تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی کجا به کارتان می آید و کجا کاربرد دارد

تولید محتوای صوتی یکی از ترفندهای رو به رشد برای تولید محتوا

قطعا شما هم این جمله را به دفعات شنیدید که «تنها صداست که می ماند». همین جمله به تنهایی اهمیت تولید محتوای صوتی را نشان می دهد و به ما سرنخی می دهد تا برای ماندگاری، از صدا استفاده کنیم. تولید محتوا انواع گوناگونی دارد و در این بین تولید محتوای صوتی به شما در کسب و کار اینترنتی موفق می تواند کمک کند. در این مطلب سایت با چند و چون تولید محتوای صوتی بیشتر آشنا می شویم.

 

 

محصولات محتوای صوتی

محصولاتی که کاملا از محتوای صوتی پر می شوند شامل موارد زیر است:

 

  1. بلندگوهای هوشمند (مانند الکسا و صفحه اصلی گوگل)
  2. رادیو
  3. کتاب صوتی
  4. تورهای صوتی
  5. ابزارهای آموزش صوتی
  6. پادکست ها

 

1- بلندگوهای هوشمند

 

تحقیقات سال گذشته حاکی از آن بود که کریسمس 2017 باعث روندی شد که بلندگوهای هوشمند به سمت جریان اصلی حرکت کنند. احتمالا شما هم گوشتان به اسم الکسا آشنا باشد و شاید یکی از همین ویدیوهای بامزه ای که در مورد سر و کله زدن بچه ها با الکساست را دیده باشید. شاید حتی خودتان یکی از این دستگاهها را داشته باشید. اما فراتر از سرگرم کردن بچه ها با موسیقی و بازی، این بلندگوهای هوشمند پتانسیل عظیمی برای مشاغل دارند که می تواند هم محصولات و هم کیفیت و اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

 

به عنوان مثال ، با استفاده از بلندگو هوشمند، مردم در حال حاضر قادرند:

  • تاکسی اینترنتی بگیرند
  • قرارهای خود را هماهنگ کنند
  • مدیریت خانه هوشمندشان را در دست بگیرند

 

در ایران برخی از گزینه های این دستگاهها فعال نیست ولی همچنان دستگاهی کاربردی محسوب می شود.

یکی از کارآیی بلندگوهای صوتی این است که حین کار برای شما یک برنامه صوتی پخش می کند و اگر تولید محتوای صوتی انجام دهید، محتوایتان به درد این قسمت از دستگاهها میخورد.

 

تولید محتوای صوتی

2- رادیو

رادیو علاوه بر بخش نوستالژی گونه ای که دارد همچنان یک درگاه محبوب برای تولید محتوای صوتی است که مخاطبان خاص خودش را دارد و البته نیاز دارد که برای پخش محتوای صوتی تان بخشی از ساز و کار این مجموعه باشید.

 

3- کتاب صوتی

اگر مسافتی طولانی را رانندگی می کنید یا داخل مترو و تاکسی هستید، گوش دادن به کتاب صوتی یک راهکار عالی برای شماست. کتاب صوتی دسته ای از محتوای صوتی است که روند رو به رشدی داشته. افراد زیادی وجود دارند که وقت مطالعه ندارند و یا از دسته افرادی هستند که خیلی با خواندن مطالب ارتباط نمی گیرید. اینجاست که محتوای صوتی ارزش خود را نشان می دهد و می توانید بجای خواند یک کتاب، فایل صوتی آن را بشنوید.

4- تورهای صوتی

تورهای صوتی از جمله دستگاههایی هستند که به مخاطب در طول مسافرت کمک میکنند و نمونه این دستگاهها را احتمالا در یکیاز سفرهای خود دیدید. برای مثال در بناهای تاریخی اصفهان عموما از این تورهای صوتی استفاده می شود. برای این قسمت، تولید محتوای گردشگری هم به شما کمک می کند.

تور صوتی مخاطب را در جریان اطلاعات کامل از فضا قرار می دهد. این دستگاهها دید روشنی از محیط منتخب در اختیار مخاطب قرار می دهد. مخاطب با داشتن دستگاه و صوت داخلش می تواند صدا را به عقب برگرداند و دوباره مرور کند و به چند زبان مختلف دسترسی داشته باشد. تورهای صوتی به خوبی برای جاذبه های بزرگ و کوچک کارآمد است، چرا که دیگر لازم نیست همه اطلاعات را مستقیم از لیدر پرسید.این تورها در سفر شخصی هم کاربرد دارد. با تولید محتوای صوتی برای این دست از مخاطبها هم محتوای درخور تولید کنید.

 

5- ابزارهای آموزشی

ابزارهای آموزش دیداری و صوتی یک ایده خارق العاده برای انواع مشاغل است. در هر شرایطی ساخت ویدیو یا محتوای صوتی آموزش روش مفیدی برای آموزش است. برای بیشتر مشاغل، وقتی از آموزش صوتی استفاده می کنند، خیالشان راحت می شود که همه کارمندان و مخاطبان محتوای یکسان و با کیفیتی دریافت می کنند.

برخی از مزایایی که این کسب و کار می تواند به شما ارائه دهد شامل موارد زیر است:

همه همکاران می توانند از این آموزش بهره مند شوند و نیاز به کلاس حضوری و جزوه نویسی بیهوده نیست.

هر کس می تواند آموزش هایی را که هر یک از اعضای تیم دریافت می کند، کنترل کند.

رفت و آمد را کاهش می دهد. تولید محتوای صوتی و آموزشی باعث می شود مردم هر کجای دنیا که باشند از مطلبتان استفاده کنند. کافی است به مطلب شما احتیاج داشته باشند بدون نیاز به سفر و رفت و آمد، به آن دست پیدا می کنند. می توانید ابزارهای آموزشی و تولید محتوای صوتی را به چند زبان ایجاد کنید. از آنجایی که این مطالب قابل دانلود هستند، همیشه در دسترس می مانند.

 

نظرات کاربران