تولید محتوای سلامت

نکات مهم در تولید محتوای سلامت

حوزه ی سلامتی و بهداشت از موضوعات پرطرفدار در این دوران هستند خصوصا به دلیل اینکه چاقی هر روز بیشتر گسترش می یابد. اگر شما به این موضوع علاقه مند هستید یا تجربه ای دارید که می خواهید به اشتراک بگذارید و وبلاگ نویسی را بهترین روش برای بیان تجارب خود می دانید باید با نکات اساسی در تولید محتوای سلامت آشنا شوید. قبل از شروع باید تمام جنبه های مربوط به وبلاگ نویسی حوزه ی سلامت و به طور کلی وبلاگ نویسی را در نظر داشته باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا می توانید این کار را انجام دهید و آیا ارزش تلاشی را که می کنید دارد یا خیر.

چطور تولید محتوای سلامت انجام دهیم؟

تولید محتوای سلامت جنبه های مختلفی دارد و شما قبل از هر کاری باید مباحث مورد نظر خود را پیدا کنید.

  • تولید محتوای سلامت در حوزه ی لاغری، شامل وبلاگهایی است که یا اطلاعات رژیم غذایی یا برنامه شخصی کاهش وزن می دهند.
  • تولید محتوای سلامت در حوزه ی غذای سالم و رژیمی که معمولا دستورپخت منتشر می کنند.
  • تولید محتوای سلامت در حوزه ی ورزش که معمولا در مورد فعالیت های روزانه ورزشی مطالب آموزشی منتشر می کنند.
  • تولید محتوای سلامت متخصصان تناسب اندام که در آن مربیان ورزشی اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند و خدمات خود را می فروشند.
  • تولید محتوای سلامت در حوزه ی تبلیغ لایف استایل سالم که در مورد جزئیات یک زندگی روتین سالم اطلاعات می دهند.

البته دسته بندی مباحث مختلف یک موضوع سخت است زیرا معمولا این مباحث با هم همپوشانی دارند.

تولید محتوای سلامت

تولید محتوای سلامت

تصمیم گیری در مورد نوع وبلاگ و لحن نوشتن

قبل از غرق شدن در چالش تولید محتوا باید موارد بسیاری را مد نظر قرار دهید. در درجه اول باید در مورد جهت و لحن کار خود تصمیم بگیرید. در این مسیر باید سوالاتی را از خود بپرسید.

چرا می خواهید در حوزه ی تولید محتوای سلامت فعالیت کنید؟

آیا تجربه ای دارید که بخواهید به اشتراک بگذارید یا فقط می خواهید به دیگران اجازه دهید از دانش شما بهره ببرند؟ یکی از دلایل مهم فعالیت در حوزه ی تولید محتوای سلامت ممکن است کسب درآمد باشد. این مرحله مهم است زیرا در تعیین نوع تولید محتوایی که باید به آن پایبند باشید ضروری است. برای تولید محتوای سلامت می توانید یک ژورنال ورزشی بنویسد یا مشاوره بدهید و یا می توانید ترکیبی از هر دو را به مخاطبان خود ارائه دهید. شما می توانید از محتوای خود یک مجله بسازید یا می توانید به عنوان یک نیروی محرک برای تقویت اراده کسانی باشید که تصمیم گرفتند زندگی سالم داشته باشند. اما برای طراحی و توسعه بیشتر وبلاگ خود باید به موقع تصمیم بگیرید.

آیا می دانید چگونه لحن نوشتن را با موضوع تطبیق دهید؟

تطبیق لحن با موضوع یک مهارت اساسی برای تولید محتوای سلامت یا تولید هر نوع محتوای دیگری است. شما باید بدانید که چه موقع از لحن صمیمی و دوستانه و چه زمانی از لحن حرفه ای و تخصصی استفاده کنید. اما نگران نباشید شما می توانید با تمرین و آزمایش انواع نوشتن، این مهارت را گسترش دهید. بهتر است یک وبلاگ آزمایشی داشته باشید تا در مدت زمان مشخصی تمرین کنید و در شبکه های اجتماعی آن را تبلیغ کنید تا از نظرات و انتقادات خوانندگان مطلع شوید.

قصد دارید در مورد چه چیزی بنویسید؟

ممکن است شما از قبل دقیقا بدانید که می خواهید در مورد چه چیزی بنویسید. خصوصا اگر می خواهید نوعی ژورنال شخصی بنویسید. با این حال هنوز هم توصیه می شود که برای اینکه آسان تر شروع به نوشتن کنید، بهتر است به طور منظم به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود بگردید، زیرا شما باید بروز عمل کنید.

برای این کار از موضوع و مبحث گسترده تر شروع کنید و سپس آن را محدود و جزئی کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید در مورد سلامتی بنویسید و تولید محتوای سلامت انجام دهید اما می خواهید مطلب شما ویژگی خاص تری داشته باشد می توانید آن را به غذای سالم و سپس غذای وگان و گیاهخواری محدود کنید.

محبوبیت موضوعات مختلف را بررسی کنید. برای دیدن چگونگی جستجوی موضوعات مختلف در وب و دیدن اینکه چه کلمات کلیدی برای جستجوی آنها استفاده می شود می توانید از Insights گوگل استفاده کنید. میزان جستجوی کلمات کلیدی و رفتار جستجوگران می تواند به شما بگوید که برای داشتن مخاطبان گسترده باید به چه موضوعات و مباحثی پایبند باشید.

تولید محتوای سلامت

تولید محتوای سلامت

برای تولید محتوای سلامت چه مهارت هایی نیاز است؟

داشتن یک وبلاگ حرفه ای مستلزم توانایی تحقیق، داشتن نویسنده خوب و پرشور با مهارت نوشتاری و گرامری عالی و داشتن وقت برای تبلیغ و بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

تحقیق

اگرچه قبلا به آن اشاره كردیم اما بد نیست بدانید با انتخاب موضوع همه ی کارها انجام نمی شود. برعکس کار واقعی تازه پس از مشخص شدن موضوع شروع می شود. هر پستی که می نویسید باید برای شما مخاطب جدید جذب کند در نتیجه شما باید انتظارات مخاطبان خود را برآورده کرده و مطالب تازه و بروز را در مورد موضوعات مرتبط با حوزه ی کاری خود ارائه دهید.

نوشتن

نوشتن آسان نیست. برای بهبود این مهارت می توانید وبلاگ های دیگر در حوزه ی کاری خود را بخوانید. در واقع بهترین نویسندگان، قسمت زیادی از وقت خود را صرف خواندن می کنند. فقط کافی نیست که امیدوار باشیم همه چیز خوب پیش برود. وجود غلط های املایی و گرامری بی شمار باعث می شود مخاطب اعتماد خود را نسبت به شما از دست بدهد. در نتیجه علاوه بر تولید محتوای مفید و جدید باید این نکات فرعی را نیز در نظر داشته باشید.

تبلیغ و بازاریابی شبکه های اجتماعی

تبلیغ قسمت مهمی از تولید محتوای سلامت است زیرا معمولا اولین بازدید کنندگان از طریق شبکه های اجتماعی جذب می شوند. زمان لازم است تا بتوانید در گوگل رتبه بندی شوید اما با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید بازدید کننده هایی به دست آورید که به نوبه خود به رتبه بندی وبلاگ شما در گوگل کمک می کنند. برنامه اساسی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی به شرح زیر است:

نوشتن مطالب عالی

در شبکه های اجتماعی مربوطه برای وبلاگ خود پروفایل و صفحه ایجاد کنید.

مطالب خود را ارسال کنید.

همیشه به نظرات و پیام های مخاطبان پاسخ دهید.

مهم نیست که یافتن وقت برای انجام این کار دشوار باشد شما باید بدانید فعالیت در شبکه های اجتماعی ضروری است. بهتر است روی دو یا سه شبکه تمرکز کنید و واقعا در آنها فعال باشید. سعی کنید خود را به عنوان یک مرجع در این زمینه معرفی کنید. مطمئن باشید تلاشی که شما برای انجام این کارها می کنید نتیجه خواهد داد.

مسیر موفقیت دشوار است اما اگر کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید و استراتژی خوبی برای انجام آن داشته باشید مطمئنا تلاش و کوشش شما نتیجه خواهد داد. بنابراین می توانید تولید محتوای سلامت را شروع کنید، به مشاوره ها گوش دهید، از تجربیات دیگران یاد بگیرید و هرگز تسلیم نشوید.

مقالات مرتبط:

ایده های پولسازی در کسب و کارهای آنلاین

 

نظرات کاربران