ترویج محتوا

بدون روش های ترویج محتوا ، تولید محتوای شما بی ثمر خواهد بود

تولید محتوای با کیفیت مهم است. اما بعد از اینکه موفق شدید محتوای با کیفیتی تولید کنید، کار شما به پایان نمی رسد؛ زیرا اگر یک محتوا قرار است برای شما سودی به همراه داشته باشد، مردم باید از وجود آن مطلع شوند و آن را مطالعه کنند. یک محتوا هر چقدر هم که عالی نوشته شده باشد، بدون جذب مخاطب یک محتوای بی ارزش است. به همین دلیل در این مقاله درمورد ترویج محتوا و نکات مهم در رابطه با آن توضیح داده شده است تا شما راحت تر بتوانید محتوا های خود را به افراد معرفی کنید.

شناخت مخاطب برای ترویج محتوا

ترویج محتوا

قبل از اینکه محتوای خود را منتشر کنید، باید ابتدا درمورد مخاطبان فعلی ای که دارید تحقیق کنید. حتما موارد زیر را در اولویت خود قرار دهید:

  • سن، جنسیت، مکان و دستگاهی که با آن به سایت شما می آیند ( مانند لپ تاپ یا تلفن همراه)
  • شبکه اجتماعی مورد علاقه آن ها
  • در چه ساعاتی از روز معمولا ایمیل می خوانند و از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
  • در فضای مجازی به چه چیزی علاقه دارند و چه برند هایی را در سطح اینترنت دنبال می کنند
  • از چه روش ترویج محتوا یا بازاریابی ای توانسته اند سایت شما را پیدا کنند.
  • به چه نوع از محتوایی که می گذارید علاقه دارند.

برای اینکه بتوانید این داده ها را جمع آوری کنید، بهترین ابزار ممکن Google Analytics است. با استفاده از این ابزار می توان تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی و نرم افزار های بازاریابی ایمیلی را جمع آوری کرد. جمع آوری چنین داده هایی به شما کمک می کند که بفهمید در چه موقعیتی قرار گرفته اید و کدام روش بهترین شیوه ترویج محتوا برای شماست.

همچنین می توانید از ابزار هایی مانند Buzzsumo برای شناسایی رقبای خود و محتوایی که برای  تبلیغ و ترویج آن تلاش می کنند، استفاده کنید. استفاده از استراتژی هایی برای تولید محتوا و یافتن کانال هایی برای تبلیغات رایگان و پولی می تواند بسیار مفید باشد.

راه های ترویج محتوا

راه های ترویج محتوا
  1. رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی با بیش از 3 میلیارد کاربرد فعال در سراسر جهان می توانند یکی از بهترین مکان ها برای ترویج محتوا شما باشند. طبق گفته ها بیش از 40 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی علاقه دارند تا از برند هایی که محتوای جالب و مفیدی ارائه می دهند خرید کنند. به همین دلیل جای تعجب ندارد که همیشه گفته می شود رسانه های اجتماعی و محتوای تولید شده برای آن ها بخش بزرگی از استراتژی های کسب و کار است.

صد ها شبکه اجتماعی وجود دارد؛ اما قطعا تمامی آن ها برای کسب و کار ها مفید نخواهند بود. به همین دلیل مشاغل باید تمرکز خود را روی تنها چند شبکه اجتماعی که می تواند برای آن ها مفید تر باشند بگذارند. اولین تصمیم یک کسب و کار برای ترویج محتوا باید این باشد که چه نوع محتوایی را در چه شبکه اجتماعی ای نشر دهند.

در حال حاضر اکثر نوجوانان و جوانان تمایل دارند تا از شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام استفاده کنند. به همین دلیل اگر محصول یا خدماتی که ارائه می دهید برای این رده سنی جذاب تر است، می توانید تمرکز خود را روی همین شبکه های اجتماعی بگذارید.

همچنین در نظر داشته باشید که هر شبکه اجتماعی محتوای مخصوص به خود را دارد. برای مثال در لینکدین مقالاتی که مربوط به رهبری فکری هستند بیشتر مخاطب جذب می کنند. اما محتوا های بصری مبتنی بر تصویر و ویدیو بهترین عملکرد خود را در اینستاگرام و پینترست خواهند داشت. یوتیوب هم همانطور که می دانید بهترین مکان برای ترویج محتوا ویدیویی است.

علاوه بر اینکه لینک محتوای خود را در کانال های رسانه های اجتماعی منتشر می کنید، باید از این بابت که محتوای شما برای عموم مردم ساده و قابل درک است، اطمینان پیدا کنید. برای مثال اگر در یک حوزه تخصصی مشغول به کار هستید، به کار بردن بیش از حد اصطلاحات تخصصی که برای عموم مردم با سطح دانش معمولی قابل درک نیست، می تواند آن ها را از شما دور کند. به همین دلیل شما باید سعی کنید محتوا های خود را به صورت تخصصی اما ساده و قابل درک تولید کنید.

رسانه های اجتماعی
  1. ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی نیز می تواند راه مناسبی برای ترویج محتوا باشد. اما نکته ای که در رابطه با بازاریابی ایمیلی وجود دارد این است که این شیوه تنها زمانی نتیجه می دهد که شما مطمئن شده باشید افرادی هستند که به برند شما علاقه دارند و دوست دارند پست های شما را ببینند. همچنین برای بازاریابی ایمیلی نرخ کلیک شما نیز باید بالا باشد. در غیر این صورت بازاریابی ایمیلی معمولا جز اتلاف وقت و منابع نتیجه دیگری ندارد.

اگر برای ترویج محتوا قصد دارید بازاریابی ایمیلی را انتخاب کنید، بسیار مهم است که ایمیلی با محتوای جذاب داشته باشید. ایمیل شما باید به قدری جذاب باشد که حس کنجکاوی مخاطب را تحریک و او را وادار به باز کردن ایمیل و خواندن متن آن کند. همیشه متن اصلی ایمیل خود را ثابت، مختصر و دقیق نگه دارید و مطمئن شوید که یک CTA در پایان ایمیل قرار داده اید.

همچنین در نظر داشته باشید که افراد تنها زمانی ایمیل شما را باز خواهند کرد که برای آن ها نفعی داشته باشد. اگر بازاریابی ایمیلی را تنها برای تبلیغ محتوای خود در نظر گرفته اید، احتمالا نتیجه خوبی کسب نخواهید کرد.

جمع بندی

ترویج محتوا یکی از اصلی ‌ترین عوامل توسعه و موفقیت در دنیای دیجیتال است. انتشار محتوای با کیفیت، استفاده از شبکه‌ های اجتماعی و بهبود سئو سایت، می ‌تواند  تاثیر مثبتی بر روی ترافیک و بازدید وب سایت داشته باشد. همچنین، بهره‌ گیری از تکنیک ‌های ترویج موثر می‌تواند ارتباط بیشتر و فعالیت بیشتر کاربران را در فضای دیجیتال به دنبال داشته باشد و در نهایت باعث ارتقای شناسایی برند شود. در کل، به شدت توصیه می‌ شود که با استفاده از روش ‌های مختلف ترویج محتوا، به دنبال افزایش شناخت برند و پیشرفت در مسیر موفقیت در فضای دیجیتال باشید.

نظرات کاربران