخاطب را متقاعد کند که برنامه را نصب کند.

  1. تنها نقطه تصمیم گیری مهم نیست

متقاعد شدن مخاطب برای نصب اپلیکیشن تحت تاثیر چندین نقطه لمسی است و هر کدام از اینها مهم است و در تصمیم گیری مخاطب نقش دارند. ممکن است فردی تبلیغ یک اپلیکیشن را در فیسبوک و یوتیوب ببیند ولی نصب نکند؛ اما وقتی برای بار سوم این تبلیغ را در توییتر می بیند آن را نصب کند. در اینجا تبلیغاتی که در فیسبوک و یوتیوب نیز نمایش داده شده است مهم است؛ چرا که مخاطب را با اپلیکیشن آشنا می کند و در تصمیم گیری او تاثیرگذار خواهد بود.

  1. تجزیه و تحلیل کنید

با تجزیه، تحلیل و اندازه گیری میزان جهش برنامه در فروشگاه ها می توان به بهترین استراتژی های هدف گذاری دست پیدا کرد و تبلیغات نصب اپلیکیشن را به گونه ای طراحی کرد که تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان بگذارند و آن ها را بیشتر جذب کنند تا آمار نصب اپلیکیشن افزایش یابد.

جمع بندی

همانطور که در طول مقاله گفته شد، تبلیغات نصب اپلیکیشن یکی از محبوب ترین مدل های تبلیغاتی است؛ زیرا می توان به راحتی به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کرد و تبلیغات مرتبط با مؤلفه هایی همچون علایق، سن، جمعیت شناسی و … را به مخاطبان نشان داد و به این شکل احتمال نصب اپلیکیشن را افزایش داد. علاوه بر این، همانطور که گفته شد، تبلیغ دهنده ها هزینه تبلیغات را به ازای هر نصب به تبلیغ کننده پرداخت می کنند و این باعث شده است که صاحبان اپلیکیشن به دلیل ایمنی و کم خطر بودن، از این نوع از تبلیغات استقبال کنند.

نظرات کاربران