تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی

تقریبا همه از این مسئله آگاهند که ویدئوها بیشتر از هر نوع دیگری از انواع محتوا، مخاطب را سرگرم می کنند. در نتیجه، استفاده از ویدئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی و معرفی کسب و کار و تجارت خود به سایرین می تواند نتیجه بسیار خوبی در افزایش فروش و آگاهی مردم از برند شما برای کسب و کار شما رقم بزند. حال بدیهی است که بازاریابی با استفاده از تبلیغات ویدیویی همانگونه که مزیت ها و مزایای زیادی دارد، به همان اندازه هم کار دشواری است. ما در این مقاله سعی می کنیم تا شما را با اصول تولید محتوای ویدیویی و آن چه باید در مورد استفاده از این روش بدانید را آشنا کنیم.

 

تبلیغات ویدیویی چیست؟

تبلیغات ویدیویی چیست؟

تبلیغات ویدیویی همانطور که از نامش پیداست، محتوایی است که با هدف تبلیغاتی و افزایش آگاهی از برند ساخته شده که حین یا بعد از پخش محتوا برای کاربران پخش می شود. برخی از متخصصان بازاریابی نیز تعریف گسترده تر از این تبلیغات ارائه کرده اند. به نظر آن ها، محتوای تبلیغاتی شامل تبلیغات نمایشی یا محتوای ویدیویی می شود، مثل تبلیغاتی که با قرار دادن مکان ‌نمای ماوس روی آن‌ها شروع می‌شوند و محتوای تبلیغاتی بومی که در شبکه‌ های تبلیغات دیجیتال تبلیغ می‌شوند.

 

وضعیت امروزی تبلیغات ویدیویی

وضعیت امروزی تبلیغات ویدیویی

امروزه یکی از بهترین و محبوب ترین راه ها برای جذب مخاطبان در فضای آنلاین و اینترنتی، استفاده از تبلیغات ویدیویی است. تعداد زیادی از کارشناسان امور بازاریابی به این موضوع اعتقاد دارند که چنین تبلیغاتی در دهه آینده حجم زیادی از فضای آنلاین و دیجیتال را به خود اختصاص می دهد و بخش گسترده ای از کسب و کارها و تجارت ها برای بقای خود مجبور خواهند شد که از این تبلیغات استفاده کنند.

با چنین تحلیلی از طرف کارشناسان و متخصصان حوزه بازاریابی، کسانی که در حال حاضر مشغول بازاریابی در حوزه های مختلف هستند یا به تازگی وارد حوزه بازاریابی شده اند، مجبورند تا اطلاعات خود در زمینه محتوای ویدیویی را نسبت به گذشته افزایش دهند و روش و نحوه ایجاد کمپین های بازاریابی با استفاده از محتوای ویدیویی را یاد بگیرند.

 

نحوه استفاده از تبلیغات ویدیویی

نحوه استفاده

یکی از اشتباهاتی که خیلی از بازاریابانی که از تجربه بالایی برخوردار نیستند می کنند، این است که فکر می کنند اگر تنها از تبلیغات ویدیویی در کمپین بازاریابی خود استفاده کنند، به نتیجه خواهند رسید. بدیهی است که این نوع تبلیغات همانند دیگر روش های بازاریابی و جذب مخاطب، در کنار روش های دیگر تاثیرگذار خواهند بود و استفاده از محتوای ویدیویی به خودی خود تضمین کننده افزایش فروش محصولات شما و افزایش آگاهی مخاطبان از برند و کسب و کار شما نخواهد بود.

یک مطالعه در ایرلند در رابطه با همین تبلیغات و نظر مردم و کاربران اینترنتی نسبت به آن ها انجام شده بود که نتیجه ای که از آن مطالعه به دست آمد بسیار جالب بود و می تواند به بسیاری از بازاریابانی که به تازگی وارد حوزه محتوای ویدیویی شده اند، کمک کند. طبق نتیجه این مطالعه ایرلندی، 60 درصد از پاسخ دهندگان به پرسشنامه این مطالعه احساس می کنند بیش از حد در زمینه با پلت فرم های ویدیویی تبلیغات وجود دارد. همچنین 35 درصد از پاسخ دهندگان که هم کاربران حرفه ای و هم کاربران معمولی و عادی اینترنت را شامل می شدند، پاسخ دادند که چنین تبلیغاتی آن ها را از تماشای محتوایی که مورد نظرشان است باز می دارد و همین مسئله موجب سرخوردگی و عصبانیت آن ها می شود.

حال ممکن است پیش خود فکر کنید که چنین آماری چگونه می تواند به شما که به تازگی در حوزه تبلیغات ویدیویی مشغول به فعالیت شده اید، کمک کند؟

چنین آماری نشان می دهد که بازاریابان برای ایجاد چنین تبلیغاتی باید دقت کنند و از اصول خاصی پیروی کنند تا مخاطبان، آن ها را واقعا ارزشمند و مرتبط با محتوای خود بدانند. درست است که محتوای ویدیویی می تواند باعث افزایش فروش محصولات شما شود و یک کمپین بازاریابی عالی به شمار آید، اما اگر به درستی و طبق اصول از آن استفاده نشود، حتی ممکن است مردم و کاربران اینترنتی را از برند و وب سایت شما براند.

 

مزیت های تبلیغات ویدیویی

مزیت ها

همانطور که بیان کردیم چنین تبلیغاتی می تواند مزیت های زیادی داشته باشد. در واقع، مزیت های زیاد این نوع تبلیغات باعث شده است که با مرور زمان تعداد کسب و کارها و وب سایت هایی که از این نوع تبلیغات استفاده می کنند، بیشتر شود.

محتوای ویدیویی توجه کاربران را به خود جلب می کند و آگاهی مردم از برند را بالا می برد. علاوه بر این موضوع، محتواهای ویدیویی قابل اشتراک گذاری هستند و باعث می شوند تا تعداد افرادی که نسبت به محصول و برند شما به یک آگاهی می رسند، افزایش یابد. مردم ویدیوهایی را که دوست دارند را با دوستان و آشنایانشان به اشتراک می گذارند و اکثر پلتفرم های استریم و پخش ویدیو دارای دکمه های اشتراک گذاری داخلی هستند. از دیگر مزیت های محتواهای ویدیویی این است که این تبلیغات اطلاعات زیادی را در مدت زمان کوتاهی منتقل می کنند که انجام این کار با استفاده از دیگر روش های تولید محتوا بسیار دشوار و حتی غیرممکن است.

نظرات کاربران